Barnkarusellen snurrar vidare
haha, jag fick visst inte skriva med stora bokstäver
haha, jag fick visst inte skriva med stora bokstäver
grattis!!!!! :-d :-d :-d
haha inte nu heller, fasiken då!
Nåväl Frejis, du ska veta att jag verkligen försökte SKRIKA ut det!
Grattis igen Frejis!! Så jäkla kul att du plussat!!!
Instämmer i kören av "när det minst passar..."
Stämmer ju även för mig själv
Usch stackars er som är förkylda! Jag har klarat mig än så länge *peppar peppar*
Ja Liten var tyst och spara rösten (säger tant snart-logoped )
Även jag ska sitta hemma idag och försöka få massor gjort på mitt examensarbete.... inlämningsdatumet tickar allt närmare, hjälp!
Liten- skulle tro att du antagligen anstränger/felanvänder rösten när du håller dina spinningpass, så att dina stämband är irriterade och ansträngda redan från början. Du kanske även fortsätter prata på trots ont i halsen?
Tänk på att när du väl tappat rösten är det total röstvila som gäller, och viska inte!! Förebyggande råd är att inte anstränga rösten då man känner att halsont är på väg, och överhuvudtaget tänka på röstergonomi- dvs. undvika samtal i bullriga och högljudda miljöer, undvika torra miljöer, dricka mycket vatten, tänka på att man har magstöd då man pratar och att all kraft ska komma ifrån magen- inte från halsen. Ofta när man ska tala högt så spänner man sig i halsen istället för att "öka påblåset" från magen, och därav blir man rösttrött.
Känner du av rösttrötthet även i andra situationer?
Oj, det här blev visst lite långt...
Liten, bra att du är så röstmedveten! Kan säkert vara så att ditt normalläge är lite spänt, och det är jobbigt för rösten att gå från 0-100 (tysthet på kontoret till spinningpass). Mycket bra att du går hemma och "mmm-ar"! Det gör faktiskt inte jag- fast jag kanske borde, men så är inte heller röst riktigt mitt intresseområden inom mitt arbetsområde.
Zozo- Åh, jag skulle gärna bo i Australien i tre år!!!
Zozo- förstår att det skulle kännas jobbigt att hamna så långt bort från familjen!
Jag håller med övriga talare, tycker också att det är en stor buckla muggles!