Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Barnkarusellen snurrar vidare

Liten
    Kraaaaam!! haha, halkbana, ja men då borde det ju bli en sladdis...?

EA
    Nja, jag vet inte vad det blev. Maken bangade ur, så någon extra korvstoppning blev det inte. Förrän någon dag efteråt men då är det ju för sent.

Mrs B
    Ha det så kul i backen idag!!! Och jag hade ju tagit kolasåsen men frågan är om det är bra med tanke på att ditt sötsug är borta...? Kanske dumt att väcka den björn som sover.

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Tänker på dig och tänder ett ljus!

• nennesjuttioåtta

Ahh, så det är där Koko är. Kram till Koko och mugglan, jobbigt med begravningar!

• nennesjuttioåtta

BS
    *Låång och skön kraaaaaaaaaaaaaaaaam* Vet inte vad jag ska skriva.

• nennesjuttioåtta

BS
    *Låång och skön kraaaaaaaaaaaaaaaaam* Vet inte vad jag ska skriva.

• nennesjuttioåtta

BS
    Låter verkligen som du har det skittungt nu, minst sagt. Men världen är inte emot dig, även om det känns så! När man känner sig som bottenskrapet så vänder man lätt allt man hör som något negativt, kränkning eller som en spark i magen. Och det gör det hela knappast bättre, utan spiralen nedåt snurrar bara snabbare...

Det är verkligen jättekonstigt att vikten ligger så konstant still! Hur går det med träningen? Har du någon vardagsmotion, förutom träningscykeln? Jag brukar hoppa av bussen en hållplats tidigare, t ex, det tar ju marginellt med tid men några meter extra här och där blir snart flera mil! Se möjligheterna istället för vad du inte kan ta dig för pga ditten och datten.

Det är ju för ditt (och Iris) eget bästa och så menar säkert läkaren också. Vad är det värsta som kan hända om Iris inte får vällingen just den morgonen? Ta tag i det och visa dem att de har fel istället för att leta efter en nödutgång! Läkaren kanske undrar om makens diabetes för att utesluta att den är ärftlig?

Våga se att glaset är halvfullt, det är först då det kan vända! Jag tror på dig och önskar att du orkar vända motgångarna till en positiv, starkare BS! Då klarar du ALLT sen!

• nennesjuttioåtta

vink vink, MSW
    Hur känns det då? att bollen är i rullning?

• nennesjuttioåtta

Förstår det, men någon gång måste du väl göra operationen, om jag förstått det rätt?

• nennesjuttioåtta

Frejis
    Aha, matos är inte din grej alltså.
    Och bra tips att äta tråkig mat! Då äter man inte för mycket iaf. men risken kanske blir att man då tänker "jag måste unna mig" något gott för att man aldrig "får" äta något gott? Förbud tror jag inte heller på, för det funkar inte på mig. Då protestköper jag 4 påsar gott&blandat bara för att visa världen (vem det nu är som bryr sig om jag äter skräp förutom maken med det förhatliga pekfingret) att jag kan. Uppkäftig, vem?! JAG?!?!!

• nennesjuttioåtta

Liten och Frejis
    Det är ju det som är grejen, jag kan inte hantera förbud! Då hittar jag bara kryphål. Som ikväll när maken ska ut på grabbig ölhävarkväll med innebandy. STAA-a-a-ackarhaars mee hh heeejj som är själv, måste baka kladdkaka, köpa jättestor påse med godis och äta hämtmat. Ja, men RING en vän på äkta vem vill bli miljonär-manér, någon annan kanske också sitter ensam hemma? Nej, då faller ju hela martyrgrejen, jag VILL ju vara själv så jag får frossa i onyttigheter och känna mig dålig.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare