Barnkarusellen snurrar vidare
Hej! *vinkar*
Frejis, Åhhhhh, vad glad jag blev över det pickande hjärtat!! Förstår om du fortfarande oroar dig, men MIN oro (för dig/er) minskade iaf betänkligt då ett tickande hjärta är jättebra för fortsättningen och minskar missfallsrisken betydligt!!! Sen vågar jag nog tala om nu, för vi har väl ingen som precis har plussat(*kliar mig i huvudet*) att bara för att man fortsätter att må illa behöver det tyvärr inte betyda att fostret fortfarande lever. Har 2 kompisar som fått missfall som fortsatte må illa och sen på ul fick de veta att fostret dött och tillbakabildats flera veckor tidigare. Så det verkar tyvärr inte vara någon garanti.
Mugglan, TACK för en jättetrevlig middag!! Vi var verkligen duktiga som varken pratade om tråden (som vi bestämt sen innan; det hade inte varit så schysst mot våra makar) eller om barnen knappt heller(vilket vi inte bestämt att vi inte skulle göra, men vi har ju ett outtömligt antal samtalsämnen, så det bara blev så!)! Det enda från tråden var väl att Lappis chokladfondant fladdrade förbi vid nåt tillfälle vid prat om desserten och att jag frågade om senaste nytt på lgh-fronten för Piggan.
Koko, Behöver jag skriva att jag tycker du ska välja ute-dagiset? Vi är SÅ nöjda!! Sen finns det absolut barn som inte passar för det, de går ju jättemycket tex (inga problem för mig att ta med Prinsen på en timmes promenad, men det går ju inte så fort förstås), men de tar ju också med sig böcker och lego och ritblock och Gud vet allt ut i det fria och sitter på stubbar och sjunger etc., så det är ju inte alltid "scouting".
Oj, jag har missat kommentera så mycket, men tagit lärdom av mycket ni skrivit som vanligt, som detta med Alvedon och sajten om barnvakter som Sept länkade till. Har också funderat på att det inte hade varit fel med någon som back-up till svärmor. Svärfar tror sig tydligen inte kunna byta blöjor vad det verkar (och vill nog inte lära sig heller) och svägerskans familj har ofta nog med sina egna 3 barn.
Tråd-kram!