Barnkarusellen snurrar vidare
Tänk att jag kanske lyckades hjälpa till Oväntad vändning
Tänk att jag kanske lyckades hjälpa till Oväntad vändning
he he he.... fan vad jag är duktig på att göra helt annat än att jobba idag
kan rekommendera den faktiskt.... om man nu har behov sådan, fattar inte varför jag kom på den så sent bara, kunde ju sparat dig några varv AM
Am vart fyndade du vinter jackan till Hector?
lappis, ha ha ha, jag ska berätta det för min make i kväll, de om något bporde tina upp honom
Hej,
ja det var sannerligen en fröjd att läsa i kapp om kaninpluttar och annat.
Mysigt med en kise Nenne
Koko med? Er ena dog ju, så ni vill väl ha en ny kompis till den som lever?
Många katt tjejer i tråden
BS, vilken otur med Iris o febern, hoppas iaf att handen har fått läka fint. Gubben din blir säkert okej snart i axeln, du får väl masera honom lite där i stugan, något mysigt får ni väl se till att få till, då ni inte direkt verkar dela säng
Jag gillar inte heller våningssängar...
Frejis, härligt att se hjärtat slå igen. Men nu är iaf missfalls risken betydligt mindre, när man har gått in i vecka 10, det sa de till mig. Förstår dock att myom ställer till det lite, men jag vet att andra haft det under gravidteten och det har gått bra.
Jag mår inte så jätte bra, jag har ångest och deppar, vet inte varför. Hoppas på att hormonerna spelar mig ett spratt. Det är skit trist på jobbet och jag sitter o väntar på att få gå hem varje dag, det finns inte så mycket att göra, verkligen öken!
Jag har gjort det mesta och alla kunder säger samma sak i kristider - inte så triggande att jobba vidare när alla ligger lågt.
Ag Dubai resan, så har jag hittat en billigare biljett på tisdag eftermiddag. Maken är väldigt orolig, så jag har såligt smvete för det. Jag vill verkligen åka ner och bada och sola o ta det lugnt med Victor, men han vill inte att vi åker. Han tycker det är "hål i huvudet" säger han, bara för att jag är gravid och sen med Victor själv. Förstår honom. Hela hans familj åker iväg...
Jag är lite orolig själv bara för att han är det och drar mig för att boka, fast jag igentligen vill. Får nog vänta lite till ikväll eller så.
Usch, vad ska jag göra? Vet att inte ni kan säga ngt. Jag har pratat med maken och förklarat att han inte behöver vara orolig och att jag inte ska göra massa konstiga saker och ut på vägarna etc, men det hjälper ju inte...
Nåväl...
Appropå att Ore tog en promenad på lunchen, kanske ska ut och köpa lite glass eller ngt o få lite frisk luft...
Absolut ingen fara Ore!
Efter vecka 25 ska man inte göra det dock, har jag precis läst på babyboom eller vilken site det var.... Då får man inte sitta stil längre än 2 timmar heller, för risken för blodpropp. Det var nytt för mig.
Någon som fattar detta med försäkringar (IF).
De säger att till och med vecka 28 är jag försäkrad!
MEN det beror ju på hur man räknar, när jag för kalrar detta med + 2 +3 +6 etc så blir de alldeles matta.
När jag åker till Dubai kommer jag vara i vecka 27+6 på tisdagen, alltså i vecka 28, sen går jag ju in i vecka 29 på onsdagen, alltså vecka 28+0. Kommer hem tisdagen efter i vecka 28+6.
Frågan är: Verkar det kört då? Eller ska man fatta det som 'till och med hela 28 veckan (28+6)'?????
AM
så här skriver de:
Lycka till och ha en trevlig resa!
Reseskyddet gäller alltså hela vecka 28 när du är utomlands.
//Suzanne
Skickat: den 12 mars 2009 14:55
Till: Vongaffke, Suzanne
Ämne: villkorsföklaring
P 10.8 i villkoren
Begränsningar
Försäkring gäller inte för kostnad
- Som har samband med graviditet och som har uppstått efter den 28:e vecken av graviditeten
- som är förorsakad av att fartyg eller flygplan på grund av din skada måste ändra sin färdplan
( detta har inget med graviditet att göra utan gäller alla skador )
( ev beslut om ändrad färdplan tas av kapten / flygbolag och då får dom också stå för dessa kostnader )