• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Piggelin: Låter härligt med trädgård, inflyttning i huset, och dagisstart!

Just nu längtar jag så vansinnigt mycket till att vårt hus är klart, fick bilder på ett hus som en kompis köpt och då blev suget enormt!!! Men jag ska inte klaga, maken jobbar på så mycket han bara orkar. Jag med (enligt mig själv), men jag har dåligt tålamod, och tycker inte om att frysa

• Ore
    Piggelin1 skrev 2009-03-30 14:35:29 följande:
    Ore - när är det ni ska flytta?
    Jaaa, du... Bra fråga. Sensommar/tidig höst tippar jag på.

Min definition på "tillräckligt klart för att flytta in" är: badrum, tvättstuga, kök, sovrum och alla utrymmen som inte går att stänga dörren till ska ha väggar, golv, tak, lister, eluttag och fönsterbräden klara.
  • Ore

fru AM skrev 2009-03-30 16:45:49 följande:

Muggles: har ni en KARUSELL i köket? Ni är allt bra lustiga ni i götet! Är det en barnkarusell kanske?
    Jag kommer ha två karuseller i mitt kök

Är också jättesugen på att åka till Barcelona... Undrar om man kan få med någon kompis dit i maj eller så??? Maken lär jag inte kunna få med mig, han har dock lovat mig en resa till ett varmt ställe som kompensation för att jag inte fick sol och värme på bröllopsresan... (Väntar bara på att han ska glömma att jag kompensationsshoppade OCKSÅ )
  • Ore

Lappis: Oj, cancer... Tråkigt

gosnosen: Håller tummarna för att en privat ÄD i alla fall förkortar väntetiden

Vickan: Hoppas du åkte hem, och äter valfri mängd choklad alternativt korkar upp en flaska gott vin... Ungefär det enda vettiga sättet att avsluta en skitdag... (Tja, bra sex funkar bra också, men kanske inte i kombination med störtflod...)

EA: You go girl (du har antagligen redan släpat med dig maken till sänghalmen för en runda )

Godnatt tjejer

• Ore

Hej allihop!

Tinga: Skönt med en förklaring, även om det egentligen inte gör något praktiskt lättare Härligt att du helt på eget bevåg varit inne på rätt spår, att låta dem "äta själva" så mycket som möjligt!

BS: Låter som en jobbig natt för er...

Inget nytt från MrsB-sjukstugan där? Fast hon jobbar väl idag.

EA: Bra gjort att hoppa på maken. Med litet tur skrämmer det iväg tanten för ett bra tag, och inte bara litet spottings

Page: Hoppas att gruppcoachingen går bra!

Brunettbruden: Det där med ÄL är litet av en gåta. Har du en regelbunden cykel, som du vet hur lång den är? Allra vanligast är att man har 14 dagar mellan ÄL och mens, dvs ÄL är 14 dagar innan man får sin mens. Med en 28 dagarscykel så hamnar ÄL alltså precis mitt i cykeln. Det lättaste sättet är nästan att köpa ett paket med ÄL-stickor och testa. Kanske man inte behöver göra precis de första månaderna, men tar det sig inte och man börjar grubbla när man har ÄL och om man har det över huvud taget kan det vara värt de pengarna för att få litet sinnesfrid...
    Simmarna kan förresten leva i flera dagar, så hade du ÄL i helgen så kan du ändå blivit gravid om ni fick till det typ torsdag-fredag...

Om blivandefruL tittar in och smygläser vill jag för övrigt gärna höra hur det går för henne och maken med allt. Är det jobbig väntan som gäller nu, eller?

Ego: Ett litet oväntat symptom. Brösten är ju litet ömma, men det märks mest när man trycker på dem. Men även om jag "studsar nerför trappor" litet snabbt, eller om jag går riktigt fort... Mina små boobs studsar till litet, så att det känns ganska tydligt. Såpass att jag hellre saktar ner.

Sen behöver jag litet experthjälp. Vilken vecka gör man KUB/NUPP-test? Trodde det var typ vecka 10-13 eller nåt. Är ju i vecka 8 nu (7+0) och blev helt konfys när de lämnat ett meddelande på min mobil att jag fått tid 6 april... Det är ju på måndag!!! De måste väl menat 6 maj??? Då är jag i vecka 12+2 ialla fall...

Jaja, får ta reda på det. Telefontid efter 8 imorgon...

• Ore

Men vad roligt!

Då säger jag GRATTIS till MrsB!!!

• Ore

Ska göra det... Problemet är ju att jag är för ung för att få göra testet där jag bor. Får ta mig till Göteborg, och göra det privat istället. Så jag fyllde i ansökan, och när jag väl fick igång min batteritomma telefon i morse så hade jag ett meddelande...

Eftersom jag har en bit och åka så skulle de fixa så att blodprov och nupp görs samtidigt... Åtminstonde sa hon att de tar båda på en gång.

Ska ringa direkt i morgon, när hon som lämnade ett meddelande är där igen.

Sedan återkommer jag nog till Göteborgstjejerna, och hör om någon har lust med lunch eller fika... Det blir då en heldag i gbg för min del Fast jag hoppas alltså att det inte blir redan på måndag!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare