• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

EA: Nu är väl tanten snart en vecka försenad, väl? Att tanten inte har kommit verkar ju lovande i alla fall

• Ore

Med 14 dagars lutealfas ska ju BIM då vara på typ dag 32...

Du gör ju som du vill, men jag skulle nog testa igen om jag vore du Just eftersom dag 32 kan vara precis på gränsen, men dag 36 borde ge ett korrekt resultat.

• Ore

Håller med om att det spännande och vill att EA ska testa idaaaaag... Fast jag förstår till fullo rädslan för ett minus, och att du vill vänta med att testa...

• Ore

Neeej, Kängu... Då borde jag ju också börja, fyller 28 i år...

Jag har faktiskt blivit litet intresserad av krämer utan mineralolja, t.ex. Dermanord. Ska se om jag kan hitta någon återförsäljare för dem någonstans i närheten av "min" håla, eller om jag får ta en tripp till Göteborg Jag har nästan hysteriskt känslig hy. Och knepig är den också, yttorr men ändå fet...

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-05 10:12:17 följande:
    Jag började med rynkkräm rätt tidigt så det är väl därför jag ser ut som ett russin. Jag kanske skulle tagit sorten som är MOT rynkor?
    Kanske skulle det ja

MSW: Jo, massa fukt behövs... Och tydligen ska jag skrubba mig med en mild scrub ganska ofta, för att få bort det yttersta, som är torrt. Och till råga på allt så kan jag inte ha något med parfym i heller. Är inte parfymen i sig jag reagerar mot (i så fall borde jag väl inte kunnat ha parfym överhuvudtaget? men det händer titt som tätt att det kliar av parfymerade handkrämer, bodylotion, sköljmedel och liknande... Så något är det.
  • Ore

Hmm, ska kolla litet mer på det då, om det kan vara något. Tack för tipset! Tror att det finns många krämer som egentligen skulle passa mig, det gäller ju bara att hitta en som är bra utan att behöva testa flera hundra...

• Ore

fru AM skrev 2009-03-05 10:28:57 följande:

Ore igen: (Paulas Choice) - cosmetic shop finns det en sida som heter. Där kan man få hudinfo samt även köpa provstorlekar av produkterna. Hennes produkter är väldigt bra och "rena". Hon har gjort ett mindre uppror mot krämtillverkare och konstiga tillsatser. Detta är någon typ av "basic"-hudvård. Har en kompis som bara använt Paulas produkter i säkert 7-8 år (och hon har väldigt bra hy nu)Se t ex info om känslig hud:www.cosmeticscop.com/skin-care-facts-gentle-s...|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|ut mctr=paulas%20choice&__utmv=-&__utm k=201476881
    Woooow, vilken service... Man behöver inte ens leta själv... TACK, vad gullig du är!!!
  • Ore

Håller med om att kråksparkar vid ögon är väl de trevligaste rynkorna man kan ha!!!

Själv har jag två "bekymmersrynkor" mellan ögonbrynen. Inte lika roligt. Men de dyker upp när jag funderar på något, även om det inte är några bekymmer...

• Ore

Liten: Är det därför datorn är seg ibland? Den har inte fått tillräckligt med godis...

psst, säg inte det till min man, han har ju köpt en ny dator till mig efter att jag fick ett utbrott på den gamla... Litet godis hade ju varit mycket billigare..

• Ore

Jag har också stöttat Sony Ericsson, har en avi på att ett paket ligger och väntar på mig, tror att det ska vara min mobil Fast en W760 är väl inte den dyraste, direkt...

Min jobbmobil är helt värdelös, ingen kamera, kass telefonbok och överlag dålig... Den var på sluttampen för 3 år sedan då jag fick den (splitter ny), marknadsfördes "för dig som verkligen bara vill ringa". Jo, tjena. Och så är det jag som får springa fram och tillbaka till kontoret (och det är minst 300 m emellan) för att hämta en kamera när det är något jag vill ta kort på. Har försökt förklara detta till min "sparsamma" chef, men han är smart han... Han tycker att en ny telefon ska innebära att jag har den med mig utanför arbetstid. Obetald jour kallar jag det, och går inte med på det. I det läget är vi.

Cicci: Tror absolut att man är mer sugen för att kroppen behöver mer energi. Min kropp fungerar så för jämnan, så om jag är sugen på godis så äter jag godis. Min enda regel är att onyttigheter aldrig får ersätta ordentlig mat...

På heminredningsfronten: Jag hade precis bestämt att jag ville ha vitt kakel i tvättstugan, till mina vita luckor med valnötskant. Makens svar var: Vad som helst utom vitt, det är tråkigt. Jaha... Något förslag på färg? Syrran föreslog rött, men det kändes litet för mycket. Det finns inget fönster, så jag inbillar mig att ett ljust kakel skulle vara bra, men jag kanske har fel?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare