Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

Barnkarusellen snurrar vidare

hamnade lite i möte....

hmmm var var jag.

Hmmmm statistik, har man läst en del eftersom det var obligatoriskt. Kan säga att jag tycker det är bra mycket mer intressant efter jag slutat plugga.

Kan meddela att jag kommer till brunschen på söndag. Helskoj. MEN jag måste dock lämna ett litet men för de kan finnas en risk att jag inte hinner eftersom morgonen innehåller lite familjeaktivitet.

Nenne: lille hjärtegrynet! du var inte alls hård i ditt kontaterande igår att det är SJUKT att jag lägger tid på att deppa över saker i förväg.
    kan säga att du sa inget som maken inte sagt 42000 gånger redan

Svaret är nej jag VET inte medicinskt att det är en kille i magen. men jag VET ändå. På samma sätt som jag visste med borren. och det ska jag lova är fanimej mer säkert än ett UL svar!
    Och ta ut sorger och sörja, älta, bearbeta och ha ångest över saker i förväg. Japp det är jag expert på. Alltid.
    Maken blir tokig och vansinnig på mitt resurs slöseri.
    MEN jag funkar så och gör inga försök att ändra mig. Tyvvär.
    På nåt sätt tror jag att jag gillar att må dåligt över saker i förväg.
    Vilken sjuuuk faaan jag är!!!!!!

Hmmm
    ältar varje dag om jag ska ta reda på könet eller inte. är bara så rädd att jag kommer bli så ledsen så att resten av graviditeten blir ett rent helvete. Kanske bättre att ta smällen med bebisen i famnen.
    Eller....
    VAD ska jag göra,

Sorry för mitt eviga ältande.

Frejan förresten. Lät som du var lite lugnare angående MF nu? eller var det bara som jag ville tro?

vattna blommor.
    Gör jag aldrig. innan jag träffade maken dog alla mina blommor på löpande band. Men sen vi träffades ser han till att de överlever.

hmmm vad mer skulle jag kommentera????

• Fru FruLLan

Är det nåt du gör ofta nenne
    djust studerar flimmerhår i bältdjur?

hur kommer man in på den banan?

• Fru FruLLan

EA hoppas verkligen det räcker med varannan dag! det har ju funkat för andra så.... hoppas gör vi. Men brassa på mer bara!!!

• Fru FruLLan

själv minna jag knappt vad sex och sexlust är
    sååååå tråkigt.

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer
    Tack för en super trevlig brunch i söndags ni som var där! Himla trevligt. och super tack till cicci som var med och fyndade skor till borren efteråt. han gick omkring i dom hela eftermiddagen sen och var jätte nöjd
    han älskar skor till skillnad från sin mamma som hatar skor.

Men vad himla kul!!! Ska mugglan börja jobba på syskon till moa!!!! vad kul! och sen min kusin blev gravid på naturlig väg vid 45 års ålder så tror jag inte alls att åldern behöver sätta såna käppar i hjulet. Så jag tror att det kommer gå bra! fasiken vad kul.

BS: gumman låter som du är lite nere, jag vet precis hur det känns när man tror sig missat ÄL osv. Hoppas verkligen att ni inte gjorde det MEn om ni gjorde det så se till att köra järnet nästa månad och riktigt bunkra med Äl tester. Jag tror nog att det blir ett syskon till iris. Ni hade ju inte så svårt att få till det sist. och angående kilona sån tror jag att du är trögstartad. Men om du bara kör stenhård diet så lovar jag att det helt plötsligt smäller till. det kan ju vara trögt i början har jag förstått från folk som kämpar med vikten. men när kroppen börjat tappa så går det bra.
    hang in there!

måste jobba lite nu.

• Fru FruLLan

Hejsan alla super raringar
    Äntligen hinner jag in och skriva också! Har smygläst en del men jag hinner inte kommentera. Finns helt enkelt inte tid på jobbet och inte hemma heller...
    men som sagt smygläst har jag en del. och NU ska jag se till att ta mig tiden för tråden i fortsättningen. Jobba... varför???

Nenne.
    GUUUUUUUUMMMMAAAANNNNN
    faaaaaan att tanten hittade dig igen. VARFÖR???? det finns så många andra galningar hon kan hälsa på varför dig???+ Jag blir sååå ledsen.
    Jag såg att ni av nån anledning såg adoption som enda utvägen. Varför? Har det framkommit något som gör att det inte är värt att gå vidare med ivf eller så? annars känns det ju som det vore nästa steg, eller? jag förstår dock att hoppet överger en och att ni misströstar. Gör alla förberedelser för adoption tycker jag, men stäng inte dörren för ivf och kanske tom fler inseminationer om nu doktorn ser hopp i det.
    STOOOOR kram till dig gumman och till din make också!

Hur har det gått med Lappis värden? jag såg att du blött som faaan ...igen! Var det månne det sista som försvann nu? hoppas! Har du tagit nytt blodprov och hur ser planen för framtiden ut. Håller tummarna så de vitnar ävern för dig!

mugglan: jobbigt med begravning men det lät som det trots allt blev en "trevlig" stund för farväl av en tant som verkade vara värd just ett trevligt farväl. men trevligt elöler inte begravningar är jobbiga. Stor kram.

Jag måste dock säga att jag gillar tanken på att mer eller mindre "fira av" en person som gått bort. Helt klart krävs ju att personen i fråga haft ett bra och långt liv och dött på ett bra sätt. jag minns när min farmor dog av hög ålder och efter att ha varit lite krasslig. Då blev spontant middagen efteråt till en kul fest. farsan och hans syskon verkligen firade av farmor och mindes hur bra och kul de haft tillsammans. Visst var de ledsna men de kunde ju krasst konstatera att det var "dags". det är många år sen nu men det är fortfarande ett bra minne för mig. Att bli så ihågkommen. jag skulle nog vilja att man verkligen firade av mig. Tog ett rungande farväl och hade skitkul, gärna med dråpliga historier av alla dumheter och upptåg man gjort emd mig.

Kokos: Även du har ju behövt genomgå en jobbig begravning. Hoppas ni hann bli helt friska innan så ni slapp den tyngden ovanpå sorgen. Stoooooor kram hjärtat.

Angående BF datum och átt bli framflyttat. jag har ju BF den 22/6 enligt UL. jag blev framflyttad från den 26/6. BF datumet betuder att jag hade ÄL måndagen INNAN jag fick utslag på stickan på lördagen. Ganska många dagars skillnad. Visst är det ingen exakt vetenskap. MEN det visar ju att man måste starta hetspippandet långt innan man tror sig ha ÄL och köra ett bra tag efter.

Men jag har oavsett BF datum beslutat att föda barn den 14/6 så alla knep för att få ut knodden tidigare tas tacksamt emot. Jag gick ju över 10 dagar med borren så nån rättvisa får det vel vara att jag får föda tidigare nu

• Fru FruLLan

Just det
    BS!!!!!
    Vad var det för stolpskott till doktor ni råkade ut för
    va????? Så får man bara inte uttrycka sig! väldigt oproffsigt. Är man läkare men har noll koll på hur man bemöter människor så ska man forska! inte ta hand om patienter! det känns som om han fick totalspinn som kopplade in buf osv.

Jag tycker dock att du fått en hel del bra kommentarer från nenne och övriga tjejer. Försök ta åt dig av de. jag vet att det kan vara svårt för du är ledsen och arg.

MEN knäpp läkare eller inte. Kanske är det så att "ingen rök utan eld". Jag tror ändå att trots att han utryckte sig skitdåligt så fanns det kanske en oro över vikt som kan vara ett uns befogad. Jag menar, jag tror inte att han skulle ha tagit upp vikten om det inte fanns nåt att fundera över. Sen kanske han blåste upp det hela.

jag vet att det kan vara svårt, men försök se det positiva i att ta tag i vikten nu. Barnfetma och övervikt är ett stort problem för barnen och kan man hindra Iris från att bli överviktig så är ju det bra. Jag tycker inte hon räknas dit nu, men kanske hon ligegr i riskzonen. och då är det ju bra att stoppa uppgången.

jag tycker att ni fattat helt rätt beslut och är skitduktiga som tagit tag i hennes vällingberoende. Det är ju inte bra för iris själv att tro att hon måste ha välling så fort hon blir ledsen. Det har nog utvecklats till en dålig vana, som kanske leder till onödiga kilon.

Missförstå mig rätt. jag håller inte med doktorn men jag tror att ibland kan det finnas lite sanning i saker som trots att det är svårt att höra kan vara bra att ta tag i.

Faaan vad svårt det var att uttrycka sig! Jag är så rädd att du ska missförstrå mig!

Stor kram och nån dålig mamma är du absolut INTE! så får du inte tänka. Ingen av oss är perfekta dock.

• Fru FruLLan

BS:
    Jätte bra att du bokat in tid med bvc! alltid bra att prata med någon man tycker är vettig!

vad är IPM klubben????

angående vin så faaaan vad jag skulle vilka ha lite moet!

Annars så är jag bara såååå jääävla hungrig hela tiden! Villa ha mat nu.
    Killen i magen växer gissar jag för faaan vad stor min mage blivit. Vilken skillnad det är mot förra gången. Med borren var jag ju myyyycket mindre. Ska bli kul att se hur stor man blir. Är dock mest barnmage har nog inte ökat så mycket i vikt annars.

• Fru FruLLan

jag är också inneffektiv idag
    har ingen motivation elelr lust

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare