• FruCicci

Barnkarusellen snurrar vidare

Jo men det är ju många som har blivit gravida just när de tagit ut spiralen, trots att de sagt att man kanske ska vänta, det är vad jag har hört. Likväl har många blivit gravida efter abort och missfall, pang bom igen...

Äsch, kööör på Mugglan!

• FruCicci

fru AM skrev 2009-03-16 10:52:18 följande:

Vilka frögurkor! Vi träffade en av Livias dagiskompisar i parken igår. JAg hade hört att hon skulle få lillasyskon nu i april. Vad jag inte viste var att hon redan har en 5-årig storasyster samt en 1,5-årig lillebror ... Så snart har de en 5-åring, en 3-åring, en 1,5-åring och en nyföding. Kan inte säga att jag är avundsjuk på det intervallet. JAg och maken lovade varandra att tänka på den familjen om vi tycker vi får det jobbigt med två små ...
    HA HA HA, lillebrodern går på Victors avdelning, jag och hans mamma skolade in samtidigt. Jag var helt paff när hon berättade att de skulle ha nr 4! SÅ TÄTT!
    Hon sa att de inte kände sig "klara"....
  • FruCicci

Hej hej...
    Gode tid, orkar nog inte läsa ikapp allt. Har mest skummat nu...

Hej hej TELIS, lät fantastiskt trevligt! Välkommen Hem!

Frullan: Maken och jag är inte ovänner, klart han inte vill att jag ska åka, men det är mycket han gör som jag inte vill heller, så det går på jämt ut
    Alla förhållanden går upp och ner och allt är under kontroll hemma hos oss. Skönt. Han bjuder på taxi ut i morgon till Arlanda, jag tänkte ta tåget... och kommer och hämtar oss om en vecka, så han är go´ trots att nog är lite depp att hans lilla familj åker. Han får dra själv någon annan gång.

OCH jag skulle absolut inte ha gått på Metallica, din man har ju rätt i att det är skadligt!
    Jag vet bara hur Victor reagerde i v 27 när jag var på nattklubb med för stark bas i högtalarna!
    Sen efter att vi varit på fest på Berns med live-musik, föddes han, trots att jag stod lååååångt ifrån scenen och i ett annat rum o diggade.... så jag skulle aldrig gjort det, men om du verkligen vill så kanske ni tillsammans kan prata med er barnmorska?!
    Min man var på Metallica förra helgen! Fast han gick på lördagen innan det blev sjukdom.

Mugglan, ledsen att läsa att din morbror gått bort.
    Min moster fick skelettcancer i höstas, så jag undrar hur det går för henne, hon vill inte ens träffa mig, orkar inte...
    MEN ag ÄL så blev antagligen vår bebis till dagen efter ÄL, jag kände som fan på måndagen, tisdagen böj och onsdagen säger barnmorskan att han blev till Så you never know!

EA stor kram till dig!
    Har tanten kommit?
    Har du fått tid för vul?

Nenne, skit med katten med. Jag förstår att du såg fram emot denna burriga lilla gosiga sak. Men kan ni inte få tag i en ny? Kanske är lite svårt att ställa om sig till en ny när man vill ha just "den"?

I dag har jag varit hos doktorn med Vickevire, han har fått ögoninfektion, så jag såg till att de skrev ut salva. har inte lust att få en ny Frankrike upplevelse fast i Dubai, med läkarbesök och massa medeciner, så jag tänkte att jag går nu och kollar honom innan vi åker. Så rubbet checkades av, och det var "bara" ögonen som var lite kladdiga.

Hämtade vår vagn i lördags, åååå vad fin Jag är såå nöjd!
    Tänk - Tvillingvagn!

Nu måste jag jobba lite, hinner inte kommentera mera...

KRAMISAR

• FruCicci

fru AM skrev 2009-03-16 11:21:58 följande:

Haha! Till mig sa mamman (eller om det var pappan) att "det inte riktigt var meningen ..."
    Ha ha ha det måste varit pappan som sa det då! Flabbar ihjäl mig... hon var verkligen tydlig med att de "inte var klara"....
    Ja ja, I wish them good luck!
  • FruCicci

Liten, som Mugglan skriver, ta en låååång inskolning!
    Vi körde 1 månads inskolning emd Victor i november, sen i december månad gick han bara 6h om dagen. Han började dagis när han var 16 månader och han älskade det från första stund!

• FruCicci

OJ MrsB, det var långa dagar!
    Fast det låter ändå härligt att gå komma i gång, musiklärare måste vara skitskoj att vara, om än ett kort tag.

Frullan kom på en sak ag tvillingvagnen, vår är ju nermonterad och ligger i kartongen nu. SÅ ta med dig maken och kolla på den, det finns ju babyproffsen på söder.
    Det jag kom på var att mellan hjulen är det lika brett som på en vanlig vagn ungefär, 70 cm, vilket borde betyda att ni kommer upp för er ramp!!!!!
    Det var ett av försäljarens argument ag den vagnen att den var så enkel att komma in i portar med, bussar och hissar etc, för att bredden mellan hjulen är minst på denna tvillingvagn.

Liten, skulle bara säga en annan sak. Victor går och hämtar sina skor och vill gå till dagis hela tiden. Han vinkar inte ens hejdå längre utan fullkomligen springer in på sin avdelning, han är sååååå förtjust i det hela, SÅ ag inskolningen, så är det snarare för föräldrarnas skull man har det

• FruCicci

EA, jag tycker att du ska göra vul och kontakta kk iaf!
    Det behöver inte alls vara mensen som kommer, det kan vara ngt annat! Varför vänta??
    Jag begriper inte att du vågar, för jag hade då kollat med en gång.

lappis, jag hoppas verkligen inte ni väntar för läänge nu, med tanke på hur lätt det är att bli gravid efter mf, eller skrapning... sååååå köööör så det ryker!

Liten, vi fick inte skjuta på det, för det är brist på dagis plats nu förtiden, så det var bara att meddela inom en vecka, annars var det en annan familj som ville ha den. Fast vi hade detta i höstas och det är ju enklare att få in barnen i augusti än i januari....

• FruCicci

Lappis, jag ska PEPPA DIG!!!!!!!!!!!
    Men det kanske är just då man inte orkar bry sig som det smäller till och verkligen blir en bebis

• FruCicci

HALLOJ!!!!!!!!!

Hur mår ni??
    Nu är jag hemma igen från Dubai, som var helt fantastiskt!
    Victor har lärt sig ett nytt ord, HOPPA, gode tid vad ungen har badat o hoppat från poolkanten, han har dessutom lärt sig flyta!! Så stolt. Det blir simskola snart!

NENNE, har läst 2 sidor bak, mer orkade jag inte, men du har hög temp och lite symptom GÖTT MOS! Som de andra säger så "plötsligt händer det!"...
    Håller tummarna!

Mugglan, det lät skumt med din "nidblödning", jag hoppas iaf för din skull, även om det kanske inte var helhjärtat denna gången!

Som jag förstod det har Lappis äntligen fått en normal mens med, det eller?

AM! Synd att du inte fick mink favvon-... kanske dyker upp fler?

KOKO, hur mår du gumman! Storal UL avklarat eller? Ska ni ta reda på kön denna gången?
    Hoppas Conny mår bättre snart! Torrhosta o feber låter inte kul.
    Skönt att ni kan gå ner i tid med! Barnen är små en sådan kort tid, så jag håller med om att det är värt det.

Själv har jag ju sådant bra jobb så jag jobbar typ 80% men får betalat för 100%
    När vi hade skolat in i november, så valde vi att ha honom 6h om dagen bara i december, restiden är sedan 30 min mellan mitt jobb och hans dagis, och mitt företag gav mig 100% trots detta faktum att jag nog inte jobbade mer än 65%. Kunde dessutom jobba hemma när han var sjuk - fast jag inte jobbade så mycket då fick jag 100%. Men i och för sig vet de kanske att jag har jobbat stenhårt innan jag fick barn så de är lite payback time...

Start 8-17 på dagis är ju många som går!
    Ungar gillar dagis mer än vad man tror! 2 dagar i veckan med 8-17 är ju bättre än 5
    Victor går 8.30-16.30/45 varje dag. När han får syskon är vi så lyckligt lottade i innerstan att de får gå 30 h i veckan, vet att i Täby är det bara 15h i veckan.
    I sommar blir det inte så mycket dagis för honom, men sedan ska han få gå sina 6h om dagen, han kommer behöva den stimulansen.

MrsB, jobbigt du verkar ha haft det med sömnen. Kan meddela att jag är så van vid att sova kass då Victor aldrig har lärt sig sova en hel natt. Men jag har ju bara 1 barn än så länge... Måste vara värre när du har Max med. Ja ja, snart får du dra upp pojkaran ur sängen Tiden går ju så fort...
    Hur trivs du på jobbet nu då? Måste ju vara sååååå kul!

Vad mer skulle jag skriva.... nä kommer inte ihåg...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare