Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Jaha, här blir det inget syskon, mensen kom idag på dag 24 med en lutealfas på 10 dagar, suck. Jäkla skräp det här är, så var försök fem avklarat. Tror snart inte på det här längre. Inte går jag ner ett gram i vikt heller och har helt deppat ihop. Fördelen är ju att nu kan jag ju få till den där magnetröntgen. Alltid något. Hej så länge från deppträsket.

• BrudSommar2006

Ore, jag ska i alla fall be om att få ta prover. I övrigt så vet jag inte vad sjukvården kan ge för viktminskningshjälp, tabletter så att man får diarré om man äter fel, vill jag verkligen ha det. Eller operation, det vet jag i alla fall att jag inte vill.

Jaha, nu är allt som vanligt här på Öland i alla fall, maken och jag är riktigt osams, så nu behöver jag inte gå och oroa mig för att vi eventuellt ska bli osams längre i alla fall. Han har till och med börjat gräla inför mina föräldrar så han tycker väl inte att det är värt att ta det privat längre.

Iris har feber och just nu sover hon, stackarn.

I eftermiddag ska jag iväg på massage och fotbehandling, kanske man kan se fram emot i alla fall.

• BrudSommar2006

Ah, massage och fotbehandling var precis vad jag behövde! Har dessutom fått tid hos en naprapat i Kalmar som ska vara så bra, han lät trevlig i alla fall, alltid en början. Ska dit på onsdag.

Sedan har jag funderingar på att träffa en tjej som kör viktminskningsprogram på onsdag eftermiddag, det enda är att hon kör någon slags soppdiet, vet inte om jag är så sugen på det så jag kan inte bestämma mig men hon ska ringa mig imorgon så jag måste bestämma mig ikväll.

Ja, en dietist kanske inte vore så dumt, har fått remiss att gå dit och prata om Iris, kanske ska be läkaren om två veckor om en remiss till mig också. Ska dessutom be om sköldkörtelprov.

Maken och jag grälar inte enbart på Öland tyvärr utan hemma också, det gäller i princip alltid Iris och hur vi har olika uppfattningar om hur vi hanterar henne/uppfostran osv.

• BrudSommar2006

AM, stora kramar, jag förstår precis hur du känner inför förlossningen, vill aldrig i h-vetet gå igenom en till och ändå håller jag på och försöker bli gravid!!! Men tänk, snart är det över och sedan är det klart! Shit, vad lätt det var att skriva så till någon annan.

Liten, jag känner igen mig i din beskrivning av att vara sura på varandra, eller rättare sagt, jag uppfattar ofta maken som sur medan han påstår att han han inte alls varit det. Han säger typ "men jag sade ju bara..." och så upprepar han samma sak fast i ett helt annat tonfall, jag påpekar att han minsann hade ett helt annat tonfall första gången, han nekar osv och till sist är han sur för att jag tycker att han är sur!

Vad det gäller Iris så verkar inte någon slags generell diskussion hjälpa för sedan uppstår det alltid oförutsedda situationer som leder till bråk verkar det som.

Tinga, kanske har det vänt nu då med maten? Hoppas!

Nenne, har du klarat dig från magsjukan? Jag undrar också när ni får hem kissen?

• BrudSommar2006

Snigeln, usch, stackare, hade du ingen kollega som kunde rycka in och hjälpa?

Själv har jag varit hos en naprapat i Kalmar idag men det var inte värt att åka så långt för det besöket, han var inte den mirakelman jag fått honom beskriven som. Han var väldigt bra men precis som min naprapat jag provat förut hemma så kom han ingen vart. Tror att jag ska prova en kiropraktor, det behövs ett knak liksom. Har väldigt ont efter besöket i alla fall.

Ska börja slipa tumhållningen jag också.

• BrudSommar2006

Halloj, har varit på Skedemosse spa och badat jaccuzzi och bastat hela eftermiddagen och sedan shoppat i Borgholm, skönt med lite Iris-fri tid. Fast vi har haft mycket sådan tid den här veckan så jag ska inte klaga. Inte över det i alla fall. Om jag ska klaga så är det övera att sedan livmodertappen for åt fanders så kan jag inte ha tampong längre, knepigt dagar som idag då vi skulle iväg och bada. Tryckte in den så gott det gick men fick ändå nästan lägga den på tvären och det var ren tur att den satt kvar tillräckligt länge. Bekvämt var det inte heller. Nåja, det gick i alla fall.

• BrudSommar2006

Oj vad alla bakar pizza.

Är det någon som vet vad salvan heter som tydligen finns på apoteket och som man smetar på utslagen vid vattkoppor för att lindra klåda? Nu verkar det nämligen som att det har slagit till här.

I förrgår bytte vi säng till Iris så hon kan klättra i och ur själv nu, hon var ledsen första gången hon skulle gå och lägga sig men redan dag två älskade hon den. Så imorgon får maken åka iväg till Ikea och skaffa ny säng, tur att mina föräldrar har släp så att vi får med oss den hem. Vi hade tänkt åka allihop men nu får Iris och jag hålla oss hemma.

Telis, tio år, imponerande! Räknade just ut att vi träffades för sex år sedan, 2003. Ska man börja vara orolig för den där sjuårskrisen lagom till nästa år kanske?

• BrudSommar2006

Snigeln, den gång jag blev gravid med Iris gjorde jag av med flera paket ÄL-stickor för den var så sen men det blev något bra av det i alla fall!

AM, xylocain alltså, tack för tipset. Värst är alla utslag som sitter i rumpan och runt ögonen, det ser väldigt obekvämt ut, grinigt värre var det här.

Maken ska i alla fall till Ikea idag och skaffa ny säng till Iris.

• BrudSommar2006

Snigeln, är det bara akut på lördagar och inget bokat? Skönt att vara ledig fast man jobbar!

• BrudSommar2006

Jag tycker så synd om lilla fröken med vattkoppor, de sitter ju överallt men det är fortfarande värst i rumpan och ögonen. Feber har hon och så har hon varit förkyld hela veckan innan också, hon har ju haft feber sedan i onsdags.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare