• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Jag längtar också efter påsk!!! Men halvdag på torsdag kan jag nog se mig i stjärnorna efter. Om allt flyter på kanske jag kan komma iväg någorlunda tidigt...

koko: usch vad läskigt med magsmärtor... Skönt att det inte var någon fara med bebisen. Hoppas det gick bra för de andra också...

Izzie: Jag tycker också jag gjorde rätt som berättade, och det tyckte övriga kompisar också. Men det är ingen annan som ska ha barn, vad jag vet.
    Jag sa det ju strax innan vi skildes åt, ifall hon skulle bli ledsen. Och både jag och andra tyckte att det syntes ganska mycket besvikelse i hennes ansiktsuttryck. Det som gnager mig mest är ju att hon har varit väldigt öppen med att hon skulle sluta med p-piller vid årsskiftet. Jag har inte sagt ett ljud, utan det är först nu som kompisarna fått veta... Eftersom hon varit öppen med det, så kanske hon förväntat sig samma öppenhet från min sida?

Kalasmat: Beror ju litet på vad man vill ha, och hur många det gäller... Buffébord där man får plocka ihop sin egen sallad, hemmagjord lasagne, dubbelmarinerad fläskfilé med potatisgratäng och göra egna grillspett har nog varit de mest populära maträtterna jag har haft...

• Ore

Tack för all input! Ska faktiskt höra av mig till henne, tänkte jag. Dock är det så att vi faktiskt inte pratar så jättemycket med varandra. Det är i princip omöjligt att ha en vettig konversation med henne i telefon (hon är jättekort i tonen, gillar inte att prata i telefon mer än nödvändigt). Det här var inget jag ville ta via mail, och jag har faktiskt inte träffat henne sen mitt bröllop i augusti eftersom jag var i Kina förra gången hon var i Sverige.

Jag vet inte riktigt vad hon förväntade sig eller inte i öppenhet, jag vet ju att jag hade kunnat diskutera detta med henne om det blivit tillfälle för det...

• Ore

Telis: Härligt att du fått en tid! Hoppas att du får riktigt bra hjälp (mirakelknep, som gör att det åtminstonde vänder med en gång, väen om allt inte blir bra direkt...)

• Ore

Mmm, tror det får bli ett mail. Hon känner sig nästan alltid påhoppad när man ringer, och en 12 timmars biltur enkel resa till henne hinner jag inte riktigt med just nu...

Vi träffas ju inte så mycket just nu, men jag hoppas och tror att det är mest för att vi inte har haft tid, vi har båda haft husbygge och bröllop förra året, och bröllopsresor och sådant.
    Vi har inga problem att prata när vi väl sitter och pratar ensamma, eller med några andra tjejkompisar, även om vi inte träffas så ofta.

Tack för att ni bryr er och hjälper mig att fundera över det från olika synvinklar! Djupt tacksam!!!

• Ore

Telis: Härligt att ha hittat glasögonbågar, säger som Nenne: vill se bild i galleriet!

Kängu: Åh, vill också vagga... (fast jag ska inte klaga, hamnar väl där om inte alltför avlägsen framtid). Fast när jag är där så vill jag nog hellre inte vagga...

Liten: Kul med bilder från förskolans utflykter!

BS: Tror det blir jättebra! Eftersom ni inte är i Budapest så länge, så är det ju trevligare att se mycket av stan. Och då räcker ett jaccuzzibad på kvällen nog gott och väl som litet romantisk avkoppling.

Ååååh, chokladägg. För 5 år sedan var jag ute på långresa, och besökte bland annat Cadburys fabrik i NZ... Deras reality-stora vita ägg med vit chokladtryffel i... Finns sådana i den affären tro? I så fall vill jag dit omedelbart!!! (Fast å andra sidan bör jag nog minnas att jag gick upp måååånga kilo på den resan)

• Ore

Gaaaah. 4 timmars möte med intensivt arbete. Men vi hann längre än jag trott, vilket gör att jag ser en rimlig chans att hinna klart inom deadline - härligt.

Har dock skällt på mannen som kallade in oss, 4 timmars workshop kräver att man bjuder på fika, enligt mig och övriga deltagare. (Kanske skulle skicka receptet på EA:s muffins...?)

Skrattade gott åt er "muttblottare".

Ska kolla på Telis glasögonbågar när jag kommer hem, internetfiltret blockerade den länken...

Har inte fått svar från min kompis än, skickade ett mail innan lunch.

• Ore

Vänner: Har ett vagt minne av att min mamma sagt att hennes metod var att ignorera oss när vi bar oss illa åt, när vi betedde oss bra så fick vi respons... Fast det kanske var när vi var äldre, och började använda fula ord? Men det kan ju vara så att han gillar uppmärksamheten. Slänger han grejer måste du vara där och torka upp och han får din uppmärksamhet...

Izzie: Jag hoppas också att hon blir gravid snart. Vore jätteskoj om vi hade hyfsat jämngamla barn... Hade inte fått något svar när jag gick från jobbet, dock.

Terminalglasögon är vanliga glasögon, ingen skillnad. I alla fall inte mina terminalglasögon... Vet inte varför de heter så, faktiskt, det är ju helt enkelt bara glasögon man behöver ha på jobbet... Såvida inte jag har fattat fel? Mina glasögon är i allafall helt vanliga, valde ett par billigare bågar så glasögonen blev helt gratis för jag har oftast linser ändå. Så jag har i princip aldrig mina terminalglasögon på jobbet. Ironiskt...

• Ore

BS: Lätt att vara efterklok... Men OM du är gravid så kommer de ju inte kunna göra magnetröntgen och ge inflammationshämmande... Vad gör de då? Samma sak måste man ju kunna börja med redan nu...? Och sätta in det tunga artilleriet om det visar sig att du inte är gravid. Och så får du offra litet test på det för att få besked så snabbt som möjligt

Hudvård: Har bestämt mig för Dermanord, ska bara fixa det genom min langare (som köper in till salongspriser...). Har Dermanord mineralsmink också!!! Måste kolla in... Brukar ha mineralsmink, har Isadora men är ute efter något nytt, utan vismutklorid i...

Det där med att låta huden sköta sig själv funkar inte för mig i alla fall, den blir fet på en del ställen och vråltorr på andra... Och nu har jag ändå provat i några månader (sedan årsskiftet), och fortfarande inte bra...

Övrigt: Har fått svar från min kompis... Hon sa att hon var litet avundsjuk, men mest glad. Hon har ätit p-piller läääänge, och har haft mycket besvär med låga progesteronnivåer m.m. nu när hon slutat. Ont i magen, småblödningar och en känsla av att vara sjuk mer eller mindre hela tiden (jag fick associationer till lappis X här...)

• Ore

Har faktiskt ingen aning om hur hon vet det... Men har hon haft så mycket besvär har hon säkert varit hos läkaren. Hon bor ju inte i Sverige heller, utan i vårt västra grannland... Kanske lättare att få det undersökt där?

Och apropå grannländer, Page - hur har det gått med din mamma och hennes knäppa ex???

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare