• FruCicci

Barnkarusellen snurrar vidare

Absolut, jag ringer dem igen!
    Har mailat tanten och sagt att jag inte fattar, att det var lummigt skrivet.

• FruCicci

AM, nej jag har redan försökt få med maken till Dubai, han har inte lika mycket semester som jag, han är ju egen... sen var vi ju nyss i Frankrike (bara 1 månad sedan) så han tycker det är bra...

Jag ringde tillbaka till en annan handledare. Han säger att jag är i 28 veckan nu och att när jag har gått in i vecka 28+0 eller 28+1 är inne i 29e veckan och alltså inte försäkrad.

Sker det en olycka som leder till att barnet föds för tidigt, då gäller olycksfalls försäkringen, men börjar jag få värkar fullt frisk spontant så får jag stå för det själv.

Precis när jag lagt på får jag mail av min barnmorska som tolkar att jag är försäkrad till vecka 28+6 enligt mailet jag lade in ovan.

Fy fan.

Nu har jag mailat den där susanne igen o bett henne att skriva svart på vitt att jag är försäkrad fram till vecka 28+6. Antgligen får jag inget svar, de fegisarna.

• FruCicci

EA; vet inte om du hinner titta in innan eller emellan möten, men OM det nu skulle vara ngt, så ser de garanterat det med ett vul. När jag försökte få till Victor, var jag på VUL 4 dagar innan ÄL, då såg de blåsorna (som de även gjort på Vickan nu) sen plussade jag och sprang tillbaka ca 3 veckor efter ÄL och då såg de embryot. VUL är väldigt bra av en mängd olika anledningar och det har ju ingen betydelse vem som tittar, så jag tycker INTE du ska gå till din gamla vanliga gyn, bara för att han vet din historia.
    Jag hade sett till att få vul fort som fan, det är är ju ngt som inte stämmer! Hade aldrig accepterat att vänta vänta vänta, ifall det är ngt som är alvarligt fel kan man ju få vänta resten av livet om man inte tar tag i saker o ting.
    Med denna bebis har jag säkert gjort 2-3 vul, 2 st UL + extra kontroller, allt för att jag o barnet ska må bra!

• FruCicci

*dansar disco*
    ha ha ha
    Jag ska ta sista vändan med alla försäkringsbolag etc idag.
    Man kan inte köpa till extra försäkringar, men jag ska ringa AMEX, de kunde ju hjälpa oss sist.

AM, gullig make, du har...
    Min man är orlig för en flygresa, men att jag springer hemma och konkar matkassar, städar, bär Victor och har mig, det tänker han inte på.
    Jag har fått så förbaskat ont i svanken, o nedre ryggen (även liute vid skuldrorna). Är det någon sorts foglossning då eller, för det strålar ner i blygdbenet och bäckenet på kvällarna när man är trött.
    Kan inte sitta i samma ställning för länge...
    Hade inte ont med Victor alls!

KRAMAR I MILJONER till alla som behöver.
    Tungt för vissa här inne nu.

Vickan, tycker du ska hoppa på gubben ikväll, varför skjuta på det, you never know...

• FruCicci

Fräsig hall AM, och trapphuset blev ju jätte bra med
    Vad kul!

• FruCicci

Måste bara säga att jag har pratat med AMEX och där är jag försäkrad till vecka 32, behöver inte ens betala resan med kortet.
    Ibland känner jag att det är värt de där exta kostnaderna att ha ett bra kreditkort
    Fast nu ska jag bara hitta biljetten, skulle inte förvåna mig om det inte finns någon kvar.

• FruCicci

fru AM skrev 2009-03-13 10:12:54 följande:

Cicci: Med vårt Amex får vi gratis självriskreducering vid bilhyra, tillgång till lounger på flygplatser (vi som reser så mycket just nu ), är garanterade engelsktalande läkare inom 24 timmar på resmålet ... bl a. Förutom att vi kan ringa upp dem och säga åt dem att boka restaurangbord, teaterbiljetter o dyl. Återigen - skulle betala sig bättre om vi reste mer, men vi hoppas göra det snart ...
    Vi får allt detta med. Jag pratade med AMEX igen och de kunde ju boka hela skiten till mig, så slapp jag, bara det att det blev 1000 kr dyrare när de försökte Så jag sket i det...
    De har verkligen strålande service - faktiskt. Innan vi fick barn, så utnyttjade jag dem mer, med restauranger o gå före i VIP köer och allt på krogarna i sthlm.
    har bokat en del dramaten biljetter genom dem, om det är slut på vissa som ticknet, så fixar amex

Nåväl.... jag åker till Dubai på tisdag gott folk!

JAG ÄR GALEN....
    (jag vet det....)
  • FruCicci

Just det AM, jag har platinum, sen har maken något ännu värre på företaget Men jag använder platinum service när jag ringer dem... I LOVE AMEX

1 vecka i Dubai - ååååååååååååååååååååååååå vad jag är lycklig!
    (maken är helt förtvivlad, han försökte in i det sista med att det inte skulle gå....-stackaren)...

En annan grej ag AMEX, skit sur för det går inte att betala på vissa siter med kortet, jag har suttit hela förmiddagen för att hitta en site som tog amex, inte ens flygbolagets egna site tog det! Så jag fick betala med visa
    Tyckte inte det var värt de nästan 1000 kronorna extra för att amex själva skulle fixa bokningen och dra kortet ju, så nu sket sig lite poäng, men det tar jag nog igen på annat sätt

• FruCicci

MSW, en vecka bara. Det blir 6 fulla dagar i Dubai o sen flyger jag natt hem o dit, bäst för Victor, men inte för mig... men nu går Victor i första hand denna resa (trots att jag är gravid).
    Känner att det är lagom tid själv och hög-gravid att vara borta.
    Victor får gå på dagis nästa vecka på måndag och ev 2 h på tisdag morgon, och sen kommer vi hem veckan därpå och då kan han minst gå ons-fre, så det känns som man inte förstör hans rutiner helt heller = bra

Lunch!

• FruCicci

Vad ni snackar om nyckelpigor hela tiden... jag hänger inte med här i dag

Roande att läsa Muggles halvkåta inlägg dock Skön meny tjejen
    Ska du möjligen dressa upp och hoppa på maken i kväll?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare