Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

Barnkarusellen snurrar vidare

Kängu: Näe har inte pratat med någon. Ska till BM på mån får se om hon tycker att jag behöver det. Sj'lv känns det som att det inte finns nån anledning att prata med nån om det. Kan dom inte ändra kön på den i magen så finns det ju ingen anlednign att prata med dom om det....
    dumt tänkt kanske.

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Fördäker läsa ikapp hela tiden... men hinner inte ikapp

Hur har ni det i snömodden????
    Sj'lv hade jag ju bestämt mig för att det skulle bli vår nu så det här... nej...

Såg att Ore plussat!!!!!!!!
    GRATTIIIIIISSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fy sjutton vad roligt. Super duper grattis och STORA kramar!!!!!
    Hur länge hade ni försökt?... minnet är lite luftigt...

Lappis: TRodde aldrig att det skulle lyckönskas till minus i den här tråden. Men NU har det hänt! Skönt äntligen kanske ni kan börja jobba framåt igen.
    Stor kram till dig också.

Hur går det för EA? läste att hon testat minus men ingen tant. Hur sjutton går det ihop???? Va?????
    Blir jätte ledsen och hoppas att du är en låghormonare.

annars då babes????

Just det såg attMrsB blivit erbjuden ett jobb men avvaktade besked från ett annat. Hur har det gått? Men underbart att bli erbjuden ett av jobben iallafall. Super.

Sen såg jag en viktnedgång som också måste gratuleras.

Hur går det för BS kämpande förresten? Kram.

Hmmmmm

vet att det var massa mer jag skulle kommentera men ska på möte igen....

Just det.

har ni lust att hålla omröstning.
    Grinda värdshus eller Dalarö strand hotell- weekend till päronen.
    Vad tycker ni?

Pusssssss
    alla små söta russin och saltgurkor

• Fru FruLLan

hejsan alla raringar
    Hur är läget.
    Hur går det för EA? känns jätte trist att din kropp strular, hoppas du får svar på vad det är snart.
    Varför kan saker inte bara flyta på?

Lappis: nej men faan inte halsfluss nu också. När ska du få vara helt frisk och pigg??? känns som om det är på tiden nu. Stor kram och hoppas att du piggar på dig snabbt.

undrar om jag någonsin haft halsfluss?? men jag har hört att det inte är så kul.

Mrs B. jag har inte riktigt hängt med men jag tolkar det som att du fått jobb. GRATTIS!!!!!! vilket av jobben blev det? och känns allt bra? När ska du börja?

Kul att både mugglan och liten står beredda att börja jaga pluss nu Spännande!!!! Jag tror det kommer gå snabbare den här gången för båda er. Det säger ju liksom trådstatistiken... KOmmer iallafall blir spännande.

Kokosen: Förstår känslan av att vara ogravid och hoppas att det vänder snart för dig. Man vill ju liksom känna sig gravid även fast man gärna slipper illamående och krämpor...
    Du har inte börjat känna bebisen än? Jag började ju känna av den här lille killen redan i vecka 14. och det blir ju en helt annan känsla av graviditet då.

otroligt tidigt egentligen.
    Men men du borde börja känna bebisen snart och då tror jag verkligen att du kommer känna dig gravid. Själv har jag ju problemet att jag glömmer bort att jag är gravid. Man är liksom inte lika inne i det hela den här gången. Har ingen koll vilken vecka jag är i, vad som händer i magen osv.
    SKITTRÅKIGT!!!!!

Men det verkar vara en klassiker att man liksom inte hinner vara lika gravid andra gången. Tråkigt som attan dock.

Sj'lv var jag hos BM i måndags och började storgråta när jag avslöjade mina totalförbjudna tankar om att jag INTE vill ha en kille (som ju är det som finns i magen )
    MEN jag har världens bästa BM som tyckte att jag VISST får känna så coh absolut ska uttrycka det. Hon frågade dessutom om jag ville gå och prata med deras psykolog vilket jag inte tror kan tillföra något men som jag tackade ja till ändå.
    MEN nu tyckte tydligen psykologen att jag var för "frisk" så jag får prata extra gånger med BM istället. trist för nu VILL jag träffa psykologen. Ska ta upp det med BM på måndag att hon får lov att fixa en tid till mig där.

hade 140 i hjärtljud vilket ju också bevisar att det är en kille finns liksopm varken hopp eller tveksamheter om att det kan vara något annat.
    FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN
    jag VET att jag borde tänka annorlunda. Jag VET
    Men nu mår jag dåligt över det här och det var såååå skönt att BM tyckte att det var totalt naturligt och okej att vara deppig.

Har även varit på 1,5n års kontroll med borren och han fortsätter att sjunka i viktkurvorna . Han är ju ofta lite lös i magen och vi ska ta bort alla fibrer för att se om det hjälper. MEN jag har ju en liiiiiten liten oro över att det ska kunna vara gluten pga mig. Han äter ju kopiösa mängder mat jämt. Men han mår också så bra i övrigt.... så gluten? näeee.....
    ja ja
    det löser isg.

puss

• Fru FruLLan

Just det
    Nenne: vad ska du ha den här grape jelly till?
    Missade den biten, har bara uppfattat jakten...
    Puss på dig förresten lilla yrväder

• Fru FruLLan

Mugglan: Vi har också funderat på om borren är laktosöverkänslig och han får numer bara låglaktos produkter. Det vore ju inte konstigt om han var det då hela min sida av släkten är laktosöverkänsliga och syrrans ungar har ju även varit allergisa mot mjölkprotein.
    Men han är ändå "lite för bra" i magen för att det ska vara mjölkprotein och laktos har vi som sagt dragit enr på.

Hoppas att vi får resultat av minskningen av fibrer.
    Angående en allergiutredning så är viktraset tydligen inte så alarmerande för den här åldern. Barn runt 1-1,5 är ju så super aktiva. Och han har inte så mycket andra symptom. men kanske borde jag strida för att iallafall få ta ett blodprov för gluten?...

Hmmmm
    BVC tanten var dock inte orolig alls.

AM: Jag har sett snygga ärr efter snitt på folk som snittats mellan 35-40 så det finns absolut chans för det.
    MEN sen skulle jag själv göra allt i hela världen för att slippa snittas eftersom jag ju sååååå gärna vill få föda barn och jag försöker undvika alla sorters ingrepp som inte är absolut nödvändiga.

MEN för din del så blir det ju nödvändigt om bäckenet skulle vara för trångt. Har ni redan bokat in koll av bäcken? man mäter vel bebisen också va?
    Såg att det fanns planer på tidigare igångsättning om mätningarna såg bra ut och det låter vel kanon.
    Men hur känner du då "psykiskt" är du lite orolig inför en förlossning med tanke på att du tidigare haft det jobbigt? (för visst har du det?)

lappis: Skönt att penicillinet hjälper!
    Konstigt med tempen! fast jag är inte så insatt i det där emd hur kroppens temp svänger under cykeln då jag aldrig mätt själv. Men flera av er verkar ju ha full koll.
    fick du nåt bakifrån igår då

Hjärtljud.... hmmm jag tror nog på det trots allt....

AM: jag ska träffa BM på måndag för samtal och då ska jag verkligen försöka se till att ändå få träffa psykologen tror jag.

• Fru FruLLan

Mindre: Njae egentligen så måste man göra gastroskopi och ta prov på tarmludden för att kunna diagnostisera gluten intolerans. man tar prov innan och efter glutenfri kost och ser skillnaden.
    MEN
    Nuförtiden så kan man ta ett blodprov som med 80% sannorlikhet kan tala om om man har intolerans. Dvs ett ganska så osäkert test. Ska dock se om jag kan få till ett sånt eftersom det är bättre än inget alls. Men de verkar inte så villiga...

Borren var 82 lång men väger bara 10 kilo. Men som sagt bvc var inte oroad hon tycker tydligen jag och maken är tunna... Sen har ju syrrans barn också varit tunnisar...
    men det som är issuen är ju inte låg vikt utan att han inte följer kurvor utan dalar.

Jag skulle inte oroa mig över vikten heller om han inte var lite risig i magen ofta.

Cicci: bevisar att det är en kille!!!!! han rörde sig och sparkade men det var ÄNDÅ BARA 140 i hjärtljud.

vad händer om jag kommer fram till att jag absolut inte vill ha en kille och hellre skulle ha tagit bort honom om jag kunnat
    Vågar knappt prata om det här alls.... Fyyy vilka hemska tankar och såååå förbjudet!
    kommer aldrig kunna förlika mig vid tanken dock....

AM: okej då är jag med. tack.
    det verkar som om efterföljande förlossningar generellt går bra mycket snabbare för de flesta än den första. Så kanske är utraden förlossning inget som kommer hända. MEN om det blir så kan du inte tänka dig då att ta smärtlindring för att ändå orka med och slippa snitt?
    Men problemet är vel just det där med att slippa sugklocka och klipp.
    Hmmmm

• Fru FruLLan

Jag rör mig inte alls nuförtiden
    nol och ingenting.
    men jag tränar ju inte i vanliga fall heller. Men då rider jag ju iallafall så liiiite träning.
    men inte som de flesta av er. Och nu åker jag ju även bil till jobbet så det blir ingen vardagsmotion heller.
    Trist!

fast med foglossning såååå.....

• Fru FruLLan

AM: ahhhhh bilden klarnar mer och mer ...
    Då förstår jag varflr inte heller ta smärtlindring! Tänk snart kanske jag är heeelt emd i matchen.

och SUUUUUUUUUUPER tjejer
    TAck återigen så otroligt mycket för att ni orkar lyssna och älta mina köns nojjor. Ni är verkligen sååå bäst. Hur kunde så många kloka och underbara tjejer samlas i samma tråd otroligt
    tack
    Ska verkligen försöka reda ut det hela. Och jag lider inte enbart av gravididitetn ÄLSKAR ju egentligen att vara gravid. men tyvvär så förtar ju denna nojja en del av glädjen. MINST sagt. Men som sagt ska till BM på mån och prata och ska försöka få till en psykolog tid.

Cicci: Jag hade nog inte åkt om maken hade varit så emot det hela. hade tänkt att visst han har FEL men det är ju hans barn också fast i min kropp. jag förstår dock att du verkligen vill. men jag hade personligen inte tyckt att det var värt bråk och försöker dela med mig av graviditeten till maken så gott det går.

men när du faktiskt hade bestämt dig så var det ju skiiit att priset steg så väldans.

• Fru FruLLan

Nenne:
    men hallåååååå du kan ju inte bara boka till götet... du måste ju minst boka en resa till stockholmn då ockssååååååååå
    jööööö

• Fru FruLLan

MrsB: men det låter ju jätte kul!!! Grattis igen"!!! Känns det bra med deltid eller skulle du velat jobba 100%?
    och 50 min enkel väg, visst det är vel inte skitkul men har man alltid ett val?
    jag menar det är ju en helt normal pendlingsväg på många ställen. maken har haft ca det till kista i massa år. Så det var vel himla onödigt av folk att kommentera.
    Jag menar hade du fått välja sj'lv hade du vel haft 3 minuters väg, och vi andra av oss också så klart.
    men hur många kan välja helt fritt?

Näe super grattis verkligen.

problemet med provtagning är vel att bvc inte verkar ett dugg oroat och det är vel genom dom man måste få ta provet eller? Finns det annan väg att gå?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare