Barnkarusellen snurrar vidare
Nehej, det går visst inte att länka till??!!
hansk.e-line.nu/servlet/us_pyra&wts.ACTION=loginguest&p=k
Ett sista försök! Det ser rätt ut när jag skriver det, men sen försvinner hälften när jag postar!?
Nehej, det går visst inte att länka till??!!
hansk.e-line.nu/servlet/us_pyra&wts.ACTION=loginguest&p=k
Ett sista försök! Det ser rätt ut när jag skriver det, men sen försvinner hälften när jag postar!?
Om man går in på:
www.hansk.se/
och söker på vitrinskåp så heter det Sakura och har 2 dörrar.
Ska inte spamma tråden mer nu!
Hej BS!
Joddå, visst märker vi av trots ibland. I fredags höll jag på att inte få med honom hem från dagis. Man får deala, "lura", locka etc. Om jag ryter till ryter han tillbaka, dvs. det har ingen verkan alls.
Krusidull var kanske fel ord, men skåpet hade en massa urgröpningar som vi knappt ens såg i katalogen sen även fast vi nu visste att de fanns där. Det såg liksom överarbetat ut och vi blev direkt lika besvikna båda två, för det såg så stilrent och enkelt ut i katalogen.
Jag tycker nog summa sumarum att du inte ska ta sprutan för det blir ju inte alls bra OM du skulle vara gravid då. Kan du inte dra en vit lögn då om att du inte kan just den dagen och fråga om du kan få komma när de får återbud? Visa dig jätteangelägen om att få komma, men just inte då. Känns som att välja mellan pest och kolera, det förstår jag, men jag hade inte chansat bort en ev. graviditet. Men sån är jag, jag tänker inte bara på riskerna att nåt händer utan även på vad som blir konsekvenserna om detta något händer.
Då ingen är här inne roar jag mig med att byta presentationsbild. Den blev lite suddig, men jag var så trött på den andra, svarta. Hoppas ni har en trevlig kväll alla! Kram!
Tusen tack A.M. Du är verkligen toppen! Ska visa min man dessa! De var snygga båda två. Undrar bara hur man öppnar det från Mio? Jag har ju gått igenom Mios hela sortiment massor av gånger (det är ju en av ytterst få affärer som t.o.m. finns här i stan), men den senaste tiden har vi varit så inställda på att det var det andra vitrinet vi skulle kolla på som vi skulle köpa, så då har vi inte kollat så mycket. Tröttnade också på att alla expediter vi frågade sa att det var så ovanligt med glas på sidorna.
Nu måste jag gå och lägga mig. Vi ska börja ett nytt liv nu då vi ska släcka kl 22. Ihhh, jag ligger redan tajt till med allt jag vill göra innan läggdags (ta fram B:s dagisprylar, skriva dagbok, ta bort smink, stå i "Plankan" etc.).
BS, Vad tråkigt om det verkligen är tanten som är på väg!
Mugglan, Nu blir jag lite irriterad å dina vägnar. Har de andra gubbarna en max-tid på sina delar får de väl se till att hålla dem! Det är ju en rätt stor del i att hålla föredrag, att man klarar att hålla tiden. Dåligt att det gick ut över dig, som nu fick ett problem på halsen att lösa (att korta din tid)pga andra. Fanns ingen som höll i det som kunde stoppat gubbarna? Skönt att det kändes som att det gick rätt bra ändå, det gjorde det säkert!
Här dör det också folk förresten. Makens farmor har gått bort. Jobbigt med begravning. Men nödvändigt såklart.
Det var förresten jag som såg Svansjön med de från Moldavien! (Från det ena till det andra). Den var verkligen fin! Men inte lika lång som originalet, iaf inte här i stan. 2h 30 min med en paus och det kändes lagom.
Tinga, Usch, vad jobbigt det låter! Jag känner också igen mig lite grann. Jag köpte ju en vagn som skulle klara långa skogspromenader, men kunde inte gå en enda sån på hela mamma-ledigheten. Kunde ju inte gå vettigt på flera månader (och jag var också rätt tränings-inriktad förr). Sen har ju många av oss här inne börjat tröttna lite på slutet av "ledigheten". I början känns det som att man aldrig mer vill jobba (kändes så för mig och då sa mina kompisar att det känns så, men att man kommer ändra sig...) och jag ändrade mig mycket riktigt... Hoppas dietisten kan komma med några goda råd och du är iaf en superbra mamma till dina barn, därom råder inga tvivel! Ibland tänker jag att jag ska berätta ditten och datten från Prinsen när han blir äldre om vad han gjorde och inte gjorde som ställde till det för mig. Försöker få lite perspektiv på det genom att tänka så.
Han har förresten verkligen börjat trotsa nu!! Så till den milda grad att han t.o.m. blir ledsen för att man leker med honom, fast han själv ville det från början. Han vill inte ha sin scarf (svälja saliv vet han inte vad det är), inte sitta på cykeln, inte sitta i bilen, inte borsta tänderna, inte sitta i stolen, inte äta, inte inte äta, inte inte åka bil, ja, ni fattar... Krävande!! Det lustiga är bara att maken aldrig fått lyfta med sig honom från dagis, skrikande och fäktande, men jag har fått göra det flera gånger nu efter att jag inte kommit på fler saker att locka hem honom självmant med. Måste nog läsa om detta i AW:s bok tror jag. För jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det konsekvent. Att kasta riset tillbaka på honom under middagen räknas nog inte som konsekvent och bra hantering... Men men, det är väl bara en fas. Snart har jag min glada going tillbaka! Och det är ju inte varje dag eller jämt, men det har helt klart eskalerat senaste dagarna och igår var det helt hopplöst.
Ska gå och lyssna vidare på Millenium-triologin nu.
God natt alla!
Hej i tråden!
Clownis, Skickar en stor kram. Usch, så sorgligt. Får en klump i hjärtat av att läsa om er. Önskar er all lycka på er fortsatta vandring tillsammans, du och dottern.
Tinga, Jag har ett par tjejer jag träffat här på splekvällarna som också har söner som äter alldeles för lite och som också kan gå utan mat en hel dag. (De är drygt 2 år) Jag tror jag kan sätta in mig lite hur du känner det och att det känns som att pojkarna motarbetar dig och att man räknar varje litet gram de får i sig. Gällande att få hjälp av psykolog skulle jag personligen ha valt att gå hos den du redan pratat med, för peronkemin gör jättemycket för om terapi hjälper eller ej och hon kan ju din historia. Men det är ju bra om den andre kan ge mer konkreta tips som löser mat-problemen rent tekniskt. Hmmm, funderar på hur man kan göra detta. De äter ju uppenbarligen inte för att de är hungriga så då måste ju antingen själva ätandet vara roligt eller också måste maten vara väldigt god? Flygande flygplan som kommer in i munnen är de för små för väl och dylika knep har du säkert redan testat. Kan de leka med nåt samtidigt och äta utan att de märker att de gör det? Är det samma resultat om någon helt ny matar de? Min bror lyckades få Prinsen att äta burkmat efter att han egentligen vägrat äta det mer, men när brorsan matade gapade han hur stort som helst (han känner inte honom så väl). Dricker de bra? Det finns ett mellanmål som heter Drikki som är från 8 mån som vi använt och fortfarande använder rätt mycket. Det är en smoothie från Nestlé som dricks ur flaska och som jag tror är rätt mättande.
Vickan, Kram till dig och din mormor!
Mugglan, Skumt med blödningen, men jag kan tänka mig att sådant kan hända när man tar bort preventivmedlet. Är det inte vanligt att det blir lite konstigheter då? Fast ditt var ju utan hormoner iofs.
Här byttes våren ut mot nåt kallare och blötare plötsligt på eftermiddagen. Håll gärna en tumme för det simplaste enkla att det är fint väder på onsdag för då ska jag hälsa på på dagis hela dagen och ser så fram emot det! Vara ute en hel dag!
Kram till alla övriga!
Nä, nu ger jag upp. Hinner inte läsa ikapp allt.
Väkommen hem Cicci och trist att det inte tog sig Mugglan! Aha, kommer nidisarna så tidigt, det hade inte jag fattat. Ehhh, hur kan jag missat det efter att ha hängt så länge i den här tråden??? Jag trodde inte det kunde vara det, då den kom så tidigt efter ÄL.
Har haft en jättehärlig dag UTE! Det hettar i kinderna. Var jättekul att vara med på dagis! Fast Prinsen var inte alls som han brukar tydligen. Skulle bara hålla mamma i handen och visa saker etc. Bara mamma fick byta blöja osv. Dessutom var hans bästis sjuk idag. Så typiskt, han har aldrig varit det innan och så var han det nu, så jag inte fick se hur de härjade runt och skojade med alla så som jag fått berättat att de gör. Skönt att se hur fint alla lekte iaf och att det aldrig var nåt bråk. Det var en vikarie med idag (en manlig, me like! Annars är det bara kvinnor) och han ville gäääärna komma tillbaka och få vara ute med de här snälla barnen!
Prinsen gick 9-15 första månaden efter inskolningen. Sen ökade vi på lite succesivt vissa dagar, men rätt snabbt slutade vi försöka komma före 15.30 alls för han var helt ointresserad av att gå hem innan det. Då hade han ju fått lunch, sovit, fått mellis och precis kommit igång med lekandet igen. Nu hämtar vi oftast runt 16. Han kommer vid 8.30-9.00. Vi kan inte lämna senare än 9.00 för då sinkar vi deras utflykter.
Läste förresten i helgen om ett par som fick en dotter efter 19 års försök!!!!!!!! De började försöka när hon var 23 och vid 42 års ålder blev hon gravid! De hade testat hela registret och inga fel var hittade, men så tog det sig till slut au naturelle! En liten solskenshistoria.
Kram till alla andra! Hinner inte mer nu!
Oj, nu skummade jag resten iaf för maken gick iväg och ringde nån och shit vilken hemresa du hade Cicci! Jag fick ont i magen bara av att läsa om den! Ve och fasa. Vilken tur att ni kom hem igen iaf!
Och Frejan, jag blir alltid så glad när jag förstår att det går framåt för dig och ditt Pyre!! Inte bra med myomen dock såklart. När är faran över för extra stor risk för missfall? (För liten risk finns ju alltid kvar för alla.)
Och grattis till en pojke Koko! Vad roligt han och Conny kommer få!
NU måste jag sluta!