• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Men vad bra att den är litet sned så att man ser att den är hembakt!!!

muggles: Det där med löner är intressant, vi har löneförhandlingar snart. Koncernen har direktiv om noll-utveckling av lönerna, och vår personalchef här har tydligen haft många och långa diskussioner där hon har fått förklara vad centrala avtal innebär, och att lönerna därmed inte kan frysas helt.

Men det låter som att det är helt mission impossible att få igenom mer än det centrala avtalet, vilket vi faktiskt lyckats med de senaste två åren (mest tack vare speciallösningar, dock...)

• Ore

BS: Krya på er!

Telis: Jobbigt att inte veta vad som är fel på ryggen. Tror att en duktig naprapat eller kiropraktor kan hjälpa dig där, dock... Jag går regelbundet hos en kiropraktor/massör, och det är guld! Kan ju också bero på att jag alltid brukar lyckas ställa till det med min kropp på något sätt. Jag har vurpat på tjejvättern, vurpat i skidbacken, stukat fötterna, slagit i ländryggen i en rot i en hal nerförsbacke, ramlat av en mekanisk tjur osv.

Tårtkalas när EA plussar låter suveränt!!! Och maskerad när Lappis plussar (ej X) är ju redan inplanerat... Vad gör vi när Nenne plussar??? Det där firandet av kanylballens dag blir det ju inte så mycket med... Annan plan?

Blir också gärna bjuden på AM:s champagnemottagning, har nog några klänningar som inte skäms för sig. Även om den lilla svarta saknas fullständigt i min garderob, har däremot letat länge efter en liten röd sak...

Nenne: Allt som kan hända på vägen - jo tack, de där tankarna ger just nu mig mardrömmar på nätterna. Huuuh. MA är nog min största rädsla just nu, att fostret slutar utvecklas men man tror att allt går som det ska. MF är ju också jättehemskt, men i alla fall så vet man ju då. Skillnaden rör sig ju om grader i helvetet, iofs, men ändå bättre att veta...

Nåja, ska ta upp mina nojor på hälsosamtalet med BM i em. Ska också kolla upp möjligheterna till KUB/NUPP-test. Annars får det bli en tripp till Götet för att testa

För övrigt är det FREEEEDAAAAG! Och lillsyrran kommer på besök i helgen. Hon ska använda mig som testobjekt. Och ifall någon nu tycker synd om mig, så kan jag säga att hon pluggar till SPA-terapeut. Och jag är gääääärna testobjekt till någon nice ansiktsbehandling eller så...

• Ore

Nenne: Sådär brukar jag också känna mig på Aerobics-pass... Därför håller jag mig till Boxercise, bodypump eller cirkelträning...

• Ore

Jodå, jag njuter för det mesta. Utom när jag är som mest illamående (t.ex. igårkväll). Å andra sidan så känns det som att när jag är illamående så känner jag mig som mest gravid, så då känns allt mer ok.

De här små illvilliga tankarna om MA och MF dyker bara upp litet då och då, och jag försöker slå bort dem så snabbt det går. Och samtidigt har jag tänkt igenom "worst case scenario", och det känns ändå inte så illa. Nu vet jag ju att jag kan bli gravid i alla fall, och det är ju ett bra steg på vägen...

Kan också tillägga att jag ägnar betydligt mycket mer tid att surfa på barnvagnar, mammakläder och annat sånt, och dagdrömma mig framåt i tiden... Så jag tror att jag är rätt positiv för det mesta

• Ore

Ja, vad var det du sa Cicci... Det man sparar in på tamponger förlorar man på vitaminer...

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-27 11:07:48 följande:
    köp menskopp så går ni med vinst!
    ska överväga detta så småningom... när det blir dags för det igen...
  • Ore

*fnissar litet åt Litens tankar kring vin*

Själv får jag nog frossa i choklad istället... Vinflaskorna får ligga till sig litet!

• Ore

Jag tycker ju då att glaskakel är det ballaste man kan ha! Men kondradssons varianter är snordyra, golvabia har dock till vettigare priser.

Sedan finns det rätt coola mönstrade kakelplattor... Det kan också bli häftigt att ta tre-fyra olika färger och blanda hej vilt (det tycker dock inte andra halvan av vår husstyrelse hemma).

Fashion från Höganäs, speciellt de hexagonala plattorna tycker jag är supercoola! (min dator vill visst inte gå in och kolla närmare, så att jag kan länka). Även Aschanti (sidan efter i katalogen) är häftigt, liksom Matrix (några sidor senare). Och hydra!

Märks det förresten att det är Höganäskatalogen som jag nästan kan utantill vid det här laget?

• Ore

Åh hjälp, sådär helt apropå så talade jag om för chefen att jag ska vara föräldraledig från november. Vi pratade semester, en kollega som ska vara pappaledig och jag föreslog en vikarie. Chefen tyckte 2 mån var litet kort tid, och jag slängde då ur mig att det kunde ju finnas en ev fortsättning på ingenjörsjobb.

Jaja, nu behöver jag inte fundera mer på hur man startar ett sådant samtal

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare