Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Barnkarusellen snurrar vidare

Mrs B
    Hurra! Vad kul med intervju (eller kanske inte kul men kul att få bli kallad iaf!) Håller tummarna att du får det! 6 mil, är väl rätt långt - om man bor söderöver.

Ikväll blir det kalasmat, smörgåstårta och KAKOR! Wehooouuu!!!!

• nennesjuttioåtta

AM
    Bajs med tapeterna! När vi skulle tapetsera hallen i lägenheten så räknade de också fel. Fast åt andra hållet. Så då kunde vi ju lämna tillbaka. Fast iofs gick det åt mer än vi hade räknat just för att det var en massa loppor som vi fick lov att skrota. Men vi blev kompenserade för det så vi var nöjda, men man undrar ju, de jobbar ju med sånt och borde då kunna rabbla antal rullar i sömnn, eller bli så där skadade så att de så fort de går in i ett rum har räknat ut hur många liter färg och antal våder det hade behövts. Ungefär som när en annan ser korrfe och annat som har med jobbet att göra. Man kan ju knappt få en trycksak i händerna förrän man konstaterat "aha, 170 g Scandia 2000 falsat på fel ledd - vilka amatörer!"

• nennesjuttioåtta

Kalasväder!

Hur många tinar de åt gången? Det blir ju lite meckigt om de bara tinar ett åt gången och långtidsodlar, men å andra sidan känns det slösigt om de plockar fram 3 direkt och sen blir alla kanon!

• nennesjuttioåtta

liten
    ÅÅÅH biskviiii my favorite! Näst efter ...semla eller NEJ kardemummakaka med frosting. Eller NAAAJ morotskaka såklart! Nej vänta!! Kladdkaka menar jag! ÅÅÅÅÅH varför ska man vara sånt KAKMONSTER?!?!?! Stackars maken som ska åka bil med mig en timme för jag känner mig speedad (eller också somnar jag).

• nennesjuttioåtta

ok, vad kan hända om de långtidsodlas? Kan de gå tillbaka menar du? Eller bara avstanna.

Hur gör man så att de vill stanna, de små jäklarna!?!?!? Jag som tycker själv att jag har det så cosy därinne.

• nennesjuttioåtta

men om de korttidsodlas, kan de inte dö då?

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-02-27 15:17:30 följande:
    nenne - de kan ju dö när och hur som ... ??!??
    jo, självklart. Men tänkte om vad som funkar bäst, kort eller lång... Sorry, blev lite luddig där. Helst vill man ju att det bara ska fungera oavsett GAAAAAH!
  • nennesjuttioåtta

Mrs B
    Ja, 6 mil är ju en bit här med för all del, och som sagt - hellre ett jobb än inget alls. Hoppas, hoppas HOPPAS att du får det!

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    BRA! Lyssna på din kloke make!

Lappis
    Aha, ja det där med tillbaka dit den hör hemma verkar ju vettigt... Får se, vi ska ju gå i Falun så då blir jag nog nog varse om vad de tycker också.

• nennesjuttioåtta

Känns som den där leken man gjorde när man var liten, där man kastade upp en hög med singel och sa "hur många barn får jag när jag blir STOR" och så många som landade på baksidan av handen skulle det bli. Kunde bli 25, eller inget, beroende på hur högt man kastade och hur små händer man hade. Plocka upp en näve ägg ur frysen *skaka,skaka* och se hur många som landar.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare