• FruCicci

Barnkarusellen snurrar vidare

Bra länk AM.

BS, ni ska bo på pest sidan. Nere vid floden har de hotell Intercontinental o Hilton (om det nu är företaget som betalar )
    Slottet är ett måste, där ifrån ser man det som är nödvändigt, tex Palamentet o Operan.
    Mysigt är också promenad på margerite island, mitt ute i floden...
    jag skulle hoppa på en buss, som tar en runt och man kan lyssna, de som vi har hemma i sthlm vet ej vad de heter, men typ Jump ON Jump Off bussar. Går från olika ställen.
    Vatci Utca är en kanon mysig shopping/cafe gata.
    Sir Lancelot är ett bra ställe att äta på. Likaså Crazy Cafe (lite som copangang hemma, men inte thai mat).
    Finns så mycket så jag vet inte vad jag ska skriva. Baden tycker jag är snuskiga Jag hade panik när jag var där, fär det är söndriga plattor/kakel, så jag fick för mig att jag skulle få massa fotvårtor och andra sjukdomar
    Spåvagn 4 går från Pest till Buda, enklast att ta sig med den.
    Ja, kanske inte ska babbla om det här, det kan jag ta direkt med dig... sorry girls.

Ore mfl, jag har sååååååååååååååååååååååå trååååååååååååkigt så ni förstår inte. Det är helt sjukt att jag bara nu "sitter av" tiden... Har sagt att jag ska jobba till den 15 maj ju, för jag tänkte att det är lättförtjänta pengar... vilket det är.... men det är inte så roligt när dagarna känns som år
    Nu blir det korta veckor framöver iaf, med bara 4 dagar.... jag ska ta semester i slutet av april när maken fyller 40, sen är det bara 2 veckor kvar att jobba efter det... sen kan ju bebisen komma när som helst

• FruCicci

Liten, detsamma till dig - krya på dig o lillsnorpan din...
    jag mår igentligen kanon bra! Men det är jobbigt när det spänner i skinnet o man känner sig sprängfärdig.... men men det är värt det

lappis, min man har med allergi! Han är helt knäckt för det kliar i ögonen sen är han täppt o rinnig i näsan

• FruCicci

lappis, jo vips så är det inget mer kontor Jag förstår att du längtar efter att vara mammaledig, personligen tycker jag det är den bästa perioden i livet!

• FruCicci

BS, vissa Malls har öppet på söndagar och turiststråkens butiker, annars är det faktiskt stängt.

• FruCicci

Liten, de har i Gallerian i stan, det finns en glasögon shop mitt i gallerian, inte en butik utan som en monter där inne på golvet... de har bra barnglasögon. Victor har med karborrband runt huvudet, han hatar dem, för de trycker för håt mot hans långa ögonfransar och ögon. Så jag ska dit och titta, de hade olika former just för detta.
    AG solkräm, så har de återkallat alla från Apoteket för de innehåller Zink eller vad det var. När jag var där innan Dubai resan så fanns inte ngt för barn. Men de borde ju ha kommit in nu igen. Jag har allrid använt apotekets.

• FruCicci

Måste fråga...
    Om man vill kolla makens simmare, alltså kvaliten på dem, i sthlm, var vänder man sig då???
    Har en nära vän som inte heller blir gravid o de har ju försökt ett år snart. Frågade om de kollat hans simmare (hon är ok) och de har de inte men hon vill veta var man gör det.
    Hur får man till insemination sen?? Är det bara att kontakta sophiahemmet eller hur var det nu???

• FruCicci

Vänner,
    Känner igen det du skriver...
    Victor kanstar med ner maten på ren jäkelskap på golvet, ler och säger "OJ"... men jag bryr mig inte, säger nämen Victor, aj aj aj liksom...
    När vi är klara med middagen, så får han själv städa upp. Jag ger honom papper, trasa och så får han ligga där och torka.

Tror det är viktigt att visa att det är jag som bestämmer, jag brukar vara försiktig med att ryta och bli högljudt arg, men där emot skarp röst och sen kör jag med ignorering. Jag är kall som fasen... då blir han obekväm och känner att det är en konstig stämning.

Sen tror jag (läste faktiskt barnboken i går) att barn är olika. Vissa tidigare trots andra senare - så klart.
    De märker ju att de kan mer nu, Victor tar på sig själv och blir tokig om han inte får det - då låter vi homom göra det, men nu får han ta på sig mycket tidigare på morgonen så vi hinner låta honom göra färdigt sin "påklädnng" samt hinner ändra på det mesta...

I morgon har jag semester!!
    Ska åka ner till Blekinge, så jag kanske passerar Lappis på E4 söder över?
    Ska först till barnmorskan på morgonen bara, sen drar vi.
    Har inte varit hemma hos mamma sedan i julas, så det ska bli roligt att åka ner.
    Vänner, synd att du verkar ha fullt upp med besök i helgen, jag som tänkte bjuda in mig på din makes mormors goda kaffebröd

EA, hoppas blodproverna är bra nu då!!

Vishy har jag aldrig provat, få rjag testa då!
    Jag har aldrig använt krämer i hela mitt liv!!!
    Jag tvättar av sminket med tvål o vatten och smörjer aldrig in mig varken på kroppen eller i ansiktet. Fast nu tar jag lite på magen då och då, för jag läste någonstans att det är bra
    Så mig ska man inte fråga om sådant
    Ha ha - fick ögonkräm av svärmor i julklapp, den har jag använt i hela ansiktet en gång, bara för att jag skulle få slut på tuben... (ganska lite och onödig)...
    Ska dock unna mig en ansiktsbehandling framöver innan bebisen kommer, för jag har lust att göra något för mig själv, ska bli spännande att gå utlåtande om min hy

• FruCicci

Liten, när jag blev ofrivilligt gravid en gång för ett år sedan, så drack jag som en svamp (rosévin framför allt), rökte som fan och åt godis, grillade kött och njöt av morsdags tårta med mera med mera....... så någonstans inom mig så tror jag att man ska leva relativt normalt!

• FruCicci

Liten med Mindre skrev 2009-04-08 10:04:42 följande:
    [citat]
    Cicci - men du är väl rätt kry i vanliga fall? OK i magen och så?

Jag tror jag har en ganska bra inställning till livet och visst fan blir jag risig, tappar rösten, känns som huvudet ska sprängas etc etc, gnäller, MEN jag försöker hela tiden reflektera över att det kune varit värre, då mår jag bättre.
    FAST mag problem har jag inte haft så mycket, som ogravid, inte behövt äta novalukol eller vad det heter etc...
    Däremot har jag haft problem med magen nu under gravidteten med magknip och ont som fan i flera timmar (äter ju minifom) och öm kring naveln... men det hör ju till och jag kan ju förstå varför jag får ont.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare