• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

På maken bara, BS!!! (Även om man kanske inte känner sig som sexigast under förkylningstider)

• Ore

Apropå träning och så, igår kom jag fram till att så mycket blod som verkar vilja gå till min mage när jag springer så kan inte pyret där gärna drabbas av syrebrist, även om min puls går upp emot 170 och strax över...

Så min plan är att testa att tävla på söndag. Det finns ju litet annat som kan störa. Illamående, bröst som ömmar när man springer, molvärk och liknande har en tendens att dra uppmärksamhet från nödvändig kartläsning. Så jag behöver litet "skarpt läge" för att se hur det funkar i praktiken. Kan jag inte fokusera är det ingen idé att ens fundera på att tävla, som jag ser det. Har bara totalångest för att jag sänker laget genom att inte vara med, men riskerar att sänka laget om jag är med och inte kan prestera...

• Ore

AM: Mmm, det måste varit den där allmänna graviditetsförvirringen som slog till när jag tog raklödder i håret istället för balsam. Skulle ju först ha balsam i håret, och sedan raka armhålorna medan balsamet verkade

• Ore

Glad att kunna roa er litet

Och jag är också glad att jag inte rakade bort fel hår, hade sett litet lustigt ut... Såååå förvirrad vill jag helst inte bli

• Ore
    muggles skrev 2009-04-01 15:53:52 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!
    Jag betraktar det som tillsagt! Vilken helg var det?
  • Ore

Hmm, tror inte jag hade ÄL med hormoner... Och när jag slutade med dem så hoppade vi ju på barnkarusellen, så om jag var extra pilsk vid ÄL hade ju i så fall flera orsaker... Vet ju att det inte kändes uppoffrande med en massa sex i alla fall.

Än så länge är illamåendet litet avtändande, men jag hoppas på en riktig hormontriggad kåt period när illamåendet väl försvinner. Det gör nog maken också

• Ore

Nu ska jag också hemåt, håller på att förgås av hunger. Ska stanna vid affären, och uppgradera mig med "mat att ha på kontoret"... Ska bara komma på vad det kan vara för något...

• Ore

Muggles: Håller med om att rött är snyggt till svart och vitt! Tycker du att rött blir för mycket så funkar ju vinrött jättebra. Vinrött och beige (tänker på gardinerna i mitt förrförra kontor...)

Bunkrade upp med litet mellanmål att ha på jobbet, när illamåendeatacker sätter in. Efter en liten burk youghurt och två riskakor mådde jag bättre. Sedan blev jag erbjuden en bit semletårta, och det tyckte pyret tydligen inte om

Ska kolla in den salladen du skrev om AM (för det var väl du? Eller var det koko?)... Om mitt pyre föredrar att jag äter nyttigt så kanske den kan vara något för mig?

Nu tänker jag överge jobbhögarna i förtid, och åka hem... Riskerar klagomål imorgon, från ekonomiavdelningen via chefen, men fördelen att ha outat min graviditet till chefen är ju att jag kan säga att jag var fruktansvärt illamående efter att ha suttit i möte hela em, och så får han hitta på en annan orsak :-

Är det någon mer än jag som haft problem med jobbmöten och illamående? Vad gör ni då? Behöver litet tips och råd...

• Ore

Dumlekakor... *dreglar litet*

Ego: Vår spishäll har inte blivit beställd!!! De har haft från december att tala om att "tyvärr finns det ingen vara med det numret, vad var det för någon ni ville ha?" Och vi får reda på det NU! När de tagit ut produkten ur sortimentet i TISDAGS!!!

Höll på att gå i taket. Nu hade de ett gäng kvar ändå, men jag ska ändå kolla på ersättaren.

Eller är det någon som har koll på induktionshällar med tryckkänsliga knappar (alltså inte touchknappar, jag kommer sällan överens med dem...)

• Ore

Usch vad synd om katterna - peruker!!!

Nenne: Trist med svamp, extra trist med uteblivet rajtantajtan i helgen...

Koko: Krya på dig! Nybakt bröd låter jättegott, och även med bakmaskin är jag mäkta imponerad över att du orkat fixa nybakt bröd!

Telis: Dumlekakorna lät jättegoda!!! Bakprojekt ikväll, kanske?

Muggles: Sängen ser jättesnygg ut!

Ego: Om någon har litet tid över och vill bedöma vilken spis som verkar vara bäst/snyggast... Ffa snyggast, tror de är ganska likvärdiga annars.
    www.siemens-hushall.com/
    www.siemens-hushall.com/

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare