Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Och jag gör tvärtom och rekommenderar stickor, vem orkar hålla på och köra varannan dag! Nix, här får det bli väl tajmade punktinsatser, är man trötta småbarnsföräldrar så är man.

Iris har fortfarande feber, måtte det släppa snart. Plus att vi hostar båda två så att i alla fall jag har träningsvärk i magen, suck.

• BrudSommar2006

Liten, sådana där räktimbaler eller vad det heter till förrätt! Vansinnigt goda, finns med lax också men det var väl ingen favorit hemma hos er.

• BrudSommar2006

Vickan, vännen, stora kramar!

Page, vilken trist typ du råkat ut för, mig gjorde du i alla fall inget dåligt intryck på när vi sågs!

Själv känner jag mig febrig fast utan feber och har ägnat de senaste dagarna åt att hosta upp lungorna, inte verkar det bli bättre heller, suck. Hoppas att Iris ska kunna gå till dagis imorgon i alla fall, hon börjar äntligen bli bättre även om den envisa hostan sitter i lite grand fortfarande.

Telis, vilken dunderotur med föreställningen! Hur går det med ryggen förresten?

Lapinette, trodde främst att det var hus ni spanade på som ni inte ska flytta till?!

• BrudSommar2006

Jag har provat både receptfria och receptbelagd hostmedicin som jag har hemma sedan tidigare till ingen nytta hittills. Eftersom Iris verkar bli bättre så finns det väl hopp för mig också.

Gosnosen, trist att det tar sådan tid men tur att ni står i kön i alla fall.

Telis, hur har det gått för er med köplats?

Tänk vad alla tittar på lägenheter och ingen ska flytta!!!

• BrudSommar2006

Är hemma sjuk idag, har ju åkt på Iris dunderbacill *stackars mig*.

När kan man få höra hur det gått för Nenne tro? Inte förrän ikväll kanske. Och AM har spännande beslut att fatta imorgon ser jag.

Vickan, hoppas idag blir en bättre dag än gårdagen.

• BrudSommar2006

Liten, hjälp, det där hade jag kunnat skriva! Eller ja, jag bryr mig inte om huruvida han tränar men laga mat är han usel på, pyssla hemma likaså och vad det gäller Fred Astaire tror jag våra respektive ligger på samma nivå! Fast det är inget jag gått och funderat på nu eller så, men det bara lät precis som att du lika gärna hade kunnat beskriva maken!

Har något varit i Budapest? Vad ska man se där? Ska dit på kurs ju i maj och så kommer maken dit och så stannar vi över helgen. Lika bra när vi nu har tillfälle, inte ett ställe som är överst på vår lista annars och nu reser vi ju knappt i alla fall.

• BrudSommar2006

Alla verkar gilla den där menskoppen men jag tycker att det låter riktigt läbbigt, isch, inget för mig tror jag.

Tror att det är läggdags för mig strax, gäsp.

• BrudSommar2006

Undrar när Iris vaknar imorgon, hon somnade nämligen vid fem... Vi kom hem från dagis och hon slängde sig på hallgolvet och bara skrek och snyftade att hon ville sova sängen så det fick hon, tänkte väcka henne en timme senare. Sedan vaknade hon och var lika ledsen och somnade om. Vid halv sju försökte maken väcka henne, kom så långt att han fick ner henne för trappen, sedan låg hon på mage på hallgolvet och grät så hon knappt fick luft att hon ville sova sängen. Vi lyckades bada henne och få på pyamas men sedan var det bara att lägga henne igen. Hon har inte feber i alla fall, alltid något. Tycker så synd om henne för även om hon gillar dagis så orkar hon inte riktigt.

• BrudSommar2006

Fem imorse vaknade Iris och ställde sig upp i sängen och hoppade och hojtade att hon ville att mamma skulle läsa och att hon ville komma över till mammas säng för läsandet. Det är ju mitt i natten sade jag åt henne, vi måste sova nu, och så fick hon en vällingflaska, då somnade hon om och sov till halv åtta så hon måste verkligen varit riktigt trött.

Liten, hostan börjar ge sig för oss båda men är inte borta. Hon får välling på natten fortfarande men eftersom hon inte äter mer än på dagis så har hon börjat minska i vikt som det är så vi tar det senare.

Muggles, har fått remiss till dietist men har inte fått tid än.

Tinga, Iris får man inte heller mata och har inte fått på länge och äta själv tex med sked är det först nu som hon börjar klara av så det är inte mycket mat som slinker ner här. Hon tycker att det är roligt att gegga med händerna i maten men stoppar sällan något i munnen, det enda man vet säkert att det går ner är vällingflaskan. Fast på dagis äter hon visst som tur är.

Cicci, vilken tur att jag kan få Budapest-tips från dig, det ska jag dra nytta av framöver och Snigeln har varit där också, tack för länken.

• BrudSommar2006

Lapinette, hade helt missat att maken har en knöl bakom örat, vad bra med positivt besked där i alla fall!

Annars tycker jag att det är mycket cancer i släkten just nu, läskigt.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare