• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Frejis har plussat!!!

Jag repeterar: M hj a tandborstsex, ÄL-stickor och utmattande bjudningar (det är när man anar det som minst som det kommer, plusset. Jfr med Kokos plus efter magsjukan!)

HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

• fru AM

LAppis: Jag tycker att han kanske ska lära sig säga "Ooooootroligt" också. Det är så gulligt med fransmän som pratar svenska! Citera mig gärna

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-04 10:10:56 följande:
    AM - han pratar till viss del svenska. Mestadels pratar vi engelska men så har vi vissa ord vi använder på svenska och vissa på franska ... och vissa har vi hittat på själva. Låter inte riktigt klokt!
    Så era framtida barn kommer bli trespråkiga - franska, svenska och hitte-på-språket
  • fru AM

Muggles: Tycker du ska driva frågan om bucklan hårt! Blir helt vansinnig på hantverkare som inte tar sitt ansvar! Kan du inte skicka iväg ett maila till Konsumentverket också och fråga vad det finns för regler om detta?

EA: Vilka muffinskombinationer ...! Mums! När outar du recepten?

Frejis: Gulligt att han blir extra omtänksam! Men vanlig matförgiftning ska inte vara farligt för embryot/fostret - så länge det inte är Listeria eller Toxoplasmos det handlar om (och det är det ju sällan när det gäller dussinmatförgiftningar) - men det är ju klart tröttande att bli magsjuk, så välj middagen med omsorg. Förmodar att du är duktigt påläst vad gäller Livsmedelsverkets rekommendationer om mat för gravida så jag ger inga detaljerade råd ....
    Men GRATTIS igen! FREJIS HAR PLUSSAT!

• fru AM

MUggles: Hade jag varit tvättmaskinsreparatör så hade jag nog lagt på minnet OM maskinen jag skulle laga var bucklig innan jag började. Det lät snarare som om eran gubbe tyckte att "bucklan hade ju lika gärna kunnat vara där innan" ... Lite för osäkert från hans sida, eller hur!?

Innan man kör iväg med sin hyrbil så kollar man ju ev befintliga skador för att slippa stå för dem sen. Tyckte er buckla såg ut som om han tagit i lite mer än nöden krävde när han skulle buffa in maskinen på plats igen (typ sparkat lite på den ...) !

• fru AM

Hej alla!
    Jag kommer också på brunchen på söndag! Jag fogar mig snällt i var ni bestämmer att vi ska gå.

Har Livia hemma idag (39 graders feber) och har knappt hunnit läsa ikapp vad som händer för alla...

Tråkigt Ore med tanten
    Frejis, förstår din oro för missfall. Vilken vecka hände det i förra gången? Bra om du kan få VUL och bli lite lugnad.
    Cicci: skit med resan och sjuk Vicke och fulldryg make. Hoppas det ordnar sig till det bästa
    Lappis: Har du fått någon kontakt med CvL idag?

• fru AM
    muggles skrev 2009-02-09 16:09:37 följande:
    AM: vi har saknat dig!
    Vad snällt sagt!

JAg har saknat er. Var ju på kurs förra veckan och sen har helgen ägnats åt färghysteri (hallen och traphuset ni vet) och middag för 4 par ... Sen blev Livia sjuk.

En bra sak: Har lyckats få upp mitt järnvärde igen utan järntabletter (ätit mycket gröna grönsaker och mängder av c-vitaminrika saker)! Nu ligger jag på 128 igen!
  • fru AM

Hallå alla brunchätare - på Elverket finns det bara brunchtid kl 11.30 på söndag (enligt hemsidan). Är detta ok? Eller har någon annan ett annat förslag?

• fru AM

Hej BS! Vilken otur med Iris icke-Junibackenbesök!

Trappuppgången får en varm ganska mörk sandfärg och lampor hittade vi på Karlskrona Lampfabrik. Hallen blir rosa! Budoir-rosa (åt det mättat gammelrosa hållet, gansk mörk om jag får bestämma) - har precis målat upp den sista provrutan i tamburen och ska nu locka dit maken för att kolla ...

Alla brunchare: Funkar 11.30 på söndag???? Vickan?

• fru AM

Och ja BS det blev den storblommig tapeten! Tror det kommer bli galet bra! De börjar fixa i hallen på onsdag!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare