• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Mer skumpa till folket! Imorgon blir det en årgångschampagne, Pol Roger 1998 el. 1999.

F'n det "ilar" i magen när jag sträcker ut den ... ända ned i muttahejti. Varför kan min mage aldrig kännas helt normal? Vore även skoj om jag kunde komma i mina jeans igen ... sabla vätsk som gör mig svullen. Nå väl ska inte klaga ... hcg't har sjunkit.

• Lapinette

Tinga - trist med magsjuka men skönt att den håller sig i de nedre regionerna.

• Lapinette

AM - japp, alltid lär man sig något nytt om ens egen kropp. Hittade det här "efter ägglossningen förs ägget vidare till livmodern med hjälp av flimmerhårens rörelser och muskelsammandragningar i äggledarnas väggar".

Skoj med sonens briljans ... har han ärvt det efter mamma?

Och trist med blåmöglet men lite, lite kan väl knappast skada? Tror säkert det har åkt ned massor med blåmögel i franska mammors magar utan att någon skada har skett.

• Lapinette

AM - ta lite champagne och förträng !

• Lapinette

AM - bra idé, fast jag tror du behöver lite starkare grejer än champagne, typ vodka.

• Lapinette

AM - min svärmor har berättat om en semester i bergen där hon gick upp typ 8 kg på en vecka för att hon åt och drack så gott. Jag och maken reagerade och hon svarade men vad då, på den tiden var det ingen som sa att vin var skadligt för fostret. Hon väntade min make och han blev uppenbarligen helt ok ändå.

Sen så förespråkar jag inte att man ska strunta i alla råd men jag tror ibland att råden i sig stressar upp och ger mer psykiskt skada än vad som är bra.

• Lapinette

Telis - lite lagom eller så där krämig. Hård på ytan och så krämig inuti. Min brukar stå något längre än vad som står i receptet. Brukar gå ut och kika.

• Lapinette

nenne - du kommer säkert vara en jättesöt jabbadahut!

• Lapinette

Telis - prova tills ni får den konsistens ni önskar. Om du har riktig otur kan det ju innebär mååååååånga försök . Som sagt, när vi kommit så långt som till desserten har jag fått i mig lite vin och har noll koll på klockan. Ställer in och sen går jag och småkikar för att se om de har stelnat upptill.

nenne eller kanske någon annan - är du/ni intresserade av mer Crinone? Jag har inte kollat datum på mina men har 6-7 boxar hemma. Några vill jag kanske ha själv (efter FET) men går de ut snart är det ju lika bra att de används.

• Lapinette

Jag såg solen förut (i Stockholm) men just nu vet jag inte då jag stirrar in i en dator/vägg alt. ut i en korridor.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare