• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

Ah, jag kom på att Allt om mat finns på nätet - där fanns receptet! Tack ändå Liten.

Izzie: härligt med jobbstart och gymstart!

Sept: jag tappade tålamodet med Moa senast i morse - tur att hon (nog) inte förstod vad jag sa till henne. Fast hon förstår mer och mer så man får passa sig. Hon har sovit för lite (vaknar för tidigt) och är därmed trött och gnällig. Hon har ngn intern klocka som väcker henne efter 10h fast det är för lite, mkt opraktiskt. Jaja det ordnar sig väl när hon blir 13...

• muggles

Hej hej, tillbaka från Åre med influensa (troligen). Blev ju krasslig redan innan vi åkte men ignorerade det mha Ibumetin och Nezeril. Men 2 dagars skidåkning och lite scooteråkning på det var inte bra... Så igår hade jag feber och en hosta from hell. Det är typ 6 år sedan jag var så här sjuk men jag antar att jag får skylla mig själv. Var dock inte beredd att missa åkning pga lite förkylning

Har åkt en massa puckel och äntligen fick jag in känslan - fick värsta flytet så jag åkte samma backe 6 ggr i rad (själv eftersom sällskapet antingen gav upp el åkte andra backar). Härligt, blev helt euforisk. Och spinningen har varit grym träning - orkade åka precis det jag ville! (Till skillnad från de 2 senaste åren när jag först var gravid och förra året var för otränad.)

Min kollega som inte gillar mig satt förresten och kodade så fort han fick chansen - dvs typ på tåget upp (efter diverse lekar och alkohol), hela torsdagen istället för att åka skidor, även tors kväll kl 23.45 när en del av oss gick och lade oss... Själv undrar jag hur bra kod det blir när man har druckit alkohol och det är sent på kvällen... Men han är helt klart grymt osäker socialt och måste gömma sig bakom en stor dataskärm. Jag tror ingen var imponerad (förutom min puckade chef).

Min chef fick ju stora skälvan pga lite kritik från en av våra kunder om ett större projekt och fick för sig att vi skulle ha möte om detta i Åre, typ brainstorma idéer. Han skulle visa handlingskraft och mejlade ut att nu ska vi ta tag i detta; han fick oss att släpa med en projektor mm. Eftersom han inte är beredd att avstå skidåkning (han älskar att åka skidor) för att ha möte utan hans plan var att vi skulle köra möte på kvällen efter afterski och middag (med vin), så visste jag hela tiden att det inte skulle bli ngt av det mötet. Och det blev det inte heller. Så otroligt dåligt. Hur stor respekt får man för en chef som inte genomför en sådan grej??? Hade han varit beredd att avstå lite av sin skidåkning kunde vi kört ett effektivt möte på lördag förmiddag innan scooteråkningen men inte då. Jag kan inte hjälpa att tänka på att hade han varit kvinna hade han fått noll respekt för en sådan här grej men nu när han är man så rycker alla bara på axlarna.

EA: vad superkonstigt med minus! Det trodde man verkligen inte... Kram på dig!

Oj, vad långt det här blev. Måste nog lägga mig lite nu, hostan tar kål på mig...

• muggles

MrsB: hoppas du får ett av jobben!

koko: är det för att du inte mår illa längre som du inte känner dig gravid? Jobbigt att känna så, jag kommer ihåg känslan...

• muggles

Cicci: vad skönt med Dubai - lite värme och sol. Nu när skidsäsongen nästan är över längtar jag efter vår!

• muggles

tågjäntan: jag köpte mina amnings-bh på Victoria som ligger på S.Larmgatan. Riktig sån gammaldags underklädesaffär med bra personal - de kan ge dig råd. Alla Bm rekommenderar att man köper utan kupor (men det finns med också) för att undvika mjölkstockning, det är tydligen inte bra om bh:n klämmer. Jag har 75B men behövde D-kupa på amningsbehåar. Fick även några bh:ar med D-kupa av en kompis (hon hade köpt men inte använt) som jag använde under grav. Mina bröst blev inte större när mjölken rann till men det kanske var för att jag inte hade så mkt mjölk?

Nu har jag haft SATC-maraton i soffan. Funderade på om jag var tillräckligt pigg för att hämta Moa på dagis men sedan fick jag en hostattack och kände att... näe. Maken ska hämta min dator från jobbet så kan jag ev jobba lite hemifrån imorgon om jag inte känner mig tillräckligt kry för att gå dit. Tror inte de blir så glada på mig om jag kommer dit och smittar ner dem med hosta heller.

• muggles

Ore: spännande värre!

MrsB: dito!

Båda: jobbigt att gå och vänta...

AM: bra att du tolkar åt mig! Lappis är inte den enda med bomull i huvudet här idag En bh utan kupa men med bygel - vore inte det ngt?!

Jag har sett ännu fler SATC-avsnitt - snart har jag fått en överdos. Och så har jag duschat och packat upp (jag som hatar att packa upp så det var starkt av mig).

• muggles

AM: senaste numret av Mama (tror jag det var) hade ett reportage om kejsarsnitt inkl bilder på magar. Om inte det har hunnit komma ett nytt nummer så kan du ju köpa det?

MrsB: vad roligt med nya jobbet! Ett riktigt lärarjobb - GRATTIS! Fast vaddå 3 mån?? Är det bara vik? Kul med dina 3kb - bra kämpat! Jag tycker det har varit ganska kämpigt att gå ner mina 3 kg så jag är impad!

Ore: ???

• muggles

Ore: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Ha, där ser du, nu blev det inget sprunget...

• muggles

OT och ego: usch, jag måste jobba idag. Vi ska ha genrep infö seminariet imorgon och jag hann inte klart med mina slider (svenska för det?) innan vi stack till Åre. Jag hostar fortfarande som en gnu och är eg inte i skick att jobba alls.

Det var ett tag sedan man hörde av Frejis nu?

Vickan: har du varit hos gyn?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare