• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Grodan: Låter härligt med skidåkning Även om jag personligen är less på snön, bort med den och ro hit med vårsol och vårblommor nu, tack...

Snaily: Lånar gärna ut min period, hade tänkt slippa den inom överskådlig framtid

Hmm, ska nog länsa tvättstugan och sedan lägga mig att sova. Det där med trötthet i början av graviditeten är tydligen ingen myt...

• Ore

Liten, din stackare! Hoppas ni kryar på er snart i familjen

• Ore

muggles: Låter härligt med pulka och snölek. Fast jag vill hellre ha vår nu, bort med all snö (fanns nästan en decimeter av den varan på marken när jag gick upp i morse )

Am: Usch för svinkoppor... Har lyckats slippa det, men min bror har haft det några gånger. Han har dock varit i tonåren/vuxen när han haft det, litet lättare då.

• Ore

MrsB: Trist med kritik på kläder... Det ÄR inte lätt att hitta en bra klänning (särskilt inte när man verkligen behöver en).

Det är väl jättehärligt med en färgglad klänning på våren Långklänningar går alltid att korta av om man måste (mycket besvärligare åt andra hållet) och är det inte bomullstyg så borde den ju ge ett festligt intryck!

• Ore

Just det ja, eternit frågade du ju om MSW...

Man kan ta ner eternitplattor själv om man vill, med bra andningsmasker och overaller med huva och hanskar och allt vad det är. Det är dammet som kan bli som man ska undvika. Jobbet ska alltså inte göras en blåsig dag, och helst ska man ha spolat vatten på plattorna innan för att minska dammet.

När man ska bli av med dem klassas de som miljöfarligt avfall så där åker man på en deponikostnad.

Har ingen aning om vad det kostar med ny panel osv. När man ändå är igång kanske man även vill tilläggsisolera också? Beror ju iofs på hur isolerat det är...

Det går också att sätta panel utanför. Vad man dock måste tänka på är om man ändå vill sätta upp något/borra hål i väggen. Vare sig det är för ventilering, sätta upp en slangvinda eller annat, så finns ju eterniten där. Och det är som sagt dammet som är farligt...

Fördjupade mig i ämnet när vi kollade på ett hus med eternitfasad. De ville ha bra betalt för det, och grunden var i dåligt skick, och säljaren hade superdålig koll på objektet, vilket irriterade oss något oerhört mycket. Vi begär inte svar på allt, men av minst tio frågor borde man kunnat förutse någon, och läst in sig i förväg?

• Ore

Bra tänkt MrsB: Det är ju inte din mamma som ska ha klänningen! (Men jag förstår att det svider ändå)

• Ore

Åh våfflor *slickar mig om munnen*

Inte komma med sådana förslag när jag är vrålhungrig...
    Hmm, soppa och våfflor ikväll, kanske?

• Ore

Bara en vecka kvar till ivf-samtal då Nenne, kuuuul!
    *fast som en boren optimist så hoppas jag ju att det där med "hot" om ivf kanske får BOM att förvandlas till BIM...*

Clownis: Jag var inte med på den tiden annat än som en sporadisk smygläsare, men stor kram till dig och dottern! Hoppas att ni alla tre hade en härlig tid de åtta månader som ni fick tillsammans!

Tinga: Grattis till mellanmåls-framgången! Hoppas, hoppas att det vänder snart och att de små liven förstår att de behöver äta för att orka med. Visserligen kanske de hittar nya sätt att irritera sin mamma på, men omväxling förnöjer... eller? Skämt åsido, stor kram till dig! Det är enormt starkt att orka kämpa på i så mycket motvind, och ännu starkare att orka skaffa den hjälp du så väl behöver också!

• Ore

Vickan: Tråkigt med din mormor. Och även om det inte är oväntat så är det ändå otroligt mycket känslor inblandade, som inte går att bearbeta i förväg...

EA: Glömma att meddela att tåget går en halvtimma tidigare, inkompetent av SJ!!! Låter annars som att ni hade en väldigt trevlig helg i Sthlm!

Koko: Grattis till en lillebror till Conny. Fast 100% säkert tror jag inte att det är... Min svåger och hans tjej skulle nämligen få en pojke, berättade BM när de undrade. Men det var minsann en liten tjej i alla fall. Borde vara svårare att göra fel åt det hållet, väl?

• Ore

AM: FL känns nog inte som den mest trovärdiga källan kring svinkoppor. Det är säkert besvärligt att minska risken att smitta sig själv med ett så litet barn som Livia. De gånger min bror haft svinkoppor så har alsolsprit, samt täta byten av kläder, lakan och handdukar haft önskad effekt. Han har dock alltid haft utslagen på armarna - på typiskt orienterarvis...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare