• Izzie

Barnkarusellen snurrar vidare

Lugn, lugn flickor - det räcker till er alla! Som sagt, det finns att ta av...

Hopplöst att hitta BH bara. Har ju 75 runt, och alla BH med stora kupor har typ 90 runt... Dessutom är det ofta hudfärgade och spyfula.

Tänker nog ta mig en sväng till Götet nästa vecka och se om jag inte kan hitta nåt vettigt. Utbudet är lite bättre där. En klippning på Toni&Guy vore bra med. Måste ju snygga till mig lite inför jobbstarten om en dryg vecka...

Jaaa, nu är det Greys!!!!

• Izzie

Blivande Fru L - Vad skönt med positivt resultat på testerna så här långt!

Kängu - Vilken blev det? Nån som du länkat till innan?

Vickan - Tack för tipset! Ska kolla!
    Ställer mig till skaran som imponeras av er snabba städning! Inte illa att fixa hela huset på så kort tid...

Japp, jag har stark rygg. Är ju tyvärr inte finlemmad och näpen precis, men jag har en stark kropp som lätt bygger muskler. Har inte alls ont av brösttyngden, mer än att jag inte kan satsa på löpträning (brösten hittar en annan rytm än resten av kroppen). och omfånget gör förstås det svårt att hitta kläder. Skjortor och kavajer brukar vara lönlöst...

Svettig under brösten ja, don't get me started... (Fy f-n)

Ore - Kämpigt med alla i din omgivning som blir gravida. Har varit i exakt samma situation och ibland var det verkligen skitjobbigt. Kram!

Sweet - Kul med ny liten kisse!

• Izzie

AM - Usch ja, det förstår jag att det var jobbigt. Typiskt med att få en manlig doktor som inte varit med själv och vet hur det är...

Har du fått ditt bäcken röntgat innan?

• Izzie

Den 25 april är oxå ett vääldigt bra datum

• Izzie

Konstigt att du ska röntga ditt bäcken så sent i graviditeten. När jag bad om min bäckenröntgen och frågade om jag skulle ta kontakt med dom vid nästa graviditet blev jag närmast idiotförklarad av barnmorskan som sa att det borde jag minsann förstå att det inte går när man är gravid?

• Izzie

AM - Ok, intressant! Det låter i och för sig logiskt om man tänker efter. Tycker du gör rätt i som väntar och ser. Jag har ju själv mina tveksamheter för egen del och önskar att jag fick ett liknande upplägg...

• Izzie

Mrs B - Skickar en kram! Hoppas du får en mysig dag i pulkabacken ialla fall.

BS - Usch. Jag förstår verkligen att du både blev arg, sårad och ledsen efter det samtalet med läkaren. Tycker både Cicci och Nenne skrev bra saker så jag nöjer mig med att skicka en jättekram till dig!

Själv älskar jag hemmakvällar när jag kan vara helt själv och se nån typisk tjejfilm o äta nåt gott! Tycker jag gott man kan få någongång då och då. Nyttigheter tänker man ju alltid på annars.

Vet inte om jag håller med om det där med att äta tråkig mat när man ska gå ner i vikt. Bättre att försöka hotta upp nyttig mat och hitta nya favoriter istället. Tanken är ju att man ska äta den maten mer el mindre för alltid sen, och är maten dessutom tråkig bli ju hela projektet bara för jobbigt. Nä - fram för goda nyttigheter och unna sig lite onyttigheter ibland!

Nä, nu är det dags för dagens höjdpunkt. Inköpt sallad med räkor och dubbla avsnitt Lipstick Jungle medan M sover middag. Tjohooo!

Ses sen!

• Izzie

Åh vad kul ni verkar ha haft, Telis o Nenne! Är lite avis faktiskt!

Nenne - Trist med tanten!
    Angående kostnaden för adoption så förstår jag att det känns tungt att tänka på. Visst är det en hiskelig massa pengar, det vore synd att påstå något annat. Jag tror ändå att ni löser det OM det skulle vara så att det blir aktuellt. Utsikterna för att ni kommer att lyckas tex med hjälp av ivf måste väl ändå ses som ganska goda? Du o maken är fortfarande unga och dessutom har inga uppenbara hinder konstaterats. Jag vet inte hur stor andel av de som testar ivf som faktiskt lyckas, men samtliga av mina vänner och bekanta som testat ivf har lyckats och har ett eller flera barn idag. Om jag inte missat någon så är det fem familjer. Det är såklart ingen garanti för dig, men jag menar bara att loppet inte på något sätt är kört ännu. Än finns många chanser kvar!

BS - Skönt att du mår lite bättre nu. Som sagt, supertufft samtal och ett riktigt nöt till läkare. Att börja ta tag i vällingproblemet är ju en bra ände att börja i och jag tycker det är jättebra att ni kommit igång med det och lägger energin där istället för att må dåligt över vad en empatilös läkare kläckt ur sig. Sen är ju Iris en lång tjej med vad jag förstår? Pratade ni något om det?

EA - Hoppas det gick bra på kalaset! Skickar en kram! Vad är nästa steg i er process?

Vickan - Verkar som ni haft en aktiv helg på alla plan! Lät som en jättegod maträtt med förresten! Blev den lyckad?
    O stackars lilla mormorskruttan... Hoppas hon piggar på sig!

• Izzie

Ego: Här hemma har vi annars haft en lugn o skön helg. Mest tagit det lugnt framför tvn. Det har ju både varit skidskytte-VM och skid-VM. Sportnörd som jag är (o maken med för den delen), så har vi legat klistrade framför tvn. Lagat lite god mat, druckit gott vin och roat svärmor som varit ensam i veckan då svärfar är i USA och tar hand om kusinen. Lugnt o skönt som sagt.

Imorgon går jag in i min sista vecka som föräldraledig. Känner mig rätt kluven. På sätt och vis ska det bli skönt att komma igång lite igen, men samtidigt har jag trivts så ofantligt bra med att bara vara hemma o vara mamma. Trodde jag aldrig, men så är det verkligen. Ser fram emot en tvåa så småningom ifall det vill sig.

Ska försöka krama ur det allra gottigaste nu under veckan som kommer...
    ... för sen väntar heltid och fullt ansvar o allt vad det innebär. Hade inte varit helt fel att börja på 75% eller nåt men det går nog inte med mitt jobb.

Well well. Läget är som det är.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare