• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Två dagar med möteskalendern fullproppad - blä...

Izzie: Härligt jobbat med träningen!!! Strongt gjort att orka upp i ottan och gå till gymmet!

Frullan: Så bra att du fick bra respons från BM, stå på dig litet så att du får träffa psykologen också! Hoppas att du hittar ett sätt att må bättre, tycker det verkar otroligt jobbiga känslor du går och bär på...

Tinga: Superfint hus! Ljust och härligt. Men badrummet var för vitt. Och vitt kakel på golvet??? Hoppas ni vinner budgivningen

Lappis: Bra att pencillinet verkar

Ego: Maken verkade ha tagit in nyheten om mitt plus någorlunda. Även om han tyckte att vi skulle vänta en vecka eller nåt, "så vi är riktigt säkra" - men han hade inget förslag på vad som skulle få honom mer säker... Han tror i alla fall att det är en flicka, sa han. Jag hoppas på en pojk (jag har alla syskonvarianter utom storebror, alltså är en storebror det ultimata syskonet enligt mig )

• Ore

Vart är EA, förresten? Blir litet orolig för henne, att hon har krupit för långt in under deppmanteln...

• Ore

Jo, här kan allt mellan himmel och jord dyka upp Otroligt skönt!!!

• Ore

Am: Ja, de smygläsare som nappar på det MÅSTE ju bara passa in hur bra som helst i den här tråden

• Ore

Välkommen brud090606! Äh, orkar inte med nollorna. Du blir brud966 Hur gammal är din dotter?

Jag är för övrigt immun mot kaninpluttar/lakrits-förvirringen eftersom jag inte gillar lakrits... Så såvida du inte börjar doppa dem i choklad lappis, så får du ha dem ifred

Sitter alla och tittar på Greys nu eller?

Skidåkning låter helt underbart BS. Passa på att låta axelskadad make passa en krasslig Iris, och ge dig ut i spåret själv. Det är du värd!

När börjar man förresten bli illamående under en graviditet? Om man blir det? Kände det som att maginnehållet var halvvägs upp och vände tidigare ikväll. Tur att det var en godisbit och en massa vatten och inte så mycket mer?

• Ore

Nej, det låter inte som något för mig nä. Men blir jag tillräckligt desperat så...

• Ore

Nenne, jag tror också att det där med järn och B-vitamin kan vara en nyckel i det hela. Och så verkar det ju bli ivf framöver, eller?

Har ingen kristallkula, men tror ändå på Nennebebis inom en snar framtid. Men fullt förståeligt om du vill deppa litet...

• Ore

Förstår hur du menar nenne, det finns inga garantier. Det enda som är garanterat i livet är ju att man någon gång ska dö...

Utöver det kan man ju bara hoppas. Det jävliga är att många grejer kan man påverka själv, för att få drömjobbet kan man utbilda sig o.s.v. Man kan styra att man inte vill bli gravid, men inte att bli gravid när man vill... Det suger, ärligt talat, att det är så.

I övrigt går jag med i rörelsen "trollspö till koko"

• Ore
    Lapinette skrev 2009-03-12 11:49:22 följande:
    Ore - det lät ju muntert!!!
    Nej, så muntert är det ju inte. Men sant, tyvärr.

Jag kan också komplettera med att det mesta av det man oroar sig för kommer inte hända, och resten kommer hända även om man oroar sig. Så egentligen är det lika bra att låta bli...

Frejis: Härligt att pyret mår bra och hoppas, hoppas att det fortsätter så och att myomen inte ställer till med något...

Vill också ha katt!!! Men jag ligger lågt med övertalningskampanj så länge, tar det när huset är klart, någon gång i en avlägsen framtid...

Tog en promenad med en kollega efter lunchen. Riktigt skönt med frisk luft, och avkoppling från jobbet.

Och innan lunchen ringde jag BM och kollade läget, ska dit om drygt två veckor för ett "hälsomöte", eller vad det var hon kallade det. Bra med ett tidigt möte i alla fall, måste fråga om kub/nupp. Om jag måste ta mig till Göteborg för att fixa det eller om jag kan göra det någonstans på närmare håll...
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare