• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Kan ju tillägga att chefen lovade att hålla tyst om det ett tag. Samtidigt som han sa att han kan ju bli tvungen att tala om det för sina chefer, om han behöver frömföra argument för att motivera ganska snar rekrytering av en vikarie, pga två föräldraledigheter...

Telis: Hoppas spikmattan har bra effekt, så du slipper ha ont...

• Ore

Usch, ja... Sommartid. Ljust och trevligt, men jag gillar inte själva omställningsdagen. Känner mig verkligen en timma efter hela dagen.

EA: Jobbigt med spottings... Börja redan nu att skriva en lista på allt du vill fråga när du är hos gyn, så du inte glömmer bort det!

Sitter här och känner mig ren, fräsch och mjuk. Har fått lerinpackning och ansiktsbehandling Innan dess var jag och tittade på kakel - igen. Nu har jag 16 olika kakel som jag tycker är ok, så nu låter jag maken gå in och välja ett av dem.

Släcka lampor ska jag göra så mycket som möjligt. Men jag tänker fuska och ha TV:n på.

Har precis avanmält mig till tävlingen imorgon. Konsulterade en kompis som sprungit idag, det var närmare 3 dm snö på sina ställen i skogen, och jag bedömde det som onödigt att springa då. Dels ser man inte vad som finns under snön att ramla på, och dels så leder snöpulsning lätt till att pulsen stiger chockartat mycket... Men jag känner mig som en "smitare"???

Jaja, ska nog byta om till något mindre bekvämt än morgonrocken och ta mig till ICA...

• Ore

Åh, vad jobbigt. Framförallt för din mormor, men också för er runtomkring... KRAM Vickan!

• Ore

Aaah, hade skrivit ett jättelångt inlägg och sjabblade bort det genom att komma åt fel knappar. Suck...

Sammanfattning:

Vickan: KRAM!!!

Telis: Usch för fem timmar dålig underhållning...

MrsB: Svinkoppor har jag bara sett som stora läskiga flåsor som ser väldigt otäcka ut. Inte riktigt som prickar runt munnen... AM har nog en del råd att ge, antar jag

BS: Hosta är inte roligt... Har du provat något receptfritt medel? För mig brukar det funka ganska bra med slemlösande, för att minska hostan till "uthärdlig" nivå. Hoppas du kryar på dig snart (och Iris också...)

Page: Det är en konst att vara den "bästa versionen av sig själv" vid t.ex. intervjuer... Hur känns det med arbetsförmedlaren annars? Det kan ju vara att ni "klickar dåligt" som personer, mer än att du skulle ge ett dåligt första intryck. För annars brukar det ju vara hel, ren, avslappnad och våga möta folk med blicken som räcker för ett bra första intryck, väl?

• Ore

Nenne - ÅH vad härligt! Och starta i mitten av april, det är inte långt kvar dit ju... Och så en katt med... Skulle också välja en livlig katt!

Och om lappis funderar på FET då i maj också... Oj oj oj, jag tror jag får skicka tummarna på träningsläger innan dess, för att de ska klara av allt tumhållande...

BS: Tror också att Budapest är en härlig stad att bara spatsera omkring i, och sätta sig på ett café och bara njuta av livet. Är nog även prisvärt med spa-behandlingar där, så det kanske ni ska passa på (säger jag som fått hela kroppen spa-behandlad i helgen - helt gratis...) Men det är verkligen suveränt skönt!

Magknip, hosta och sega tanter... Hoppas det går över snart. (Ja, tanterna kan ju dra något gammalt över sig och hålla sig undan i minst nio månader eller nåt...)

Liten: Hoppas du hittar en positiv spiral, som du kan börja snurra i... Du har ju fått en del råd, många bra sådana också. Tror inte det är fel att nämna för maken att du känner dig litet nere. Finns inget du kan komma på som skulle muntra upp dig? En dag i vårsolen, kanske. Fixa barnvakt och vara bara ni två? Eller något annat...

• Ore

Liten: En slottsweekend i vårsolen låter ju ännu bättre än en dag i vårsolen

• Ore

Mysbyxdiskussion! Har haft några enstaka sådana genom åren, skönt att dra på sig efter att man duschat på kvällen (efter träning), när man är hemma sjuk, eller när man ska gå hemma och skrota någon helgdag...

Har nog faktiskt masat mig iväg till affären med dem också, senast igår faktiskt... Då var de dessutom litet leriga eftersom jag var uppe vid huset innan och lyckades bli smutsig.

• Ore

Har inte gjort så många hemmafärgningar eller toningar själv (för att jag alltid velat ha blondare slingor i håret, och där blir det alltid bäst hos frisören, har jag märkt). Mörkare hårfärger än min naturliga mellanmörkblonda/råttfärgade funkar finfint med hemmavarianter, enligt min och mina systrars erfarenhet.

Börja gärna med en enkomponents, som försvinner gradvis under tio tvättar, så får du in handlaget, och kan prova dig fram litet hur pass mycket olika färger slår...

• Ore

Var tvungen att kolla, och jo minsann - hade missat Pages hundvalpslänk.

Men aaaawww vad söta de var!!! Nästan så att jag själv vill ha en (fast jag gillar ju katter bättre egentligen...)

• Ore

*viskar försiktigt* Men träning är väl ändå ett ganska bra sätt att lösa ett problem på, förutsatt att det funkar då... Funkar det så är det ju bättre än t.ex. medicin, operation och liknande.

Men borde du då inte blivit hjälpt av den träningen du har gjort? Det kan ju förhoppningsvis sjukgymnasten hjälpa dig med, tala om ifall du gjort fel och hur du ska göra rätt.

Det är ju totalt frustrerande att träna men inte få någon effekt, börjar det ge effekt så kan det väl bli litet som med viktnedgång, det går ibland av "bara farten" eftersom det ger resultat...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare