Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Lapinette, så positivt och trevligt, har du lyckats testa minus än?

• BrudSommar2006

Vad bra med en lista! Vi hade väl en en gång i tiden men den försvann.

• BrudSommar2006

Jag hade egentligen inte funderat så mycket på barnvakt för egen del, jag var mest nyfiken på hur Cicci hade löst det. Fast nu har jag sparat sajten i alla fall, man vet ju aldrig.

Vickan, jag hoppas verkligen att ni haft otur med mf och att det inte blir några fler sådana.

• BrudSommar2006

Instämmer gällande tråden!

Sweet, stackars er med magsjukan! Skönt att det verkar vara över nu.

• BrudSommar2006

Liten, bläh, det där lät inte gott alls!

Vi har varit på drop-in frukost på Iris dagis, det visar sig att halva gruppen är hemma med vattkoppor. Det gör ju inget om Iris får det och egentligen är nästa vecka bra eftersom vi ändå är lediga, vi ska ju till fjällen, men det enda är väl om min bror och sambo tycker att vi inte ska följa med då ifall vi smittar Iris kusin. Hoppas vi får följa med i alla fall.

• BrudSommar2006

Ska vara på bvc och prata om Iris vikt 10.30, hoppas att jag inte blir för arg. Tänkte ta mig ner till centrum till 10 så hinner jag kanske titta lite på kläder till Iris innan.

• BrudSommar2006

Vad mysigt med snödroppar, jag är mycket förväntansfull inför våren och vår trädgård, jag grävde ny rabatt i höstas, nej nu ljuger jag, jag tvingade maken att gräva ny rabatt och så planterade jag, och i samband med det så tryckte jag ner en massa lökar och dessutom grävde jag små sorkhål i gräsmattan och lade ner lökar i och så på med en grästuva igen, hoppas att allt kommer upp nu bara.

Det gick bra på bvc, jag tycker de är så trevliga där. Vi fick remiss till en dietist vilket känns lite mer konstruktivt en läkarbesöket vi var på. Remissen för blodprover får vänta så länge.

Om Iris nu skulle få vattkoppor så lär ni få veta det! Känns ju som att det är lika bra att få det gjort även om det är lite dålig tajming när hon nu har sin hand att tampas med, men, men.

• BrudSommar2006

FruLlan, det måste väl finnas mysiga hotell som är lite lyxigare som inte är skärgården om det nu bara finns enklare hotell där? Men som ändå blir billigare än Rom? Kanske går det att satsa på någon mysig liten stad istället? Typ Sigtuna eller Trosa eller vad vet jag.

• BrudSommar2006

AM, har Livia haft sin spjälsäng tills nu? Vi hoppas att Iris ska kunna sova i sin så länge som möjligt, det är så skönt att veta var man har henne!

Jag vet inte vem jag tycker mest synd om, maken eller Iris, men i hissen på väg upp för att träffa kirurgen för återbesök på södersjukhuset så kräks Iris över hela sig och halva hissen. Vet inte om hon blivit magsjuk eller om hon bara satt slem i halsen av sin hosta/förkylning.

• BrudSommar2006

Hej hej, snabbt inlägg, har så otroligt mycket att klara av idag innan jag försvinner iväg på semester en vecka, får se hur mycket/om jag får möjlighet att titta in här från och med imorgon, allt beror på om vårt mobila bredband fungerar som det ska eller inte antar jag.

Iris har ett mycket mindre bandage nu så att hon har tumme och pekfinger fritt, det ska hon ha i två veckor nu och det är redan jättesmutsigt! Stygnen är tydligen av socker så de ska lösa upp sig av sig själva när hon badar sedan. I alla fall så är förhoppningen nu att hon inte ska t ex ramla och ta emot sig med vänsterhanden för det tar tre månader för senan de reparerade att läka ihop igen, suck. Annars kan det bli så att hon inte kommer att kunna röra ringfingret i sidled, alltså att när man brer ut fingrarna så kommer det fingret att ligga mot långfingret, för man vill tydligen inte ta upp och göra om ifall att hon skulle slå i med handen så att det går upp.

Liten, hur länge har Mindre kräkts nu? För vi har fått veta att det ska vända på några dagar, diarré kan ta flera veckor men inte kräkningar. Annars kan det vara något annat som är fel, tex urinvägsinfektion. Ni har inte märkt att hon gråter i samband med att hon kissar? Hoppas att det vänder snabbt!

Mrs B, lycka till!

EA, håller tummarna, hoppas kunna titta in här på söndag.

Hej så länge!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare