Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Tågjäntan, i alla fall här är det så att man måste betala för de gånger man inte är där för att liksom tvinga en att gå varje gång.

• BrudSommar2006

Aaaah, det känns inte som att jag har tid för någonting längre, jag skulle behöva bli hemmafru! Alternativt skulle jag behöva få vara en hel dag på jobbet men det verkar vara att be om för mycket. Idag läkarebesök, har fått Iris ögoninfektion, imorgon sjukgymnast och tillväxtkontroll för Iris, som blir längre och längre... Förra veckan var det ju mest vab. Får se om jag får chansen på onsdag.

Hursom, vad jag minns så började Iris inte äta med någon större aptit förrän efter året när man fick ge henne vad som helst och fortfarande skulle hon hellre välja välling än riktig mat om det var hon som bestämde. Hipps burkar var länge de enda hon åt och när jag bytte till andra burkar så fick jag mosa maten med gaffeln innan hon åt den.

Igår kom vi äntligen iväg till Junibacken, tjoho! Hade ju halvt om halvt tänkt gå på brunchen men misstänkte hela tiden att jag skulle vilja prioritera Iris om det var så att hon var frisk eftersom hon varit hemma och haft tråkigt en hel vecka och så blev det ju.

Nähepp, nu ska jag hämta på dagis.

Muggles, ska ni också börja försöka nu igen, det här blir deppigare och deppigare... fast lycka till ändå!

• BrudSommar2006

Muggles, ja försöka kan vi men det känns som att det är aningens större chans att det lyckas för dig! Den här månaden känner jag mig dock lite extra deppig för jag har insett att det finns en chans att jag slutade testa för tidigt, istället för att räkna från första dag räknade jag bakåt från beräknad nästa mens och inser att det blev ett glapp. Det hade ju inte spelat någon roll om vi sett till att få till det just då men inte ens det blev av.

• BrudSommar2006

Det var ingen idé att åka till jobbet idag, sjukgymnasten på förmiddagen och Iris tillväxtkontroll om ett par timmar, ska jobba på nu här hemifrån är det tänkt men det går ju lite segt förstås.

Nästa höst ska jag köpa tre vinterjackor till Iris i tre olika storlekar för nu orkar jag snart inte ränna runt mer och ju längre tiden går ju mindre finns det väl att välja på. Lyckades beställa vad som såg ut att vara en jättefin jacka på Pippilotta men så klart så var det inte den som kom utan en annan modell i fel storlek. Nu är den äntligen tillbakaskickad, det är ju inte nästgårds precis att ta sig till ett postkontor så här i förorten, men nu är den jackan jag egentligen skulle ha så klart slut. Har varit på Stadium och Intersport och kollat men det verkar vara sådana där skidmuddar, långa, trånga och med hål för tummen på alla modeller och det är jättekrånglig att hålla på med för små bångstyriga händer... Verkade mest finnas från 122 och uppåt också. Tog sedan vägen förbi en second hand affär och det fanns hur mycket som helst i 98 men inte en jacka i vare sig 104 eller 110. Sedan fanns det så klart tre jättefina i storlek 116, kanske skulle fyndat till nästa vinter men vem vet vilken storlek hon har då.

• BrudSommar2006

Cicci, är stackars Victor sjuk nu igen, vilken otrolig otur han verkar ha haft! Iris var ju tvungen att vara hemma hela förra veckan men sin ögoninfektion men han verkar ju få så mycket feber hela tiden vilket ju måste vara mycket jobbigare.

• BrudSommar2006

Ore, jag förstår känslan och då har jag ändå Iris!

För mig är det en grej att jag ville ha två år mellan barnen men har bara ett försök kvar innan det är försent för det, ska det ändå bli tre år kan det ju kvitta att stressa så här, då spelar ju ett halvår mer eller mindre ingen roll längre. Så blir det inget nästa gång så lägger vi nog ner ett tag för att slippa riskera BF runt jul och nyår och sabba julen för Iris.

• BrudSommar2006

Jäklar vilken träningsvärk jag börjar få i låren, har legat intrasslad och upplyft i någon sorts maskin med en massa snören hos sjukgymnasten. Börjar verkligen hata akupunkturen, det gör ju så jäkla ont att sätta nålarna. Det är ofta hon träffar en nerv, då flyttar hon ju nålen direkt men skadan är ju liksom redan skedd. Jag ligger verkligen på helspänn inför varje nål, blä.

• BrudSommar2006

Lapinette, vi som inte tittar in i resetråden så ofta och för all del inte kommer iväg på resor så ofta just nu heller gillar resor i den här tråden också! Hur har det förresten gått, verkar det som att det var mensen som kom *hoppas*?

Liten, så dykning i april och ÄL-jakt i maj då? Varför dyker man så tidigt som i april förresten, låter kallt och otäckt? Kör absolut med profylaxandning, finns ingen hejd på vad jag fått användning för det till, minns inte att jag tyckte att det hjälpte under förlossningen, men som sagt bra till väldigt mycket annat.

Hm, orkar nog inte ta mig vare sig till Överskottsbolaget för den lilla möjligheten att de kanske har någoting där eller till outlet, tror Iris får hålla sig inne eller frysa.

• BrudSommar2006

Piggelin, nu blev jag också nyfiken, kan du maila länken? Tror du hittar mailadress på FB? Eller inboxa mig också om du nu fått upp snitsen på det?

Liten, kan inte påstå att jag märkt någon skillnad av akupunkturen alls än. Tror mer på alla övningar jag fått i så fall men kruxet är ju att det inte blir gjort så ofta som jag skulle vilja, måste verkligen bli bättre på det, det är ju bara jag själv som drabbas annars.

• BrudSommar2006

Lapinette, så fortfarande omöjligt att veta alltså, vem är Tony, senaste läkaren? Eller nya akupunktören? När är din gyn tillbaka förresten, skulle du inte skjuta honom eller har jag helt drömt det?!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare