• Izzie

Barnkarusellen snurrar vidare

Liten - Jo, jag förstår ju vad du menar, men jag tror att man lätt jagar upp sig i onödan. Även stället man reklamerar till, vill ju oftast heller inte ha en konflikt. Har sett så många som jagar upp sig och liksom peppar sig själva att vara arga när de kommer fram och ska reklamera, och när man sen bara håller med och säger att det är ok, blir de helt paffa och kommer alldeles av sig. Ganska kul. Eller att vara rikigt smörtrevlig när en kund är riktigt oförskämd. Även reklamationsfolk får ha roligt på jobbet ibland

• Izzie

Muggles - Vilket uselt argument att skylla på allmän nedgång i försäljningsvärde
    Vet inte om man kan byta fronten, kan man det så vore det ett rimligt krav. Om inte, så kräv ekonomisk kompensation. Kanske kan ca 10-20% av varans värde vara rimligt? Då kan ni själva försöka rätta till skadan sen.

Vad sött att även Moa är internationell!

Ore - Visst är vissa kunder härliga!

Ett av mina forna favoritscenarion var annars när kunder, arga som satan, kommer fram och kräver ersättning för hantverkarkostnader och en ny vara pga att vi felbeställt deras fläktkåpa som nu är ljusblå istället för rostfri som den skulle varit. Då fick man försöka se neutral ut och lugnt upplysa om att kunden glömt dra av skyddsplasten... Alltså, den snopna minen och när de sen stegar ut utan ett ord är bara obetalbart. Jag vet att det inte alltid är lätt att förstå och intruktionerna kan vara oklara, men det är så jäkla kul att när man faktiskt inte är skyldig till det kunden jagat upp sig angående. Eller de kunder som kommer och klagar på varor som inte är köpta på företaget där jag jobbar, utan man ganska omedelbart hittar ett annat varumärke och får hänvisa dem dit *fnissar lite åt alla knasiga kundminnen*

• Izzie

Ang ekonomin så får jag erkänna att jag tycker det varit tufft nu under året som jag varit hemma och gått på FP. Skillnaden från att flytta från lägenhet till hus var oxå jättestor. Precis lagom när jag och maken kände att vi var i fas efter husköpet så var det dags att justera ner ekonomin igen pga FP. Så nu är vi dödströtta på att aldrig kunna göra eller köpa det lilla extra.

Men det bli bättre nu när jag börjar jobba igen, och det blir definitivt mycket bättre när även maken går tillbaka till jobbet i maj...

Zozo - Vilket jäkla ställe att placera stämplarna! Undrar vem som kommit på den idén???

Bra tips med maten förresten. Sitter just och surfar efter recept och planerar handlingslista...

• Izzie

Ahhhh, nu har jag spanat in både dagens muffins-sidan och den där bakpassionsbloggen. Snacka om att jag är sugen!!!!!!!

EA - vilka cupcakes var det ni skulle göra nu igen?

• Izzie

Men stackars lilla Iris! Hon är verkligen olycksbenägen, lilla pluttan! Hoppas hon kan sova ordentligt iaf och att allt läker ihop snabbt *skickar över en kram till Iris*

EA - Tack! Var hittade du receptet till citronmarängcupcakesen och de med after eight? Bakpassion?

Zozo o Sweetan - Usch då, det lät inget vidare för någon av kompisarna. Hoppas det ändå slutar väl i sista änden.

• Izzie

Idag har jag o Matilda både varit på öppna förskolan och varit iväg och babysimmmat. Full rulle med andra ord.

Maken däremot hade lite feber och är fökyld och därför hemma från jobbet. Det är lika synd om honom som vanligt Usch, jag försöker verkligen ha medkänsla och pyssla om honom, men jag är så trött på hans förkylning och eviga hostande nu. Han har påtalat hur synd det är om honom varje dag i ca 3-4 veckor nu, och mitt tålamod börjar tryta. Alltså, jag förstår att det är jobbigt att vara förkyld, men måste man gnälla så förbannat?!

Well, well. Det är bara att bita ihop och hoppas att det försvinner fort som sjutton. Tänkte åka till apoteket imorgon och se om jag äntligen kunde få tag på en nässköljare eftersom han börjat klaga över bihålorna idag oxå.

Satt och letade lite recept på tasteline idag för att få ihop min handlingslista inför helgen, och jag måste säga att det är en himla bra sida med massor av goda recept. Fattar inte varför jag inte letat mer där innan.

Kollade på Årets Kock på tv med för en stund sedan, men inte var det mycket matlagning i det programmet. Jag minns inte ens vilket rätt som vann? Vad hände med råvarukorgen?

• Izzie

Nähä, dags att krypa till sängs och läsa lite och försäka somna innan tolv. Behöver nog mina krafter imorgon till att ta hand om en sjuk make, en aktiv Matilda och fixa alla inköp inför helgen. Dessutom kommer syrran förbi imorgon för att tona mitt hår - Yeaay! Äntligen kanske man kan börja få lite bra hårdagar igen!

kram o gonatt

• Izzie

Lappis - Men det var då helvete rent ut sagt. Hur segt kan detta bli??? Förstår att du tappar sugen. Tycker absolut att du ska höra av dig till CvL igen. Någon i detta avlånga land måste väl ändå veta nåt om utomkvedes och vad man kan förvänta sig, behandla osv. Kan inte de, så får de väl ta reda på det. Du är deras patient och har betalt en massa pengar för att få hjälp på bästa sätt. X-et är såklart inte deras fel, men de måste ju hjälpa dig att bli bra igen. Usch, så tröttsamt allt är. Skickar en stor kram! (Du om någon, är verkligen värd ett plusitivt resultat efter detta elände)

BS - Trist med utflykten! Alltid surt när man gjort planer och tvingas ändra på dem. Tur att det åtminstone inte verkar vara magsjuka...

Tinga - Jag är oxå nyfiken på huset...

Ore - Spänningen håller i sig! Hoppas hoppas hoppas!
    Ang eluttagen så råder jag dig att ta i. Det behövs alltid eluttag tycker jag. Förlängningssladdar är ju bara så fula...

Nenne - Hoppas på inseminering! Men ni får väl köra au natuel om inte annat. Eller får man inte det i samband med insemination?

Vickan - Kycklingreceptet lät gott!

Själv har jag spenderat dagen hemma hos mamma o pappa. Mormor var på besök (93 år gammal), känns som det gäller att passa på att umgås med henne så länge det går. Hon har bröstcancer och framtiden ser oviss ut.

Men hon tycker verkligen att det är SÅ kul med Matilda. Roligt att se hur hon lyser upp när M är i närheten.

Nähä, nu väntar en film och lite mys i soffan med maken.

Ha en mysig söndagkväll!

• Izzie

EA - Stort grattis på födelsedan!!! Hoppas det blir en jättebra dag och att alla älskar era cupcakes!

Ore - Usch så tungt. Den j-kla tanten alltså . Ja, ju mer man hoppas, desto tyngre blir fallet. Men man kan ju inte låta bli. Skickar stor varm kram!

Nenne - Goda nyheter med inseminationen! Ska hålla tummarna! Bra oxå att du fick en förklaring på tantens konstiga beteende sist. Vad trodde om den cystan denna cykeln då? Skulle den kunna jävlas igen?

Tinga - Tack för länken - men vad synd att det gått över er gräns. Håller helt med någon tidigare som skrev att det trots allt måste vara rimliga pengar så man har råd att göra något annat än att bo. Hoppas det kommer upp något nytt snart!

Liten - Vad jobbigt att Mindre blev så förkyld i helgen. Det är ju urstressande när ens unge håller hela sällskapet vakna. Been there, done that... Man vet att de inte kan hjälpa det, men stressande är det i vilket fall.
    Lät som en kul gympa iaf!

Lappis - Hoppas CvL hör av sig fort och att de har någon hjälp att erbuda med!

Piggelin - Skönt att rensa ur! Det är så gott att hinna med sånt innan flytten för man har ju ingen lust att släpa på grejerna dubbla gånger. Och vad gäller melodifestivalen så missade du som sagt absolut nada. Men det finns ju fler chanser. Melodifestivalen håller ju numera på större delen av våren...

Muggles - Hmmm, konstig reaktion från den där killen. Mina gissningar är att antingen stämmer inte personkemin. Du kanske påminner honom om nåt gammal ex eller nåt? Eller oxå har han lite för mycket respekt för dig och vill göra ett gott intryck vilket resulterar i motsatt resultat. Vågar inte fråga och undviker dig för att på så sätt slippa undan. Inte det bästa sättet att lösa en situation på, men jag kan ha tendenser att bli sån själv ibland. Typ träffa nye pojkvännens föräldrar för första gången - blir som en jävla mussla och lyckas på så sätt att verka både kylig och ointresserad när det i själva verket är precis det jag vill undvika... Jaja, spekulationer... Jag skulle nog ligga lågt om jag vore du. Det är trots allt du som eg har övertaget. Tids nog tvingas han nog till kontakt och då är det lättare att se (eller fråga) vad felet är.

Nähä, nu måste jag gå och hämta min lilla surpuppa. Tog med Matilda på picknick idag. Fixade fika med varm choklad och var och lekte på en jättelekpark, åkte pulka och kollade på nyfödda killingar och lammungar och matade änder. Trodde förstås ungen skulle bli i extas, men istället har hon bara tjurat. Typiskt när man gjort sig till. Sen somnade hon förstås i bilen på väg hem och jag la över henne i sängen så fort vi kom innanför dörren, men inte somnar hon om. Suck. Kan bli en kul eftermiddag...

• Izzie

Frejis - Ja, vad ska man säga... Förstår att du är orolig. Även om man väntar ett barn och inte ett missfall, så har jag full respekt för att du tvivlar i tanken. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att ni har haft era svårigheter nu och att allt kommer gå väl den här gången. Jag tror iallafall det - min magkänsla ger positivt utslag! Kram till dig!

Cicci - Vad tråkigt att semestern blev allt annat än vad du tänkt dig! Så ledsamt med alla bråk och dessutom toppat med lite sjukdom på det. Jag hoppas verkligen att ni hittar en lösing som funkar för er och att du kan få lite lugn och ro nu, både i kropp o sinne. *kramar om*

Lappis - När kommer din läkare hem från semestern egentligen?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare