Barnkarusellen snurrar vidare
Okey, orkar inte göra mat till maken kommer hem! Alldeles för mycket saker att hacka och ha sig med.. Får göra den ihop ist!
Okey, orkar inte göra mat till maken kommer hem! Alldeles för mycket saker att hacka och ha sig med.. Får göra den ihop ist!
Liten med Mindre skrev 2009-02-25 15:55:08 följande:
Liten med Mindre skrev 2009-02-25 16:00:26 följande:
Liten: Ja men känns det jobbigt så ÄR det jobbigt!
På tal om resor, så blir det Rhodos för oss i början av augusti, precis som vi planerade hela tiden... Och de krångliga släktingarna bestämde sig till slut för att inte följa med.. Ska bli såå skönt!
Snabbt inlägg innan bajs-byte!
Stackars stackars Iris! (och föräldrarna).. Men vore juh kalas om ni kan fixa BP p åsamma gång!
Frejis; Lycka till! Vilken tid var det?
Ea: Håller tummarna!
BS: Håller med liten, gör inte stort problem av det innan..
Ego: Inatt sov A först fyra timmar innan han vaknade och ville ha mat! Så sen när han vaknade efter en och halv timme igen hade jag ork nog att inte bara amma och gå och lägga mig igen, värmde ist lite ersättning och gav honom i sängen. Vilket lugnade honom (han åt bara 25ml så hungrig var han juh inte) tillräckligt för att få i honom nappen. Det tog förvisso nästan en timme innan han gav sig efter att jag blandade att ge honom flaskan och nappen. MEN han ammade inte och han somnade (tillslut) ändå.. Så det finns hopp!
Jaja, vi får se hur det utvecklas!
Förresten, hörde igår att man inte ska ge småbarn ris? Någon som vet varför? iofs så hörde jag samtidigt att det finns ris i burkarna från sex månader, men skulle ändå vilja höra VARFÖR man inte skulle?
EA&MJ skrev 2009-02-26 10:52:10 följande:
MrsB: Grattis till maltes uppgång!! Så jäkla skönt!!
Arga snickaren är ett himla trevligt program tycker jag! och tänk vad roligt att våga såga och bygga, när någon talar om (lite iaf) hur man ska göra så man inte behöver oroa sig för att det blir helt fel!!
Bra också att han inte bara bygger, utan löser konflikter också..
Någon på mammagruppen som sa det, vet inte vad hon hade fått det ifrån.. (har inte hört från bvc)..
Funderar på om det möjligtvis var så att det var med tanke på att det sväller om det inte är tillräckligt kokt som kommentaren uppkom av...
Ris äts ofta i den här familjen och då är det bra att vara på säkra sidan, innan lillkillen får smaka!
Men nu behöver jag inte fundera mer på det!
Tack för input!
ANg alvedon så är väldigt restriktivt med det till mig själv med devisen "då vet jag juh inte om det går över".. Så jag får vara ganska dålig innan jag tar alvedon! Maken äter det som godis.. (i jämförelse med mig iaf...)
Sonen har fått alvedon en gång hittills... Men tror att jag är lite snabbare att ge honom.. Men vill inte ge för mycket (hög feber och hängigt allmän tillstånd hör inte till att ge för mycket..)