• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Näää, blev det minus??? *kliar mig undrande i huvudet* Det kan ju inte bli mer plussitivt än det har verkat. Bortsett från minus.

"Låghormonare"???

Men allvarligt, dyker inte tanten upp så måste du nog boka in ett besök hos gyn, för att få klarhet i det hela...

Kanske gör dig sällskap under deppmanteln snart, inga plussitiva tecken här, BIM på måndag och även om jag inte någonstans tror att jag är gravid så kommer jag nog bli besviken...

Förresten är ännu en av mina kompisar gravid. *mutter, mutter*

• Ore

EA: Får du inte tag på gyn på telefon så röstar jag för att då åker dit och bankar på dörren tills du blir undersökt! Eller vänta, kommer de skicka dig till närmaste psyk-klinik då istället? Det kanske det inte är värt...

Cicci: Dubai låter riktigt trevligt!

Muggles: Härligt med skidåkning, kul att du fick in känslan och att du fick bra effekt av alla tunga spinningpass! Synd med influensa dock. Krya på dig!!!

MrsB: Hoppas att det ordnar sig med tentan. Håller tummarna för att du ska få erbjudande om det andra jobbet också, så du kan välja och vraka!

Ego: Har skaffat mig ganska rejäl träningsvärk i helgen, tre pass på en dag och sedan husbygge dagen därpå. Har så ont i magen att jag inte kan känna ev. smärtor i samband med tant-intåg. BIM idag...

• Ore

Hoppas att Nenne har en stor garderob! Modell "walk in closet"/klädkammare. Annars låter det litet obekvämt...

Härligt att få så mycket gjort på helgen Nenne!!!

• Ore
    FruCicci skrev 2009-03-09 11:06:19 följande:
    Tycker ni att jag är helt knäpp som åker iväg höggravid med en 20 månader gammal son till Dubai, min man är vansinnig! Eller orolig kanske jag ska benämna det!Försäkrad är jag iaf sa IF.
    Känner inte till Dubai just, men eftersom det är en stad som du känner till väl, så ser jag inte riktigt problemet med att åka dit? Såvida du inte blir stressad av det, för DET är ju inte bra för bebisen i magen. Men enligt min erfarenhet (syskonbarn) så kan man bli lika stressad av att ha med en 20-månaders till ICA.

Är det någon särskild risk med att åka till Dubai?
  • Ore

Apropå något helt annat så är jag ganska rejält irriterad över fallet i Brasilien där en 9-årig tjej som våldtagits av sin styvfar, blivit gravid med tvillingar och fått göra abort... Och mamman, samt läkarna som gjorde aborten, blir bannlysta från katolska kyrkan för att de "mördat". De har tydligen även fått stöd i detta bestlut från någon i Vatikanen...

Hur trodde någon att en 9 årig tjej, 137 cm lång och 33 kg tung, ska klara av att bära och föda tvillingar? Troligtvis hade alla tre dött på kuppen, hade det varit bättre???

• Ore

Krya på dig lappis!!!

Inget mer magont och blod i alla fall?

• Ore

Ingen tant än. Usch, nu börjar jag ju hoppas litet i alla fall ...

Hoppas det är sånt väder att de rosa molnen flyger nära marken, så det inte gör så förbaskat ont att ramla från dem.

• Ore

Dag 28 idag. Min cykel har varit 28 dagar de senaste två cyklerna, har haft en cykel som varit 29 dagar, men det är det absolut längsta...

Brösten har både ilat, ömmat och känns litet allmänt tunga och svullna. Men så kan de bete sig även när tanten är på ingång, så det litar jag inte på för fem öre.

Hade även litet ont vid högra sidan av tjejmagen, när jag satt på möte nyss. Vet inte varför det var just högra, dock.

Sedan vet jag inte om det kan klassas som ett symptom, men jag hade en vansinnig lust att googla på barnvagnar nyss

Litet jobbigt att jag gått från att vara ganska säker på att det inte skulle bli något till att ändå hoppas. Försöker påminna mig om reservplanen, detox-kur och fotografering för att föreviga platt, bristningfri mage... Men det går inget vidare.

KRAM till EA, hoppas gyn tar emot dig SNAAAART!

Och kram till alla andra som behöver, eller helt enkelt bara vill ha en kram...

• Ore

Fel inställning, Sweet??? Låter som en normal inställning. De flesta gör nog inte så många knop sista veckan på gamla jobbet.

Men jag förstår ju att du egentligen gärna vill få så mycket som möjligt klart av ditt projekt, är ju litet stolthet i sånt också, kan jag tänka mig. Ifall det blir någon annan som ska komma och ta över skulle i alla fall jag vilja att den personen skulle tänka att "wow, vilket bra jobb hon har gjort".

Då är det nu alltså bara 9 rese-sträckor med lång pendling kvar nu? Hem idag och så fram och tillbaka fyra dagar till. Grattis till det!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare