Barnkarusellen snurrar vidare
Ore, här trängs allt möjligt skräp som ska bäras ner till soprummet, gamla trasiga adventsljusstakar och jag vet inte allt men jag har inte kommit mig för...
Ore, här trängs allt möjligt skräp som ska bäras ner till soprummet, gamla trasiga adventsljusstakar och jag vet inte allt men jag har inte kommit mig för...
Går det inte att hitta vinterskor på rea Cicci, ni som bor så nära en massa affärer? Det är så halt med gummistövlar tänker jag mig nu så är när det är snö och is och det blir väl rätt kallt när det är minusgrader i och med att sulan är så tunn även med en socka i? Irriterande ändå att han ska byta storlek just nu!
Annars har jag börjat be att de mäter alla skor till Iris i affären innan vi slår till för det verkar vara så olika med storlekarna. Iris har varken gummistövlar, gympadojor eller faktiskt några andra skor alls än hennes vinterstövlar just nu så det är väl dags för en vända i affärerna, det är väl nu det finns i lager att välja på, inte sedan när man behöver dem. Dags att skaffa nya galonisar också antar jag.
Det är faktiskt hopplöst med vintersaker nu, det är slut i alla affärer och det är nu de börjar växa ur allt man köpte i början av säsongen, plus att det ju kan vara vinter hela mars ut och kallt in i april om man har otur. Second hand affärer är jättebra, annars surfa runt på nätet, på ett par dagar har man ju fått hem sakerna. Iris vinterskor är storlek 25/26, de var stora i början av vintern men modellen var så bra och 23/24 var för litet så det fick bli dem i alla fall, visade sig vara tur för de har hon ju klarat sig med hela vintern och kommer definitivt att kunna ha en bit in på våren om det skulle vara kallt.
Cicci, skönt att det har blivit lite bättre stämning hemma och skönt att ni tillfrisknat.
Vi ska förhoppningsvis tillbaka till Junibacken på lördag, om vi kommer iväg tills när de öppnar vill säga, för det är ju sportlovsvecka så sedan blir det väl mer knökfullt än vanligt.
Nenne, aha, så det blir ivf direkt, kanske är skönt att få gå vidare och prova något med större chans att lyckas?
Frejis, trist med skorna! Har du köpt vinterskor som man bara får använda på sommaren?!
God morgon, idag måste jag verkligen jobba på men ska dricka en kopp te och läsa ikapp här först.
Är det inte lite konstigt av Prinsessan Victoria att förlova sig på Fettisdagen när alla är upptagna av att äta semla? När hon lika gärna kunde välja imorgon menar jag. Nåväl, te var det.
AM, jag tror att det är i eftermiddag som hon ska förlova sig, allt enligt allas vår Johan T. Lindvall! Reinfelt var på besök i söndags tydligen och det är nu godkänt och klart av regeringen. Känns det bättre nu att vara lite mer uppdaterad?! Hoppas att jag kunnat vara till hjälp.
Cicci, ses gärna på Junibacken på lördag, vi tänkte försöka ta oss dit till de öppnar ungefär och så blir det väl tidig lunch där innan det blir knökfullt och sedan blir vi väl kvar en stund. Speciellt den där sista delen med Elsa Beskows landskap verkar Iris gilla. Kanske är det extra mycket folk eftersom det tydligen är sportlov men vi tänkte inte ge oss för det!
Tack för alla snälla ord om lill-Iris! Frullan, jag tycker att det är helt ok att läkaren säger att hon väger för mycket och att vi nu måste börja titta på hur och vad hon äter, det var hans otrevliga sätt och det övriga som jag retade upp mig på.
Hm, hoppas att Victoria slipper utredningar, inseminationer och ivf:er då, kan kungligheter adoptera??