Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Barnkarusellen snurrar vidare

Hej! *vinkar*

Frejis, Åhhhhh, vad glad jag blev över det pickande hjärtat!! Förstår om du fortfarande oroar dig, men MIN oro (för dig/er) minskade iaf betänkligt då ett tickande hjärta är jättebra för fortsättningen och minskar missfallsrisken betydligt!!! Sen vågar jag nog tala om nu, för vi har väl ingen som precis har plussat(*kliar mig i huvudet*) att bara för att man fortsätter att må illa behöver det tyvärr inte betyda att fostret fortfarande lever. Har 2 kompisar som fått missfall som fortsatte må illa och sen på ul fick de veta att fostret dött och tillbakabildats flera veckor tidigare. Så det verkar tyvärr inte vara någon garanti.

Mugglan, TACK för en jättetrevlig middag!! Vi var verkligen duktiga som varken pratade om tråden (som vi bestämt sen innan; det hade inte varit så schysst mot våra makar) eller om barnen knappt heller(vilket vi inte bestämt att vi inte skulle göra, men vi har ju ett outtömligt antal samtalsämnen, så det bara blev så!)! Det enda från tråden var väl att Lappis chokladfondant fladdrade förbi vid nåt tillfälle vid prat om desserten och att jag frågade om senaste nytt på lgh-fronten för Piggan.

Koko, Behöver jag skriva att jag tycker du ska välja ute-dagiset? Vi är SÅ nöjda!! Sen finns det absolut barn som inte passar för det, de går ju jättemycket tex (inga problem för mig att ta med Prinsen på en timmes promenad, men det går ju inte så fort förstås), men de tar ju också med sig böcker och lego och ritblock och Gud vet allt ut i det fria och sitter på stubbar och sjunger etc., så det är ju inte alltid "scouting".

Oj, jag har missat kommentera så mycket, men tagit lärdom av mycket ni skrivit som vanligt, som detta med Alvedon och sajten om barnvakter som Sept länkade till. Har också funderat på att det inte hade varit fel med någon som back-up till svärmor. Svärfar tror sig tydligen inte kunna byta blöjor vad det verkar (och vill nog inte lära sig heller) och svägerskans familj har ofta nog med sina egna 3 barn.

Tråd-kram!

• Vännerfan

Vickan, har du testat att bestämma att "Varje kväll klockan 20 ska jag verkligen grubbla som en tok och våndas över allt jobbigt men däremellan får jag inte göra det"? Om du börjar tänka vid kl 18 tänker du bara att det där ska jag tänka på kl 20 och när kl är 20 sätter du dig och våndas oavsett vad du höll på med innan efter några kvällar kanske du kommer på att det liksom är rätt knäppt att grubbla över huvud taget? Ett tips jag fick av en psykolog en gång.

• Vännerfan

*Klämmer in mig efter A.M. på listan.*

Listan:

A.M.: Livia - november 2006, Sonen - juli 1997
    Vännerfan: Prinsen - Maj 2007
    BS: Iris - Juni 2007
    Cicci: Victor - Juni 2007
    Mugglan: Moa - Augusti 2007
    Frullan: Borren - September 2007
    Piggelin: Amanda - November 2007
    Omsan: Mathilda - November 2007, Stora tjejen feb-1996
    Koko: Conny - Januari 2008
    MrsB: Malte - Januari 2008, Max - december 2004
    Liten: Mindre - januari 2008
    Tinga: Piff - maj 2008, Puff - maj 2008
    Sweetstreet: Lill-Skruttan - juni 2008
    September: Lilla tjejen - juni 2008
    MSW: Sonen A - augusti 2008

• Vännerfan

BS, Nu när jag såg inlägg från dig kom jag att tänka på stackars Iris hans!!! Vilken tur att allt gick bra!!!

• Vännerfan

Sept, Ja, visst är det en bra tråd! Man bestämmer desserter och resmål och vantar och Gud vet allt efter vad man läser här! En outtömlig källa av bra info!

Nu har maken tröttnat på mitt knapprande på datorn. God natt!

• Vännerfan

Hej tjejer!

Usch, deppigt värre i tråden nu!! Vad konstigt att din tant bara försvunnit EA och vad tråkigt med gårdagkvällen! Blä för sådant! Och Nenne, du skriver så det gör ont i hela mig. Usch, vad jag önskar att det bara kunde funka för er! Jag minns det ju som igår när du skrev ditt första inlägg till mig där du gratulerade mig och hoppades få joina mig snart... Och jag hoppas att snart är NU!!!!

Något positivt iaf att Lappis äääääntligen fått minus och kan starta om. Nu jäklar! Undrar om ett X på samma sätt som ett missfall kan göra att kroppen känner att den ?saknar? något så att det snabbare kan bli nåt. Hoppas det!

Och gratttis Ore!! Jättekul!! Och grattis MrsB till jobbet! Din ENERGI och entusiasm inför detta känns ända hit! Jättekul att du ser fram emot att få jobba lite, jag förstår dig!

Telis, Välkommen hem! Låter som en härlig resa!!

Cicci, Ha det så kul i Dubai!

• Vännerfan

Tinga, Kämpigt att barnen får i sig så lite mat!! Och när du skrev att de inte ens blir hungriga även om de inte äter på 8 timmar!!!! Har inte hört talas om det tidigare. Människosläktet är verkligen konstigt. Jobbar emot sin egen överlevnad. Men om det håller i sig när de blir äldre och inte behöver lika mycket mat, vilket de inte gör senare, blir ni iaf lite flexibla (kan ju vara bra när man reser ). Om man ska se nåt positivt med det. (Säger hon som har en son med inbyggd matklocka vad det verkar. Har blivit lite bättre med tiden dock. Nu kan man skjuta på det en timme, typ.)

Frullan, Det dricks aldrig kaffe i detta hemmet, så jag kan inte hjälpa dig välja!

BS, Vad hände om du presenterar ditt dilemma för ortopeden? Kommer de inte låta dig ta den då? Jag hade inte tagit den i ditt läge. Kan du inte få be att de ringer dig när de får in återbud? Om du har ett flexibelt jobb kan du ju komma in med kort varsel kanske?

• Vännerfan

Själv var jag på Svansjön i tisdags. Vet inte om det var samma som du var på Lappis, men de var från Moldavien. Och de var så bra!!! Man är ju inte bortskämd med så förstklassig underhållning här i hålan, så det var verkligen kul! Så fin musik och underbar dans. Och igår när vi var ute och snurrade körde vi förbi Karlshamn och gick in på en sushibar som maken läst om på nätet. Och det var den godaste sushi jag ätit nånsin!! Bitarna bara smälte i munnen! Så när vi ätit upp våra portioner beställde vi in en till med bara lax och avokado och satt och mumsade! Mat-orgasm som Mugglan skulle sagt! Så nu behöver jag bara åka 6 mil för god sushi i stället för ända till Götet! (Och god sushi har jag verkligen saknat!!)

Just det Mugglan, såg ingen Kingo-yster på din meny!!?? Ha ha!! (När vi var på finkrogen undrade jag vad kingo-yster var för nåt och Mugglan svarade lite försiktigt att det nog var king-oyster det stod!! Snacka om att man blivit lantis redan....

• Vännerfan

Sen undrar jag om jag får anropa Mrs Google eller om nån annan här inne kan hjälpa mig. Vi var till en möbelaffär igår för att spana in ett vitrinskåp vi trodde vi ville ha. Detta: hansk.e-line.nu/servlet/us_pyra&wts.ACTION=loginguest&p=k
    MEN det var inte alls så snyggt i verkligheten, utan hade en massa utsirade grejer överallt, som vi inte såg i katalogen. Så nu undrar jag om det finns nåt annat vi kan köpa i stället. Vi vill att det ska vara i ek och med glas frampå (har ju nästan alla) OCH på sidorna. Detta då man kommer se det mycket från sidan också. Det verkar nästan ingen ha. Så hjälp vart detta står att finna tas tacksamt emot!! Det får gärna vara högt också, minst 190 cm helst (alla hundra kristallglas, finservis etc. kommer ändå inte få plats).

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare