• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Snygga möbler Piggelin! Kul att drömma sig bort litet, insåg snabbt att jag får vara glad om jag har en terrass att ställa möblerna på nästa år... Maken tycker dock det är mer prioriterat med annat, t.ex. garage, än med terrass och balkong. Å andra sidan "hotar" jag med att allt som jag vill prioritera kommer jag be pappa fixa

Har för övrigt bestämt mig för en tripp till Göteborg för att lämna blodprov nästa vecka, så att jag får KUB-resultatet samtidigt som NUPP. Kollade av med maken om jag var vansinnig som resonerade så, men han tyckte det var helt ok att jag åkte om jag hittade tid till det.

Nu ska jag ta itu med mina fredagsaktiviteter, lämna över litet papper till höger och vänster och sedan åka på en shoppingrunda Trevlig helg sötnosar!

• Ore

Godmorgon i tråden!

Page: Trist att J är sjuk igen, hoppas han kryar på sig snart...

BS: Stackars Iris, med kliande vattkoppor. Vill minnas att jag hade ett fåtal vattkoppor, samtliga placerade där det var svårt att komma åt dem... Och usch för hela möss som spys upp...
    Minns att katterna hemma hos mamma och pappa ofta ville komma och "dela med sig" av sitt byte... De lades oftast under köksfönstret då. Katter som hade ungar ville gärna ta med sig fångade, icke döda möss, in också. Då fick man vara på hugget och släppa ut kattungarna istället.

MSW: Bada....? Respekt!!! Har inte ens funderat på det än...

Nenne: Härligt att vara igång med sprayen! *börjar stretcha tummarna litet försiktigt, är ett par veckor kvar alltså innan det är dags att hålla dem hårt*

Lappis: Välkommen tillbaka, bubbelfrossa låter fantastiskt. Blev väldigt sugen på bubbel nu...

Liten: Hoppas att träningen hjälper till att fördriva förkylningen! Glöm inte att äta och sova ordentligt, brukar vara extra viktigt när man kör igång träningen efter lång tids sjukdom. Men det visste du nog redan...

BF-lista: 15 november för mig

Ego: Höll på med bröllopsrelaterade grejer i lördags, hjälpte syster att hitta brudklänning. Jag vet att vi inte har 100% samma smak, men den klänningen hon hade som favorit efter första provningen skulle jag aldrig ens fått för mig att prova... Jag var dock litet mer konstruktiv i min kritik, hon höll med och vi hittade några andra istället. Får se vad hon sedan bestämmer sig för...

Solskenshistoria: Min kollega blev trebarnspappa i fredags kväll. Vattnet gick i torsdags kväll, men eftersom hon ff bara hade lätta sammandragningar åkte de hem från BB på fredagsmorgon. Hon hade fortfarande lätta sammandragningar framåt kvällen, tills de plötsligt övergick i krystvärkar. Ambulans tillkallades, men hann inte dit. Han förlöste barnet själv. Allt gick bra Han var oerhört tacksam att hans svärmor var där just då, hon hade kontakt med sjukvårdspersonal och samtidigt tog hand om de andra två barnen... Han avslutade med (fick historian i ett mail) att han åkte efter ambulansen till sjukhuset, och kände att världen log mot honom och han log tillbaka.... Då fick jag rysningar!!!

• Ore

Telis: Surt värre med lägenhet som försvinner innan man ens hunnit gå på visning...

• Ore

AM: Spännande! Håller tummarna för att du kan bli igångsatt!

Snaily: Håller också tummarna för att det går bra för din man på intervjun.

Tinga: Fiskspa låter intressant...

Piggelin: Jaaaa, dubbelbröllop! Behöver vi lägga till piggelin-grönt i temafärgen? Funkar nog bra med rätt nyans av lila. Fast det kanske vore snyggare med silver till? Äh, skit samma, jag går vidare på möhippeplanerna istället!!! *mohahhahha*

BF-datum: Enligt någon internetuträknare så skulle jag ha BF 16 november, så vem vet...? BM sa 15 nov. Själv tror jag 9 eller 10/11, bara för att jag då prickar mormors eller syrrans födelsedatum...

• Ore

Cicci: Skönt att det lugnat sig. Se till att DU tar det lugnt också!!!

Piggis: En gräsklippare?

Alternativa bröllopsplatser: Örebro? Kanske är litet närmare Stockholm än Göteborg, men vad 17. Det finns ett slott!

• Ore

Är nog inne på Nennes spår angående användbarheten av förhudsklädda trädgårdstomtar som substitut. Alltså, att klämma UT en bebis verkar vara piece of cake i jämförelse...

• Ore

Jaha, nu dog den diskussionen... Eller har ni bara tagit lucnh???

• Ore

Ja, nu är det lucndags för mig i alla fall...

• Ore

Såg att koko upplyst om hängrännor, då behöver inte jag upprepa det. Jag har annars lärt mig många nya ord i samband med husbygget. Kan även vindskivor, bjälklag, bärande väggar, flytspackel och en massa andra grejer....

Jag åt ingen roffe-lunch. Det blev indiskt - mums med Chicken Tikka Masala!

• Ore

Jag tyckte Aloe Vera-drycken som jag drack ett tag var helt ok, faktiskt. Inte något jag skulle dricka för att det är gott, men som sagt helt ok.

BS: Är det för att Iris är sjuk som du tycker det är jobbigt att ha hand om henne en hel dag själv, eller är det alltid så? I och för sig så är hon ju så pass liten att hon inte är "självgående" alls, det blir nog bättre när hon kan roa sig själv en del under dagen...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare