Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Barnkarusellen snurrar vidare

Utö var vi nöjda med, fast vi sov eller låg med varandra mer än kollade in pub/natur/restaurang. Vi var där på hösten och det var ganska dåligt väder men faktiskt så har jag aldrig varit så nära en älg någon gång som där. Å då är jag ju ändå från skogen. Inte desto mindre chockade blev vi eftersom det just är en ö. Men helt plötsligt stod det två älgar och tittade på oss 20 meter bort. Så där stod vi och tittade på fascinerat på varandra. Men sen kom det några pelikaner, f'låt, Stockholmare och pratade så högt så de skrämdes iväg. När vi frågade dem när de kom närmre om de hade sett älgarna så sa den ene av dem att de hade de inte gjort och "dé va ju en jääla tur för då hade ja tamejfaan skitit i brallerna".

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-04 13:28:32 följande:
    Gällande hjälm så fick man inte ta hjälmen i handbagaget när man flög från Grenoble. Det bringade mycket stånk och stön för alla som försökte få ned den i resväskan.
    Vad synd, hade ju varit tryggt att haft på sig om man skulle störta. Heter ju inte störtkruka för intet.
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-04 13:31:25 följande:
    nenne - *asgarv* pelikaner!!! Har inte hört det uttrycket förut.
    Hahaha, har du inte? Vet du varför de (jag blandar inte in er) heter så?
  • nennesjuttioåtta

Ä, det är ungeföär som med måsar. De skriker och skitar ner.

• nennesjuttioåtta

Nåja, på tal om något helt annat. Vet ni vilket tjuvaktigt djur som brukar smyga omkring nere i hamnen?

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-04 13:33:51 följande:
    Men *kliar mig i huvudet* varför då inte kalla oss för måsar... varför pelikaner??!
    Ehhh.. ja, bra fråga. Kanske för att det skulle bli för uppenbart om man pratade om det i liftkön.
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-04 13:37:38 följande:
    Ett täcknamn för måsen ... pelikanen??!!
    Ja, det är ju uppenbart.

Nej, jag har ingen aning. Jag tar tillbaks alltihop!
  • nennesjuttioåtta

ja du den där jäkla tempen. Jag ligger också på tok för högt men jag vet ju inte varför. Är knappast gravid... Jag har haft 36,6 EN gång sen dag 1 på mensen, resten 36,8 och uppåt. Men jag har inte svettats sen i fredags. Akupunktören tyckte också att jag var väldigt varm, syntes på min tunga.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare