Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Tinga - hoppas mötet ger dig lite positiva vibbar! Du är inboxad lite fler tips jag haft hjälp av, vet inte om jag redan skrivt dem. Minnet är inte vad det en gång var. Läs om du vill.

Angående mediciner så har jag inga tips - vi har inte varit så drabbade utom av inhalatorn som ibland är ok, ibland inte. Samma sak med näsfrida - ibland går det utan problem. Hoppas slippa medicinera...

BS - en utflykt till Budapest kan ju inte vara helt fel. Njut av miljöombytet. Får du flyga ner innan, eller stanna lite längre?

• Liten med Mindre

Ego - stackars Mindre har vaknat alldeles nedbajsad för 3;e gången den här veckan. Hoppas återgång till bebis-välling hjälper något för magen, för i övrigt är det mest mat med majs- o morotspuré hon äter just nu.

• Liten med Mindre

BS - när Mindre inte äter/ kräks upp och inte vill ha mer, så försöker vi låta det vara. Hon äter ikapp när hon kryar på sig. Fast är hon sjuk kan hon förstås få välling istället för mat om det går bättre... Inte så lyckat med tanke på era slemproblem. Smoothie på frukt kanske? (banan frusna jordgubbar/hallon/blåbär äppeljuice ev apelsinjuice)

Och vad gäller våfflor ska de allra helst ätas med vispgrädde och drottningsylt.

• Liten med Mindre

Just det - Frejis - undrade var du var någonstans. Vad härligt att höra att det viftas med små armar o ben på UL.

koko - var det shopping över disk i den lilla mysiga affären? Såna små butiker är ju så underbara, för personalen kan ju sitt sortiment som rinnande vatten.

Har ni förresten en sån där hög luftmadrass från Jysk? Självuppblåsande och med en matta/filt under är de riktigt bekväma.

• Liten med Mindre

Måste förresten tipsa om att den suveräna photoshopkurs jag gick förut, ska gå igen i höst. Högskolan i Jönköping. Om någon är intresserad. Helt på distans.

Har själv tänkt gå en ny kurs de har i bildskapande/foto. Verkar kul - kan behöva en push för att komma igång med fotograferande och använda kamera igen till annat än bebisbilder.

• Liten med Mindre

Nenne... Har EAs tant nått dig med?

KRAMAR!

• Liten med Mindre

AM - han är väl en av alla de läkare som jobbar för mycket övertid och kan bli en fara för patienterna...omnämnt i DN idag.

Jag tyckte inte heller att jag varit i kontakt med någon sjuk när jag blev illamående. För ingen av oss hade varit dålig på flera dagar. Många har jag däremot hört senaste veckan, som mår jätteilla en dag eller två. Alla blir inte så risiga som jag. Så stanna hemma o ta det lugnt (som om man nu vill så mycket annat när man mår illa.)

• Liten med Mindre

EA - den blir säkert jättegod ändå. Och tror ingen egentligen bryr sig om utseendet utom du (för det är väl ingen bröllopstårta?).

Du får visa upp dina talanger med en mer samarbetsvillig tryffel någon annan gång.

Och klagar de på tårtan finns spekulant här hos mig!

• Liten med Mindre

Lappis - det låter ju jätte(o)mumsigt. Är det håll för näsan o svälj eller?

På tal om medicin förresten - kom på att när jag var liten så fick jag alltid en chokladboll när jag hade tagit den äckliga av hostmedicinerna. Den med banansmak gick ner ändå. När jag blev äldre var det tvärt om.

• Liten med Mindre

Cicci - Bjertorp slott har högklassig mat och golfbanan runt hörnet. Fast hur bra banan är vet jag ju inte. Och så är det en bit att åka.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare