• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Ja, oavsett hur de gissat det så har de ju rätt, även om jag inte bekräftat det... Ojojoj vad jag kommer få höra det sen... Jaja, det tar jag då.

• Ore

Vickan och koko: Håller helt med er... Vet inte om det har något med prestige att göra eller inte, men det känns inte helt bekvämt att de spekulerar öppet. Jag vill ju gärna göra KUB/NUPP först, och få något slags hum ifall allt verkar vara okej... Annars ser jag ingen anledning att förklara för en hel massa människor vad som gått snett...

• Ore

Lappis: Åh vad trevligt att hamna på ett hotellrum i Champagne helt plötsligt... Ha det fortsatt jättebra!

EA: Jag har också funderat över MrsB, men har ju sett litet uppdateringar på FB iaf...

Snaily: Tråkigt med din morfar - KRAM! Och apropå snigelpost, så måset jag säga att HUR skickar man annars post till en snigel???

AM: Oj, nu börjar det bli spännande här... Hoppas att du fick litet sömn, i alla fall.

Blodsockerfall: Drabbar mitt humör också... Och ganska ofta, eftersom jag har svårt att få i mig tillräckligt med mat när jag äter. Behöver mycket mellanmål och liknande. Men jag tror jag är ganska bra på att få i mig det jag behöver.

Makeproblem: Min man var litet grinig på mig igår... Han har inget emot att jag ligger som utslagen i soffan och kräver att få mat serverad, men har jag varit och tränat tidigare på kvällen så tycker han tydligen att jag har felprioriterat användandet av energi...

• Ore

Telis: Hurra, hurra! Och PUSS på donatorn, gulliga hon!!!

Ska definitivt skicka tummarna på träningsläger, för det börjar verkligen luta åt hårt jobb för dem... Donatorägg till Telis, spraystart för Nenne, lappis eskimåsamling och en massa syskonförsök och kommande förlossningar och allt annat - stort som smått...

Page: Tråkigt att mötet inte gick bra. Är nog bättre att du tar ett litet tag för att vila upp dig och samla kraft, och fortsätta jobbsökandet med så litet som möjligt med dem att göra... De verkar ju inte kunna hjälpa dig, och det beror mer på dem än på dig, vågar jag påstå. Hoppas att J kryar på sig snart! Kram så länge!

• Ore

Pytt, bubbel och fingerfärdig virkning noteras!

Telis: Grattis till tio år med maken!

Koko: Reservalternativet byxlös låter som om det kan ge en intressant eftermiddag på jobbet annars...

Ego: Försöker bestämma mig för om det är värt en runda på cirka 30 mil nästa vecka, för att ta mig till Götet och lämna blodprov... Då får jag hela svaret på KUB/NUPP när jag kommer dit, vilket vore trevligt.

• Ore

Godmorgon i tråden (ja, jag är uppe sent...)

Låter som ni hade en trevlig kväll, Telis, trots litet i vinglaset. *Måste kolla vad som räknas som normalnivå enligt sommelierutbildningen*

Liten: Till rinnande näsa har jag en så fet kräm som möjligt. Eller, jag har egentligen inte så mycket problem med det, men maken blir alltid röd under näsan när han är förkyld Tror jag har någon slags "universalkräm" från oriflame eller nåt, som jag brukar slänga till honom. Överhuvudtaget tycker jag att lypsyl-varianter funkar bäst när det gäller att skydda huden vid näsan... Fast det försvinner ju allt eftersom man snyter sig, oavsett vad man gör, men det går inte in i huden direkt... SÅ jag tror du är helt rätt ute med läppgojs!!!

Snaily: Trist att maken blir uppsagd, men han verkar ju ta det ganska lugnt. Var det ett väntat besked, så att han hunnit processa det redan?

BS: Minns inte om jag kommenterade igår, men synd att naprapaten inte var till någon hjälp för ryggen... Hoppas att du lyckas hitta någon/något annat som hjälper. En kiropraktor kanske inte är så dumt? Funderar också på massageterapeuter, de brukar vara duktiga på att hitta "obalanser" i musklerna som stretching/träning kan hjälpa till med. Kanske lättare att hitta en sådan snabbt än en sjukgymnast...?

*vinkar till Frullan, Sweet och grodan*

Och nu - åter till arbetet... Hoppas kunna sluta tiiiidigt idag

• Ore

Jag har nog ljummet vatten med diskmedel i till mina fönster. Och fönsterskrapa, och en handduk i andra handen... Tycker skrapan fungerar sämre om den är våt, så jag torkar av den mellan varje drag. Tyckte jag minskade flammigheten, eftersom jag fick bättre "drag" då...

Mina nya fönster ska ha "självrengörande effekt". Litet regnväder, alternativt en vända med trädgårdsslangen ska få dem hyfsat rena... Även om det säkert blir litet vattenfläckar, så det är nog bättre att skrapa i alla fall (men ve och fasa för det gigantiska fönstret på andra våningen mot baksidan, lär få bygga ställning för att komma åt och skrapa det...)

• Ore

Page: Tror att du har rätt, fönstrena i min gamla lägenhet blev alltid flammiga hur jag än gjorde...

• Ore

Usch, när jag kommer hem kommer jag ju nu titta på om mina fönsterrutor är smutsiga... Och i så fall behöva putsa dem, i värsta fall...

Även om jag inte ska klaga så värst, jag har i alla fall inte så många fönsterrutor som Page och EA. Mina fönster är dock sådana som man vänder helt runt, så att utsidan hamnar inåt. Så när jag tänker efter är det bara fönstren utåt balkongen som jag tvättar med skrapa. De andra tvättas med fönsterputs och torkpapper (men här blir det minsann Lambipapper )

• Ore

Sitter vi i dvala allihop förresten? Ingen som kommenterat att det är FREEEEEEEDAAAAAG!!!

Var är fredagschampagnen, discodansen, glassätandet i solskenet och allt annat som hör fredagar till???

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare