• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

AM: Meeeen, du skulle ju ha blivit klokare på vad som var bäst nu när du röntgat dig och allt... Måste det då komma en annan och ställa till oreda i alla tankarna?

*morrar litet och stärker mina åsikter om att svensk sjukvård, även om det finns många kompetenta personer där, inte fungerar som den borde*

• Ore

Bra fråga AM, den ska jag ställa till den jag pratar med imorgon. Vet att jag fick skriva in min vanliga MVC, så det kanske skickas till min vanliga BM?

Får kolla upp detta... Det är ju inte katastrof för mig att behöva åka ner till Göteborg två gånger

• Ore

Är det inte också så att barn som är tidiga med en grej "ofta" är sena med något annat? Har ett vagt minne av att jag hört att barn gärna fokuserar på att utveckla sin motorik eller sitt språk... Båda kommer så småningom, men en del barn pratar bra tidigt, och andra går bra tidigt... Mina systerdöttrar, som kunde gå själva vid 10 respektive 11 månaders ålder, kom inte igång att prata ordenligt på ganska lång tid. Några enstaka ord som de använde i ålder 1-2 år, och framemot 2-2,5 år så kom helt plötsligt massa prat, jättetydligt dessutom!

Låter hursomhelst jobbigt att jämföra alltför mycket...

• Ore

Hej blivande fru L!

Oj, 6 timmar är lång restid. Men shopping är ju trevligt...

Förstår att du är orolig, det är ju i princip omöjligt att inte oroa sig!!! Men skönt i alla fall att det verkar ha kommit igång fort, så att ni inte behöver oroa er så länge.

• Ore

Åh, hjälp. Jag måste också gått på något i min lokala tidning, för jag tänkte inte ens på att det är 1 april...

BS: Det där med sköldkörteln låter rimligt... Så du kanske skulle försöka samla kraft för en dust med sjukvården, och kräva hjälp.

Har precis fått tag på hon som gav mig tid för KUB/NUPP. Hon hade blivit litet fundersam efter att ha talat in sitt meddelande, om vilken dag hon egentligen sa. Så nu ska jag dit den 6 maj istället! Och hade jag vägarna förbi Gbg 1-2 veckor tidigare så fick jag gärna titta in och ta blodprovet innan, så kan jag få svaret den 5 maj. Annars kommer BM ringa till mig efteråt. Jag är nöjd, de kändes proffsiga!

• Ore

Hmm, nässpray låter ok, men det där med sprutor ger mig litet rysningar.

Snaily: Härma profilbilder är väl inte så hemskt...? (Säger jag som förväxlas med muggles bild titt som tätt) Men ska du ha en snigel så röstar jag på Björnes snigel!!!

• Ore

Bonus: Jag fick typ 1/3 lön i bonus, i det allmänna bonusprogrammet på vårt företag. Om man jobbar med vissa andra områden har man extrabonusar utöver det. Kan bli litet irriterad på att om JAG vill byta en processkemikalie, kollar alternativ, provkör, sammanfattar osv, och i slutändan sparar en dryg miljon åt företaget, så får den inköparen som skriver på avtalet bonus för att de "tjänat massa pengar". Men inte jag, det är en del av mitt jobb med processförbättringar. Och inköparens jobb är alltså inte att skriva avtal???

Jaja, livet är orättvist...

Angående byxor, så sitter mina favvobyxor tajtare än vanligt och jag har fått använda ett hål längre ut på skärpet...

• Ore

Förresten, tänkte jag bara kommentera stackars kokos matförgiftning, eller gjorde jag det? Låter inte trevligt i alla fall. Lustigt att det var så "på gränsen" ändå, annars brukar man ju märka om det är dåligt...

• Ore

Glutenfritt bröd: Både Finax och semper har färdiga "brödmixer". De brukar bli bäst och saftigast att göra i limpa. Ska man göra frallor bör man ha hälften Finax-mix och hälften semper-mix enligt min kompis. Det ena blir för kladdigt och det andra för torrt, annars... Och glutenfritt bröd är väldigt mycket godast nygräddat, men helt ok om man skär det i skivor och fryser direkt, så man kan ta upp den och värma den litet - gärna i brödrost. Allt enligt min glutenintoleranta kompis, alltså...

AM: Låter som att du har en bra plan!

muggles: Trevligt med lunch då, den 6 maj blir det alltså!
    Och apropå Grythyttan, är det så att ni känner för litet elev-spabehandlingar till billig penning så har jag ju litet kontakter där uppe... Bara att säga till

Telis: Oj, det var lång tid att vänta. Och att hälften inte tar in nya patienter...

• Ore

Telis: Inga återbudstider heller, som man kunde nappa på?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare