Barnkarusellen snurrar vidare
AM - vilken dag! Vad hoppas du mest på - igångsättning, eller?
AM - vilken dag! Vad hoppas du mest på - igångsättning, eller?
Jag fick förresten en ganska lustig födelsedagspresent av makens bröder i år. Eller ja, vissa skulle nog tycka att det var läskigt, men själv tycker jag mest att det känns häftigt. Det jag pratar om är Doktor Fisk Nail Spa (www.doktorfisknailspa.se/behandlingar.html), där man alltså får sticka ner fötterna i ett litet akvarium, innehållande fiskar som äter upp döda hudceller. När jag badat i Röda Havet, vid Barriärrevet och i andra varma hav har det ofta simmat fiskar intill en som "nafsat" (kittlar mest) lite varstans på en och jag tycker inte alls att det är obehagligt, så det ska bli spännande att prova det i salongsmiljö. Tänkte passa på efter GöteborgsVarvet, när fötterna kan må bra av lite omvårdnad.
På den här länken finns en film där man kan se hur det ser ut: www.doktorfisknailspa.se/doktorfisk.html .
Nenne - nä, det får räcka med att fiskarna äter upp (delar av) mig! Annars känns det som att det skulle vara lite äckligt.
AM - det kanske räknas som mord då! (Av fiskarna menar jag då.)
Lappis - tur att det inte var du som fick den här presenten då.
AM - ja, då är det verkligen tumhållningsläge idag!
Liten - ibland är det inte lätt att veta hur man ska göra. Har tyvärr inga bra tips att komma med, utan du får väl försöka känna efter vad som är mest prioriterat. Men om du nu äntligen kommit till skott och bokat en operationstid är det kanske lika bra att satsa på att få det gjort, förutsatt att du är frisk nog?
Hihihi; kul att läsa ikapp!
Liten den Stora - jo, jag tackar jag!
Piggelin - kommit senare till jobbet idag? Det är iallafall inte lika många inlägg från din sida som igår.
AM - vad trist att tappen inte var mogen. Kan du inte stoppa in ett äpple; etylengasen de avger brukar ju få frukt att mogna.
Nenne - kul att kissen är på gång.
Ska iväg till mina ömma moder idag och få lite hjälp med Piff & Puff. Fast det är sådär ibland; brorsans 14 månaders son är också där (mamma passar honom en dag i veckan, när brorsan jobbar), så det blir mest hjälp med att mata. Det blir nästan mer barnpassning än hemma, för man får vakta Piff & Puff, så att de inte blir "attackerade" av kusinen. Men det blir ju lite vuxet sällskap iallafall.
Snaily - vilka häftiga namn ni väljer mellan! Det får allt vara en kaxig liten vovve om han ska heta Gösta!
På jobbet finns det en kille som heter Ambjörn, och han är i 30-årsåldern. Lite udda, men när man vant sig känns det ändå OK.
Piggelin - nja, löparformen är inget vidare, för förkylningarna har avlöst varandra hela vintern och våren här, men de senaste veckorna har det blivit lite mer regelbunden träning. Siktar inte på någon särskild tid eller så, utan har som målsättning att springa hela loppet.
Alltså, jag kan inte fatta hur fort tiden går! Idag är det exakt ett år sen jag lades in på KK med förmodad havandeskapsförgiftning, som visade sig vara en dåligt fungerande moderkaka istället. Jag minns dagarna innan inläggning otroligt tydligt och kan inte förstå att det är ett helt år sen. Vädret då var ungefär som nu och under tiden jag var inlagd slog ett otroligt vackert japanskt körsbärsträd, som stod alldeles utanför mitt fönster, ut i blom. Kommer nog aldrig att kunna se sådana träd i blom utan att tänka på de hemska dagarna på KK innan Piff & Puff föddes.
Koko ? ja, det är tur att det kan komma goda ting ur jobbiga saker också.
FruLlan ? det är inte konstigt att du inte kommer ihåg att jag hade havandeskapsförgiftning, för det hade jag inte. Man trodde det pga mitt förhöjda blodtryck och spår av äggvita i urinen, men en närmare kontroll med UL visade att det var Puffs moderkaka som inte funkade ordentligt. När han ?kallade? på mer näring var min kropps svar på det att höja blodtrycket, eftersom kärlen inte vidgat sig så mycket som det behövdes för att försörja ett större foster. Strömningsteknik, helt enkelt (sade civilingenjören ).
Cicci ? lova att skita i pengarna om den deal du tänkt dig inte funkar, för det är viktigare att du tar det lugnt och bebisen stannar i magen. Jag hade lätt offrat många tusen i lön på att ha sluppit att få Piff & Puff så tidigt.
Muggles ? schysst lägenhet! Fast jag fattar inte varför man ska ha både matsalsmöblemang och köksmöblemang när det är öppen planlösning och de hamnar i samma rum? Har man separat kök och matsal är det ju jättetrevligt, men här?
AM ? det verkar ju bli spännande in i det sista med snitt kontra vaginalt! Lycka till oavsett hur han kommer ut!
Kängu ? vad kul att det gick bra med presentationen idag!
Vickan - hoppas att allt går bra på begravningen och att den blir ett fint minne. Kram!