Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

God morgon. Nu börjar man bli lika trött som vanligt igen efter att ha haft hand om Iris två nätter i rad. Plus att vi fått hem kissen, i och för sig mysigt, men han har hållit på och vässat klorna under vår säng i natt, suck.

Nenne, det var det som var grejen med katten alltså, att det skulle vara just en sådan raskatt?

Kängu, om det nu inte finns någon återbudstid så går det inte att få en tid om två veckor, de är alltid uppbokade tre månader i förväg. Hursom, det känns inte som att det är någon idé med sprutan för om ett par veckor kanske man har turen att det är dags för nästa ÄL och så där kommer det ju att hålla på.

Ska byta rum här på jobbet, från ett trevligt rum till en liten skrubb, ser inte alls fram emot det och rörigt är det här också.

• BrudSommar2006

Mrs B, kul med första dagen på nya jobbet avklarad! Fast när stänger ert dagis på kvällarna, vårt är inte ens öppet till 17.45?

Liten, Iris var ju hemma med sin pappa två dagar i veckan och gick på dagis tre under hela hösten. Det var bra för henne för hon blev och blir fortfarande så trött av dagis.

Angående bebis i magen och höga ljud så var vi på bröllop när jag var gravid med Iris och då blev jag tvungen att lämna festen efteråt för hon blev helt galen av den höga musiken, hon gillade det inte alls.

• BrudSommar2006

Hej hej, har börjat räkna ner tills på fredag då Iris blir av med sitt bandage och kommer att kunna bada för första gången på tre veckor! Duscha gick bra ett tag men nu blir hon bara ledsen.

Håller på och städar ur mitt rum på jobbet eftersom jag ska byta våningsplan till ett mycket mindre rum, suck, det är saker från 1970 typ och framåt i mitt rum, hur mycket som helst som jag inte vet, och ingen annan heller vad det verkar, om det måste sparas eller inte. Varje gång jag tänker att nu slänger jag allt så kommer någon på något som borde sparas i fall att. Samtidigt håller byggjobbarna på och stökar överallt och det är ett himla liv. Mitt rum har dessutom blivt något slags allmänt förråd så jag står knappt ut ibland faktiskt!

JustMe, det där låter väldigt rörigt, hoppas att ni får rätsida på det.

På söndag ska vi göra ett nytt försök på Junibacken, synd att Cicci och Victor inte kan vara med nu då, fast kanske lika bra för Iris får väl säkert vattkoppor eller löss eller vad det nu är som går på dagis innan dess så vi inte kommer iväg då heller.

Har precis suttit på motionscykeln en halvtimme och imorgon ska jag och mamma iväg och simma, alltid något.

• BrudSommar2006

MSW, hoppas att det löser sig med allt.

Mrs B, hur går det på jobbet?

• BrudSommar2006

Muggles, hoppas att det gick bra!

Tinga, stora kramar!!!!

Här verkar mensen vara på intåg, suck, det var då fasen vad svårt det har visat sig vara att få till tvåan, och det med en lutealfas på 11 dagar också, brukar nog ha en 14 - 15 i alla fall. Skräp.

• BrudSommar2006

Tinga, stor kram till dig! Inte för att det är någon tröst men jag tyckte mest att det var förjäkligt att vara hemma med Iris, jag kände inte att jag hade något liv kvar för hon var så jobbig, men någon gång runt ettårs åldern så vände det. Fast nu när hon börjat trotsa så här så är det inte riktigt lika roligt förstås...

Måste ni äta på öppna förskolan? Det tror jag inte att jag brydde mig om med Iris faktiskt, vi åkte hem till ätdags. Inte blev Iris sjuk av att vara där heller vad jag minns, dagis däremot är ju en helt annan femma, suck.

Borde ringa gyn men jag tycker jag springer så mycket på olika saker hela tiden så jag är så trött på läkarbesök. Idag ska jag till sjukgymnasten nu om en halvtimme och i eftermiddag ska jag till ortopedläkaren. Behöver ju inte oroa mig för eventuell kortisonspruta nu i alla fall.

Liten, hoppas du inte blir sjuk nu när ni har en sådan mysig helg på gång!

• BrudSommar2006

Tinga, jag tror att jag har skrivit här tidigare att jag önskar att det gick att få fram en fix och färdig ettåring för innan dess tyckte i alla fall inte jag att det var någon höjdare!

Jag var rätt mycket på öppna förskolan, jag var så deprimerad av att vara hemma med Iris bitvis så jag behövde komma hemifrån.

Vad det gäller träningen så går det riktigt bra just nu, jag cyklar motionscykel på kvällarna, igår kväll var jag och simmade, nu har jag precis införskaffat en pilatesboll efter att ha tränat övningar hos sjukgymnasten och så ska jag se om jag hinner iväg i helgen och införskaffa ett par stavar så att jag kan ut och gå, annars ska jag inte gå alls men det fungerar bättre om jag kan luta mig lite framåt. Med maten går det sådär och med vikten går det inte alls. Var och fick akupunktur i morse i alla fall och ska tillbaka till ortopedläkaren i eftermiddag.

• BrudSommar2006

Liten, hoppas så att du inte blir sjuk!

• BrudSommar2006

Köa för att komma in på öppna förskolan, det var det värsta jag hört, helt otroligt!

Vad det gäller dagis eller dagmamma så tror jag att båda kan vara jättebra, det fungerade inte med dagmammorna i vårt område så vi är glada att vi fick en plats på dagis men annars så. Det enda angående rytmik osv är väl att de kanske inte behöver det första året men såvida man inte tänker byta dagis igen så kommer det ju snabbt att bli roligt för barnen.

Idag eller på måndag beroende på hur långt de hinner ska jag byta rum och sitta på ett helt värdelöst ställe med hög ljudnivå från diskrum som ligger mitt emot och genomgång av en person som ska in i sitt rum genom att gå bakom mitt skrivbord. Tror jag får söka nytt jobb nu faktiskt. Hade ju hoppats på att bli gravid och få vara hemma ett tag men nu verkar ju den planen misslyckas också.

• BrudSommar2006

Snigeln, hallå! Du har alltså en cykel på ca tre veckor då? Jag har haft en cykel på mellan 22 och 26 dagar nu de sista gångerna och tyckt att det varit jobbigt att ha mens så ofta, jag har inte heller hittat ÄL med hjälp av sticka mer än nu sista gången och då med tveksamt resultat. Men du har i alla fall alltså hittat ÄL med hjälp av sticka?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare