• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Usch, här regnar det. Och så sitter jag i möte hela j_a em, som jag måste avbryta för ett annat möte (löneförhandling).

Ligger efter med excel-jobb och måste jobba långdag idag också. SUCK.

Om chefen kunde muntra upp mig med min påskpåse så vore det något på plussidan i alla fall... Har för mig att det var litet ost och kex, och framför allt godis (!!!) i den...

• Ore

Glad påsk till alla, och trevlig semester till de som ska iväg!

MSW: Första steget är ju att man ska inse att man är irriterad, av någon oförklarlig anledning... Då kan man ju kanske ibland räkna till tio, eller tjugo. Om du förklarar situationen för maken, så kan ju han också ha litet överseende. A är det ju litet värre med, förstås...

Ego: Fick höra från den kollega jag umgås mest med (och som även är syrrans kille) att han fått frågan från en annan kollega om jag är gravid... Måste ställa mig framför spegeln och kolla om det syns på magen??? Eller om det bara är för att de vill se det eftersom alla förväntar sig att jag ska bli gravid...? Och jag som trodde att jag drillat tillräckligt många i att såvida jag inte talar om motsatsen ska de utgå från att jag inte är gravid... Suck. (Fast jag kan förstås tycka att gubbarna jag jobbar med är litet söta, som engagerar sig så. Jag är första kvinnan i tjänstemannaposition som de jobbar med - ever... Och så är jag minst 20-25 år yngre än snittåldern dessutom)

• Ore

Vänner: Den "teorin" (eller vad man ska kalla det) om barn som uppför sig väl borta men inte hemma, har jag hört tidigare. Tror det var något om att barn behöver testa gränserna, och då gör de det med dem som de känner sig trygga med. Så egentligen är det en form av komplimang, prinsen vet att du och din make alltid finns där även om han testar dåligt beteende på er...

• Ore

Vickan: Litet slöande är du väl värd, särskilt efter "debaklet" som du verkar ha haft på ditt jobb!

• Ore

Vickan: Ja, man är ju nyfiken... Men samtidigt så förstår jag fullständigt.

Vänner: Drömmer mig bort till när man kan plantera blommor i trädgården. Litet lagom avis... (Vår så kallade trädgård består av lera med hjulspår från lastmaskinen, plus några jordhögar som ligger kvar, och även någon stenhög) Penséer lär bli jättefint, väldigt vårigt

• Ore

Neeeej, nu har mitt långa inlägg försvunnit två gånger, har inte tiiiiid att skriva om det.

Får säga hej så länge och återkomma senare...

• Ore

Ok, gör ytterligare ett försök...

BS: Finns ingen alternativmetod som kan hjälpa din rygg? Akupunktur eller liknande?

EA: Strongt att träffa kompisen! Tror att de har full förståelse för att du inte är lika entusiastisk som andra...

Page: Heja dig! Det är BRA att folk klagar på sådant som är uppenbart fel! Och skönt att din mamma mår bättre, och har fått litet distans till det knäppa exet.

Telis: Lyxfrukost lät suveränt! Blir litet inspirerad att göra något liknande imorgon eller så. överraska maken litet...

Tinga: Låter som ni haft en jätetskön semester. Trevligt att piff och puff uppförde sig väl, och inte krånglade alltför mycket med maten... Noterar Barcelona som lämpligt resmål med barn, och tackar för tipset!

Vänner: Att ringa förra trädgårdsägaren låter som en bra idé, så du vet vad som finns där.

Snaily: Har inget tålamod att dela med mig av, men jag försöker allt vad jag kan att skicka över min 28-dagarscykel med ÄL dag 14... Den är till utlåning ett bra tag framöver, hoppas jag...

Vickan: Mycket mer än toapaus blir det nog sällan i min icke-metropol till hemort. Men berget man ser från vägen är jättefint, om man vill ta en litet längre avstickare någon gång. Vårt hus ligger strax nedanför slalombacken som man ser, så hade det varit klart hade du gärna fått komma förbi och hälsa på... Men men, någon gång ska det väl vara färdigt.

Ego: Oj oj oj vad jag tyckte synd om mig själv igår när jag låg utslagen på toa efter att ha spytt, och hade rejäla magsmärtor. (Och inte mådde jag bättre av att tänka på vad Vickan och Lappis skrev om magsmärtor vid sina mf...) Men efter knappt två timmar gick det över, inget blod. Så jag tror det är lugnt...?

Någon som sett till MrsB, har hon kryat på sig?
    Och hur har det gått med blivandefruL, hon hade väl viktigt besök på fastlandet nu i veckan?

• Ore

Frejis: Usch vilket tråkigt bemötande... Byt MVC direkt!!!

Nenne: Tycker presenterna är jättebra! Minns när min systerson för några år sedan önskade sig pengar, och när jag frågade vad han skulle köpa sa han att "jo, det finns barn som svälter så jag ska köpa mat till dem". Hur sött som helst... Hmm, kanske borde "kolla på" fadderbarn som present till mina syskonbarn???

• Ore

Frejis: Jag har mått illa, men inte så farligt att jag spytt. Har också insett att akupressurband tar udden av illamåendet. (Hade dem liggande, för åksjukeillamående, vet inte varför jag glömde bort dem tills nu...) Hjälpte inte igår dock

Men men, jag kan bara hoppas att det inte upprepar sig varje kväll.

• Ore

Frejis (och andra): Vad är skillnaden mellan de två. Litet lustigt att ena värdet ger en högre risk och det andra ett lägre... Ska de tolkas var för sig, eller tillsammans?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare