Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Barnkarusellen snurrar vidare

EA, Tårtan låter kanongod!!

Mugglan, Jag tror helt enkelt att ni missade ÄL som du trodde först. För jag tänker fortsätta tro att det kommer ta snabbt för er! Och tack för inbjudan- jag har själv tänkt tanken, men insett att maj är jätteuppbokad redan. Vi ska till Rom, Prinsen fyller år, svärmor fyller 60 och hela släkten (nästan) kommer hit en helg. Så tyvärr.

• Vännerfan

Grattis Tågjäntan!!

Vickan ska man tydligen gratulera också... Så Grattis!!

Mugglan, A.M och Frejis: Ni har mail! Gissa vad det rör...

Kram till alla andra, hinner tyvärr inte skriva mer ikväll!

• Vännerfan

Går in här efter att ha blivit utslängd från yahoo. Har iaf hunnit läsa att både A.M. och Mugglan tyckte det skulle passa med vitrinet Liatorp i vårt vardagsrum (vi har mailat om detta), så maken är iväg och köper det nu. Stort TACK för er välbehövliga input!!

A.M. Vilken supergooglare du är! Men det handlar nog väldigt mycket om att du känner till många web-sidor också, för ibland hittar man ju inte det man söker om man söker mer allmänt utan att gå in på särskild sida/affär.

Koko, hade missat att du fått ont i magen, men vilken tur att bebisen var ok!!

Hur ska man egentligen hantera den lille ligisten på knappt 2 år??? Har slagit upp AWs bok igen, för jag tänkte att jag måste ha missuppfattat nåt. Trodde att 2-åringen var glad och solig och började trotsa först vid 2 1/2?? Prinsen slänger maten på golvet och idag hällde han även ut allt vatten. På ren och skär jäkelskap. När jag skäller skäller han tillbaka, himlar med ögonen och så döljer sig ett illmarigt leende, så man blir skitarg. Men han bryr sig inte. Inte det minsta. Ska man bara skita i att bli arg då eller? Alltså, arg blir man ju, men ska man bara ta ut honom från rummet utan att skälla och bli sur? det har ju ändå ingen verkan.

Puh. Vi väntar besök av två familjer i helgen och har en jättelista på vad vi vill fixa innan dess. Men jag tror jag får inrikta mig på att skaffa blommor inne och ute och strunta i t.ex. att måla taklister. Ger nog ett trevligare intryck totalt sett. Ska ge mig på att baka Leilas kladdkakemuffins också. För nåt måste vi ju äta...

Ska inte babbla på mer om mitt nu, så ego jag känner mig. Intressant det ni skrev om Ores kompis och problematiken om detta förresten. Känner igen båda sidor av det.

• Vännerfan

Solskyddskräm har jag förresten just lämnat beställning på till min gode vän i Melbourne som kommer hit i sommar. Australien har ju suveräna krämer som inte kladdar och som ger enormt bra skydd. Har beställt badkläder och hatt till Prinsen också. Är ju mycket billigare där.

• Vännerfan

Utdrag från Barnaboken:" Tvååringen är flexibel och anpassningsbar och framför allt härligt positiv. Han är en sann fröjd både för sig själv och för sin omgivning."

Vad var det som gick fel med mitt exemplar??

• Vännerfan

TACK alla för input gällande min illbatting! När jag läste den superbra länken som Liten tipsade om som var huvudet på spiken insåg jag att det är förtrots han har. Lite konstigt att AW skriver som hon gör om 2-åringar och inte med ett ord nämner förtrotsen (i boken). Då jag läste om 2-åringars trots i boken igår hade jag redan lite koll och gjorde ungefär så i morse när mjölkglaset vändes på. Vilket slutade med att i stället för att vi blev osams (eller jag sur och han likgiltig) så ville han upp i mitt knä när det var löst och satt där snällt medan jag åt klart. Har inte hänt på evigheter... Då vi väntar en massa besök i helgen ville jag ha lite koll på vilken inställning vi skulle ha. Och Izzie, maken pratade med dagis idag! Där trotsar han dock inte alls. Han är hur hjälpsam och snäll och duktig som helst. Och det vet jag ju att han kan vara, så det är ju därför man blir så arg när haan gör sånt han VET att han inte får. Men han kör med mig. ch med maken, men kanske inte riktigt lika mycket. Tidigare tog maken även upp trotset med en annan på dagiset som är den mest erfarne. Hon har gett oss tips förut i stil med "Plocka undan alla pennor hemma nu annars kommer han rita på tapeten!" Om detta ämne blev hon allvarlig och sa att "Det är NI som sätter gränserna. Och det MÅSTE ni göra. Om ni inte gör det kommer han ta livet av er." Tror hon syftade på trotsande barn i den åldern i allmänhet och inte enbart på honom. Iaf uppfattade han det så.

• Vännerfan

Cicci, Vad synd att vi inte hinner träffas denna gången! Vi är verkligen fullbokade med besök fram till söndag kväll. Och då ska jag gå på en intensivkurs i jive med lite nya danskompisar. Ska bli superkul för övrigt! Jag är verkligen glad att jag gick den där danskursen i bugg för det var skitkul, jag lärde mig massor och har nu några jag kan maila om jag vill ut och dansa.

Pratade med din väninna T häromdagen. Då hon ska flytta och bo lite närmare oss sen funderade hon på dagisbyte och hon var intresserad av att byta till Prinsens ute-avdelning. Det hade varit kul om det blev så och jag vet att fröknarna blir jätteglada om inte alla 5-åringar ersätts av 1-åringar, för det blir svårare med verksamheten ute då. (Svårare, men inte omöjligt.)

• Vännerfan

Ore, Tyckte också det lät gulligt med dina arbetskamrater!
    När jag köpte saltlakrits häromdagen fick jag genast starka (men såklart felaktiga) misstankar från de gulliga pojkarna.

Nenne förresten, Förstår att det är tacksamt om andras barn är testpiloter!

Piggan, Lät härligt med er flytt! Själv skulle jag inte vilja flytta tillbaka till lägenhet för allt i världen. Inte ens när jag ser länkar ni lägger in på helt fantastiska lägenheter blir jag sugen. Det är så kul att ha trädgård nu och så ska Prinsen få en 3-hjuling att cykla runt på. I helgen blir det premiärgrillning. Appropå trädgård måste jag nog förresten ringa förra ägarna och fråga lite vad vi bör göra i trädgården för vi har verkligen ingen koll. T.ex. är det bara stora döda svarta pinnar i rabatten på baksidan nu. Jag antar att man ska klippa av de eller? Då jag inte vet vad det är är det svårt att kolla upp, men det ser liksom inte rätt ut att ha kvar det som det är. Fast lite spännande är det ju att inte veta också, som när jag såg att det är massor av påskliljor på väg upp på ett ställe.

Lappis, Har också för mig att du släppte ägg förra påsken. Och nu säger jag som Cicci: Nu jäklar!!! Och ha en underbar semester!

A.M. Stackars Livia att hon slagit sig så!

Härligt för er som jobbar halvdag imorgon! Jag har försökt gå tidigare hela veckan utan att lyckas. Har supermycket att göra på jobbet och fattar inte när jag ska hinna med allt... Men nu jobbar jag faktiskt heltid. Jag är ledig så många dagar ändå fram till semestern och ska resa en del i jobbet så ska jag ha en chans att hinna med mina projekt får jag åtminstone jobba ordentligt de dagar jag är där.

• Vännerfan

Hej Ore!

Idag var jag runt och shoppade en massa penséer och köpte 3 stora svarta lättviktskrukor, så nu kommer det förresten inte bara vara svarta pinnar i vår trädgård!

Och Mugglan, Du undrade om den vita klädseln på stolarna vi köpt. Det är givetvis tvättbart i 60 grader. Köpte en extra klädsel också ifall nån får en så svår fläck att den inte går bort. Jag räknar med att få tvätta ofta, men det gör jag ju redan. Och barn kommer få sitta på de andra ekstolarna vi har, med löstagbar dyna. Maken sätter ihop vitrinet nu och idag var målaren här och tapetserade skjutdörrarna. Blev jättebra!

• Vännerfan

Ska nog gå och måla lite nu (och lyssna på ljudbok. Shit vad spännande Millenietriologin är! Det värsta är bara alla mardrömmar jag får på nätterna sen! ). Tjingeling!

• Vännerfan

Hej vänner! (säger Vänner )

Page, Vad trist att mötet floppade!! Och stackars J med lunginflammation!!

Mugglan, Vi odlade alltid basilika i ett fönster som fick mycket ljus. La gladpack över så värmde det på bra och det växte så vi t.o.m. kunde göra egen pesto innan vi skulle åka på semester och inte kunde vattna plantorna. Vi tyckte inte det kändes bra att odla på balkongen då fönsterna blev svarta i ovankant av allt sot från trafiken...

Cicci och A.M. Oj, vad spännande att det närmar sig. Men det är ju ALLDELES för tidigt för dig Cicci, kniiiip för 17! Jättekul att jag fick se dig och familjen inklusive magen en snabbis förresten. Marinmuséet är verligen SUPER för barn i alla åldrar!

Telis, Vad kul att det går framåt! Och verkligen kul att man kan läsa mellan raderna att du mår så bra!

Kul förresten att ni som är gravida med tvåan tar hand om er och går på vattengympa och yoga och grejer. Minns att på min gravidyoga var alla (18st) förstagångsmammor och vi tänkte att man nog bara prioriterar in sånt med första barnet. Men kul att ni gör det även nu och ni gör helt rätt!

• Vännerfan

Och allt ni skrev om att man tror den andre är sur utan att denne är det etc. gav mig stora leenden av igenkännande för det är så även här! Fasen vad dum man är!

Ja ja. Mer ego: Pustar ut efter helgen som förresten avslutades helt underbart otroligt roligt, nämligen med en intensivkurs i jive. Det var SÅ kul och SÅ jobbigt och alltså ÄLSKADE jag det!!! Nån som testat? Lappis borde väl ha gjort det iaf.

Ännu mer ego (dvs bara att scrolla...): Har en rolig och social vecka här. Ska ha en av grannarna över på middag imorgon (shit, jag måste laga mat!!). De har en son född samma vecka som Prinsen och hon (mamman) och jag klickade direkt så det är jättekul. Andra barnet kommer vi dock inte tajma med dem, för de ska redan ha i augusti igen. På fredag ska jag på morgonspinning och sen på kvällen ska maken och jag på stand-up (de där 7 komikerna som är på turné, bla. Petra Mede). Till helgen kommer nog makens syrra med familj. Och snart bär det av till Rom! Maken är och köper sandaler till Prinsen nu. Det var rea på Kavat-sandaler på Coop (kanske i hela landet?). Nu ska jag nog nätshoppa lite tunna tröjor/t-shirts till Prinsen.

Telis, TACK förresten för stavningstipsen du gav en gång gällande de/dem. Jag använder DEM varje dag tror jag och jag tänker på dig varje gång jag gör det såklart!

Och just ja, jag glömde ju skriva exakt hur jag gjorde med Prinsens trots, men kort sagt så fördömde jag handlingen och inte honom och han fick själv torka upp efter sig. Att hämta på dagis går också bra nu då jag insett hans behov av att avsluta. Dvs man måste låta honom sätta in innebandyklubban/cykeln/dockvagnen etc. i förrådet först och omsorgsfullt vinka till allt och alla. Då går det som en dans! Men ska läsa hela den tråden Liten länkade till, för jag har inte gjort det. Men maken har och han brukar snacka om någon balans som ska hittas, måste kolla vad han menar med det...

NU nätshopping!
    Tjingeling!

• Vännerfan

Dumma BT som slänger ut en!

Bs, Fasen var trist att det inte tog sig, att ni blev osams och att naprapaten inte hjälpte!

Min dator är superseg just nu, så jag la ner shoppandet. Blev bara frustrerad.

• Vännerfan

Måste bara in och säga LYCKA TILL A.M!!

Och Cicci, Lycka till i helgen och ta det lugnt och kniiiip!

Vi åker till Rom på måndag. Ska bli regnigt och blåsigt där enligt prongosen, men här hemma ska det ju vara fint iaf!

Grupp-kram!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare