Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Stackars liten Mindre! Hon har också haft otur på sista tiden.

Var ju hos gyn imorse men nu har ju ÄL kommit igång igen och cykeln stabiliserat sig efter kortisonsprutan så nu verkar det inte vara något hormonfel längre. Däremot är jag väldigt öm i magen och har varit i flera veckor men han kunde inte hitta något fel, måste ha med tarmarna att göra i så fall. Han kollade urinblådan också och förutom lite äggvita i urinen, vilket var så lite så det var inget, så såg det inte ut att vara något där heller.

Har precis bokat Budapest-resan, blir borta från Iris torsdag till måndag, snyft, hur ska det gå!!! Fast ser verkligen fram emot resan som ju var lite oväntad.

• BrudSommar2006

Är snart på väg hem, har sett till att få det mest nödvändiga gjort ifall att det trots allt blir vattkoppor hemma.

Vad det gäller min ÄL så är det ju bra att det har fått lite fart igen men det är fortfarande så att jag inte har ÄL varje gång. Inte värt att börja strula med medicinering dock känner jag själv. Tveksamt om det kan bli någon 09:a för min del, tog det sig nu sist så får jag beräknat datum 22 december, annars är vi ju inne på 2010 redan.

Vi har inte lyckats boka hotell i Budapest än, vi kan inte bestämma oss var vi vill bo och man blir ju helt snurrig ju mer man sitter och letar. Vi skippar Gellert, det där hotellet med baden, alla recensioner säger att det är i stort behov av renovering och man kan inte ens vara säker på att få ett rum där duschen fungerar typ. Bilderna på nätet på rummen är ju inte så upplyftande heller, inte för att man ska häcka på rummet hela tiden men ändå.

Cicci, förslag mottages tacksamt! Både på hotell och sevärdheter. Har läst att vill man se slottet osv så ska man bo på västra sidan om floden och vill man shoppa och gå ut och äta ska man bo på östra men man vill ju göra lite av varje även om man inte hinner allt på två dagar. Skönt att vi åker hem på måndagen i alla fall så att vi har hela söndagen på oss också att se något.

• BrudSommar2006

Nu har vi äntligen bokat hotell, vet ju inte om det är bra eller inte men gillade bilderna.

http://www.novotel.com/gb/hotel-3560-novotel-budapest-centrum/index.shtml#

Skönt att ha det gjort i alla fall, nu ska jag sätta mig och läsa på om vad vi ska göra där, tiden är ju knapp när man är borta över en helg bara så det gäller att planera.

Cicci, har affärerna stängt på söndagar?

Borde jobba men äh, nu är det ju snart lunchdags. Är så otroligt godissugen så här i påsktider när det säljs smågodis överallt, vart man än går ser man godis... Till och med vår hälsosamma lunchmatsal där de kör med hälsokoncept och brukar ha hälsodagar där det säljs diverse saker har bytt ut hälsoaffärsdelen mot smågodis. Skulle vilja ta mig till den engelska affären på söder för att shoppa riktigt chokladägg men orkar nog inte ta mig dit.

• BrudSommar2006

Nehepp, den länken fungerade inte, nåja, fint hotell i alla fall hoppas jag, Hotel Novotel Budapest Centrum. Det blev inget spahotell men det finns pool och jaccuzzi, det får räcka.

Går fortfarande och väntar på att Iris ska få vattkoppor men det verkar ju nästan som att hon som enda barnet på dagis ska klara sig. Kanske kommer det nu över påsk trots allt.

Nej men nu är det nog lunchdags.

• BrudSommar2006

Jag skulle verkligen behöva veta om det har tagit sig den här gången eller inte nu på en gång, idag, genast. Jag har nämligen fått en svullnad i kotorna i ländryggen efter flytten här på jobbet som gör att jag har myrkrypningar i både ben och armar något alldeles vansinnigt, jag ångrar mig som fasen att jag lyfte och bar och städade ur mitt rum, jag skulle suttit på baken och vägrat. Har precis varit hos sjukgymnasten och det i kombination med att jag inte blivit ordentligt utredd för mitt tidigare ryggproblem gör att hon vill att jag ska ta mig till läkare både för att få tid för magnetröntgen och att få tabletter mot inflammationen i ryggen. Men jag misstänker att man varken ska äta tabletter eller magnetröntga om man är gravid. Fasen, varför har jag inte tagit tag i det här tidigare. Och om det inte har tagit sig har jag slösat bort nästan två veckor där jag kunde fått hjälp för imorgon åker vi till Öland och sedan är vi borta hela nästa vecka.

• BrudSommar2006

Nenne, nej, det kanske inte är någon fara med sådan där magnetröntgen, man har ju läst att det inte är samma strålning som vanlig röntgen. Dessutom är ju chansen liten att det har tagit sig i alla fall så det är nog ingen fara men för säkerhets skull så tog jag en läkartid om tre veckor och hoppas att jag klarar av den här akuta inflammationen jag har just nu ändå.

• BrudSommar2006

Har precis varit och simmat, suttit i bubbelpoolen och bastat, jätteskönt att få komma iväg en kväll i veckan och få lite lugn och ro!

• BrudSommar2006

Pust, nu har jag lämnat Iris på dagis, det verkar som att de slagit ihop stora och lilla avdelningen idag. Ska jobba på nu här hemma så att jag kan hämta henne tidigt, vi tänkte faktiskt försöka komma iväg till Öland i eftermiddag, även om vi kommer fram sent och det blir lite jobbigt att bära in en sovande Iris från bilen och börja med blöjbyte och byte till pyamas så tjänar vi ju en hel dag på det jämfört med att åka imorgon. Så nu ska jag jobba undan det lilla jag hade kvar och sedan packa. Iris sov en hel timme längre än hon brukar idag så vi försov oss faktiskt, det händer nästan aldrig att hon inte väcker oss ungefär samma tid varje morgon så vi ställer aldrig någon väckarklocka längre.

Jaja, förmodligen är jag ju inte gravid och då behöver jag ju inte fundera på det inför läkarbesöket.

Liten, stackare som blivit så sjuk igen!

Glad påsk alla!

• BrudSommar2006

Frejis, vilken trist människa, tur att du åtminstone blivit förvarnad och hinner byta innan stora UL. Min BM var inte otrevlig men helt oduglig men jag kom mig aldrig för att byta. Är du nöjd med din BM eller gillar du inte henne heller? Skönt att inte den där människan är din vanliga BM i alla fall. Tycker att du ska fundera på att byta så att du får njuta av resten av dina besök på MVC under graviditeten!

Snigeln, trist med utebliven ÄL, jag vet hur det känns. Fast jag hade ju turen att få Iris i alla fall så jag ska väl inte klaga.

Jag tycker inte heller att Spanien är något höjdarställe, har inte varit i just Barcelona, men de är inte särskilt trevliga när man inte kan spanska. Vi har ju till och med blivit vägrade service på en restaurang så vi fick resa oss och gå.

Resa med Iris låter som en mardröm just nu eftersom det inte går att gå in på en restaurang med henne. Det går ju inte att få henne att sitta still tillräckligt länge för att man ska hinna kasta i sig maten. Tror inte att hon vill åka vagn runt på stan heller.

Nej men vad gör jag här, packa var det.

• BrudSommar2006

Ore, har redan provat det mesta för min rygg, akupunktur får jag en dag i veckan för den och hittills har det inte hjälpt alls. Har hittills fått en behandling för mitt nya, akuta problem och kände som vanligt ingen skillnad.

Jaja, vi får se hur det blir, nu ska jag hämta Iris på dagis och förhoppningsvis kommer maken snart också.

Frejis, bra att du bytt BM!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare