Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

EA - Picasol forte är en sorts Omega-3 som säljs på apoteket. Jag har också pillat i mig den sen innan Mindre blev till. Lite stora att svälja, men oftast går det fint.

Min undran gäller ju om jag borde pilla i min dotter något liknande men för barn, eftersom vi inte får henne att äta fisk de få gånger vi faktiskt lagar det. Någon som vet? Gissar att råden går i sär även här.

Cicci - mysigt med kanelbrun bulle.

• Liten med Mindre

koko var snabbare igen.

Gillade för övrigt google-fynden skarpt.

• Liten med Mindre

Och tänk vad långsamt världen skulle snurrat om män var gravida... med mer än en sken-bula då.

• Liten med Mindre

Har läst på flera ställen att omega-3 är inflammationsdämpande, och med min magsjukdom (tarmsjukdomen - inte magsjukan) och tidigare acneproblem, så känns det bra att äta. Har dessutom en make som inte gillar lax, som ju annars är ett lätt sätt att få i sig fisk.

• Liten med Mindre

Suck - har fått korn på en ny städa och organisera-sida. Så nu får jag bara lust att gå hem och ta tag i alla surdegar vi har...

Inte riktigt lämpligt efter gårdagens diskussion hemma. Måste låta honom får fixa lite i sin takt.

• Liten med Mindre

koko - är inte nowali även de som gör mockasiner? Mindres mockisar är nog därifrån. Säljs på Åhléns och Babyland. Men det kanske är värre med strumpor.

Ni får fixa lite glass till lillkillen. Kanske gott i feberträsket. Har tänkt frysa ner lite bananer och mixa med något till Mindre att pröva någon dag. Kan vara bra att ha till hands vid sjukdom. Och med tanke på hur hon gillar snö så.

Angående såsigt o fisk så vet jag inte - har försökt med burkar med sås, som till o med jag tycker smakar ok, men de ratas hårt. Lax i bit var heller inget som åkte in. Men vi får väl fortsätta tjata... Ska kanske pröva curry o tomatröra till oss alla.

• Liten med Mindre

Ore - de kanske var oroliga över färdiga röror från typ delikatessdisken? Man ska ju låta bli en del andra saker från delikatessen, så de drog väl allt över en kam, inkl hemlagat.

Köp majonnäs o räkor och goffa i dig du.

• Liten med Mindre

koko - frys välmogen banan i bitar och mixa sen med mjölk eller grädde beroende på önskad fetthalt. Behöver ingen sötning alls då. Förutsätter förstås att man gillar bananglass.

• Liten med Mindre

Cicci - vilken dramatik. Fast nästan lite väntat ändå. Ingen vill få på sig en nödlandning pga förlossning.

Skönt att det gick bra och att Victor gjorde en fin insats för att få er genom transit.

• Liten med Mindre

Men ingen fetaost - varför då? den görs ju på pastöriserad komjölk eller dito fårmjölk i de flesta fall. Inget mögel eller annat.

Åt med glatt humör fetaost på pastöriserad mjölk - står det inget är den pastöriserad om du handlar i vanlig affär.

Fast å andra sidan undvek jag andra pastöriserade dessertostar - skyller på att de har mer mögel.

Man kan inte undvika allt. gå över gatan är nog farligare.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare