Barnkarusellen snurrar vidare
Förlåt, frejis, hann inte se ditt andra inlägg innan jag postade...
Förlåt, frejis, hann inte se ditt andra inlägg innan jag postade...
Enligt sambons syster som är förlossningsläkare är mf-risken i princip obefintlig om det inte är något fel på barnet, men läkare är ju också människor med värderingar och egna åsikter, så ta det för vad det är.
frejis - Skönt att du är så avslappnad! Jag är obeskrivligt tacksam att vi fått så bra resultat att vi sluppit ta ställning till fvp och "så vidare", för jag är inte säker på att vi hade kunnat komma överens... Helt fel att ens göra kub på de premisserna, jag vet!!
Liten - Hihi, conny har precis upptäckt sin egen mage, han har nog ingen aning om vad den kallas...
Heeej, FruLlan!!! Haha, vilken bild - victor brummar med leksaksbil medan cicci krystar som tusan... Kanske inte helt idealiskt.
Cicci - Det viktiga för er är nog att åka in vid första tecken på att det startat och inte försöka härda ut hemma! Så lär vi göra iaf (vi hade ju ungefär lika lång förlossning från start till mål sist)! Jag hoppas dock att connys startade när jag fortfarande sov, för då har jag några timmar till att spela på.
Cicci - Aha, då kommer jag ihåg fel, hade för mig att det var runt 6 timmar som för mig. Ja, då är det verkligen bara att rusa in (eller ja, rusa och rusa, men du fattar )!
Sen är ju "onda värkar" en definitionsfråga, men andra gången vet man ju som sagt ungefär hur det kan kännas.
Liten - Usch, vill inte föda hemma oavsett om det går bra... Om man får välja liksom.
sweet - Hej!!! Ska kika in i din blogg när jag får tillfälle, liten nämnde det för ett litet tag sen.
Uppdatering:
AM vaggar omkring och bävar inför stundande förlossning, Cicci har som sagt förvärkar, Frejis har fått förhöjd risk för DS på kub och överväger därför fvp, BS blir knådad av odugliga kotknackare, Telis blir numera knådad av duktig sjukgymnast och utvärderar spikmatta (har inte hört mer i ärendet, telis??), nenne ska börja spraya när som helst?! och hämtar snart en ocicat, Page krigar med AF-puckon, FruLlan har blivit smygläsare (lockar med kladdkaka och riktigt bra kaffe, kommer du fram igen då?? Please? ), Mrs B är helt klart hemmets projektledare, Liten charmar maken med pytt, bubbel och underkläder gjorda av presentsnören
Nåt jag glömt? Säkerligen!
Puss pårej sweet, och vad ROLIGT med nya jobbet på måndag!
förlåt telis för att jag glömde det nästan viktigaste i min sammanfattning och tack tinga för påminnelsen: telis fantastiska donator har ju donerat ägg, så snart kanske det är dags även för telis!!
tinga - grattis till matframgången! Vet hur befriande känslan är!! En kollega berättade idag att de fått remiss till dietist eftersom deras barn äter så dåligt. Han väger ett kilo mer än conny och är en månad äldre! Har man verkligen problem då? Nåja, hur som är det ju skönt att få hjälp när man är orolig. Nä, nu ska jag sova, är skittrött!
Liten - har ni inotyol till mindre? Det skulle jag testa (har dock inte behövt det, jag använder carmex med god framgång), fast kanske inte på jobbet, det finns nog en risk för att det ser ut som att man snortat kokain eller nåt.
Telis - Härligt att det blev så lyckat igår!!
Mera FruLlis i tråden!!
snaily - Tråkigt med sambons jobb men skönt att han ser det positivt. Ibland är det ju så att man inte klarar av att bryta upp själv utan någon annan måste göra det åt en...
Tack för komplimangerna förresten! *rodnar*
Liten - Ett väldigt fint litet hus säljs i vårt område just nu, adressen har ett blomnamn i sig. Fast jag gillar inte när de skriver sovrum i källaren utan att presentera ett radonprotokoll...
Kängu - Såna tankar har man nog emellanåt. Jag skulle också gärna bo utomlands en period, men med småbarn tror jag att ena partern skulle få vara hemmafru/man i de flesta länder och då känns det inte lika lockande...