Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Cicci, stackars Victor som har feber igen, det kan ju vara av sprutan, jag minns att Iris blev jättedålig av den, de frågade tom på bvc när vi var där om vi ville komma tillbaka för sprutan en annan gång eftersom hon riskerade att bli dålig precis över jul men jag tyckte att jul var väl bra eftersom vi ju ändå skulle vara hemma då. Tror hon fick en släng av alla tre sakerna på en gång. Fast på barnläkarmottagningen säger de absolut att man ska ge alvedon som febernedsättande så jag undrar verkligen om det stämmer som de säger på ert dagis även om jag också hört sådana rykten.

• BrudSommar2006

Mrs B, vad roligt att han äntligen börjar gå upp i vikt!

Har aldrig hört att småbarn inte ska äta ris, tvärtom?

• BrudSommar2006

Hej, jäklar vad mycket att läsa ikapp, vi får se hur långt jag kommer eller om jag får ta det i helgen, vi är i alla fall hemma.

Vilken pärs natten och dagen har varit, stackars, stackars Iris!!! Och stackars maken som kämpade med henne under natten och morgonen. Operationen gick i alla fall bra och hon kommer att ha full känsel i fingrarna tack och lov. Nu är det bandage i tre veckor som gäller men det får gå. Synd om henne har det varit i alla fall men fördelen både på akuten och idag har i alla fall varit att kommer man med en helt hysterisk Iris så får man gå först i köerna och vi fick en operationstid rätt fort plus att de var snabba med att ge henne lugnande. Jag känner mig helt slut både fysiskt och psykiskt men det ordnar sig väl. Tyvärr, trots att vi påpekade det tusen gånger innan operationen så klantade de sig och missade att ta de där förbannade blodproven och med tanke på hur svårt de hade att sticka henne även när hon var nedsövd så väntar vi nog med dem.

• BrudSommar2006

Har kommit ikapp nu, Nenne, stackars lillkillen, jag får sådan ångest när de små lider!

EA, trist med minus, hoppas att du testade för tidigt eller att det var fel på testet och att tanten inte dyker upp nu istället.

Mrs B, kul med intervju!

AM, men vad fasen, hur kan de misslyckas så!

Cicci, det blir inget Junibacken imorgon, Iris ska ta det lugnt med sin hand men jag smsar också.

• BrudSommar2006

EA, nu blir jag förvirrad, visst har ni pratat om att testa minus, har någon annan testat eller har jag läst helt fel?! Orkar inte gå tillbaka och leta, det var så mycket att läsa ikapp som det var, jag utgår ifrån att jag helt enkelt läst fel någonstans, det var ju en himla tur!

• BrudSommar2006

Ore, det måste väl varit det jag såg då!

Nähepp, läggdags.

• BrudSommar2006

Idag är Iris på dagis, hoppas att hon inte lyckas slå ner någon med sin inpaketerade hand! Annars är hon jätteduktig med sin hand faktiskt, fast det är svårt att hålla henne från att blöta/smutsa ner den. Ska på återbesök hos handkirurgen på torsdag, kanske får nytt bandage då.

Annars är det bara en vecka kvar till vår Sälen-vecka nu, på lördag åker vi. Lite retfullt att Iris inte kommer att kunna göra de saker vi från början tänkt nu med sin hand men, men. Ska bli skönt att komma iväg i alla fall.

Är så trött att jag nästan ser i kors idag men förstår egentligen inte varför. Tror att det är för att jag är så förkyld och täppt att jag sover dåligt på nätterna. Har varit förkyld i en månad nu, helt otroligt.

EA, så irriterande med minus och utebliven mens, det måste nästan vara så att du inte hade ÄL när du trodde då, eller testade du med stickor?

Själv testar jag med stickor nu, utan egentligt hopp, men annars har jag ju verkligen ingen aning.

Koko, ha en bra dag idag! Grattis, grattis.

Är lite besviken att vi inte kunde komma iväg till Junibacken, hade sett fram emot det.

• BrudSommar2006

Cicci, har ni hittat en barnflicka nu? Hur hittade ni henne? Fungerar det bra? Stackarn som är sjuk igen men det verkar hopplöst för många nu.

Mitt stackars gudbarn har varit sjuk sedan jag minns inte när och tagit sig igenom hur många pencillinkurer som helst, de har tagit tillbaka henne för tidigt till dagis efter varje gång och det har slutat med att hon inte kan vara på dagis alls nu för hon har 40 graders feber i princip jämt och har fått ödem på ena njuren som de inte vet om hon skadat permanent så de måste ta fler prover så snart som hon lyckats bli hyfsat frisk. De har fått jobba halva dagar och åka hem och byta av varandra vid lunch hur länge som helst nu men som tur är bor hans föräldrar på samma gata och är pensionärer så de kan ha henne vissa dagar. Så man ska uppenbarligen akta sig för att låta dem gå sjuka till dagis för immunförsvaret kan tydligen få sig en obotlig knäck.

• BrudSommar2006

Vi ville ha barnfritt på vårt bröllop och det accepterade alla och vissa kusiner till maken stannade den ena av dem hemma med barnen osv men sedan kom min ena kusin med barn i alla fall och då blev det ju hemskt pinsamt när alla andra gick och tittade snett.

• BrudSommar2006

Godmorgon, fortfarande har ingen mens hittat till EA ser jag.

Angående utedagis så tror jag absolut att de håller sig friskare då, däremot har jag märkt på Iris att hon trivs bäst inne. Hon tycker att det är jobbigt att gå runt med alla tjocka kläder och även i somras blev hon trött fort och blev ledsen av att vara ute och i rörelse hela tiden. Inne springer hon runt och klättrar upp och åker rutschkana utan hinder av ytterkläder och skor och degar och bakar med lera, varvat med att sitta och läsa en bok. Så klart vill hon vara ute också men jag är ändå glad att vi inte valt utedagis, friskare eller ej.

Föräldrakooperativ verkar väldigt jobbigt för föräldrarna, i alla fall på våra bekantas förskola är de där och lagar staket och leksaker på helgerna, krattar, städar och vikarierar för sjuk fröken titt som tätt tycker jag plus att de har stängt flera månader på sommaren men det verkar väldigt bra för barnen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare