• _koko_

Barnkarusellen snurrar vidare

Heeeej! Kort inlägg medan jag klappar magen som är full av god indisk lunch, sen måste jag rycka tag i jobbet igen!

Anledningen till att man inte bör äta ens pastöriserade dessertostar är så vitt jag förstått det att möglet tillsätts efter pastöriseringen, och där kan det finnas listeria. För drygt ett år sedan hände detta i norge:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article1433054.ab

Mitt BF är än så länge 29/8.

Sen var det en massa mer jag skulle vilja kommentera, men nu måste jag jobba...

Krya på dig Tinga!

• _koko_

blä. jag är då definitivt sjuk iaf. kräktes inatt och mår fortfarande illa. Skulle just nu gärna kräkas igen om det lättade... inget jobb i morgon mao, men jag måste nog dit och hämta datorn iaf. orkar inte skriva mer nu, men jag är jätteledsen att jag missade brunchen!!

• _koko_

kommer inte hinna skriva något på jobbet idag, så det får bli ett snabbt hej nu.

begravningen är överstökad (bra minne liten!), det var jobbigt men nyttigt för själen. Såg att även muggles haft sitt den här helgen, kram!

kramar också till bs, bra jobbat med vällingen! Om hon fått något så fort hon varit ledsen borde det göra stor skillnad att sluta med det. Heja er!

nenne - har inga ord. KRAM!

cicci - hoppas ni får må bra ett tag nu.

Var på hastigt inbokat kub i onsdags innan vi åkte norrut. Gick bra, men vi väntar på blodprovet också innan vi får hela resultatet. Blev dock framflyttad en hel vecka, så nu är bf plötsligt 22 aug och jag är i v14+2 idag! Jisses! Vet inte hur det gick till, för isf hade jag äl när vi låg magsjuka och garanterat inte hade sex... Vi får väl se vad de säger på stora ul.

• _koko_

Lunch vid datorn idag, allt för att inte behöva jobba hela natten...

Hoppas ni har en mysig lunch idag, ni som skulle ses. Hade GÄRNA varit med, men arbetsbördan hindrar mig nästan från att resa mig från skrivbordet till och med...
    Men det är ok, det är bara den här veckan, och beror ju på att jag var sjuk förra.

Vad bra ni skrivit kring UL och BF allihop! Känns så ovant för mig eftersom man inte flyttar BF (i stockholm) när det är ivf. Nu känns det som att h*n kan komma när som helst under hela augusti.

Frejis - Vad skönt att du fått tid för vul. Hoppas du också tycker han är bra!

Ore - När det gäller kvalité tycker jag tyvärr att Dell är jättedåliga. Vi hade Dell på jobbet förut, men har numera bara Lenovo (IBM). De är outstanding, men också dyrare. Kanske inget bra val om man betalar med sina nettopengar förstås...

Blivande FruL - Jättetråkigt besked!! Men jag säger som övriga, det är bättre att få ett besked än att, som nenne och lappis t ex, inte veta alls varför det inte fungerar, och behöva grubbla på det hela tiden. Hittar man ett fel går det ju i många fall att åtgärda (t ex mha icsi). Kram!

Sweet - Jag vill veta hur det funkar med katt, kattunge och spädbarn! Vi funderar ju på att skaffa en ny kompis till vår ensamma kisse, men jag är osäker på om man orkar med ett yrväder till? De är ju trots allt rätt "jobbiga" första året.

Nä, nu är nog min kvartslånga lunch slut... Kramar till alla!

• _koko_

Jisses, tinga, vilken pärs! hoppas de sovit bra inatt iaf.

Jag har väldigt svårt för kungaparet, men gillar victoria, så kanske kan det bli en royalist av mig med i framtiden? Fast jag fattar verkligen inte hur man på 2000-talet kan födas till ett 'yrke' och behöva be regeringen om lov för att få gifta sig...

Nä, om man skulle göra sig i ordning och dra till jobbet! Ha en bra dag allihop!

• _koko_

God morgon i tråden! Läste ikapp igårkväll men var för trött för att skriva då och nu minns jag inte vad jag hade tänkt kommentera. Som vanligt mao.

nenne - Du får korta inlägg från mig, men de är fulla av kärlek. 1000 kramar och bästa spriten under depp-manteln!

sweet - Underbart att höra att det funkar så bra! Vi måste nog ta tag i det där, lillkatten är så ensam...

Längtar sjukt mycket efter en semla, men måste ju baka själv och det har inte blivit av ännu.

Igår hade conny somnat när jag kom hem. Usch för såna dagar!

I helgen fyller sambon år (och jag på måndag ), funderar på en upplevelsepresent.. Vi har inte gett varandra riktiga presenter på flera år (utan i stället köpt något till huset eller dyl), tycker det är dags nu.

Vi som förresten knappt trodde vi skulle få dagisplats har nu fått erbjudande om TRE olika! Shit, nu måste vi ju välja! Behagligt problem dock.

Ha en bra dag allihop och ge mig mycket att läsa ikapp ikväll också!

• _koko_

Liten - Kan inte du inboxa mig området, är nyfiken då det lät som att det är min sida av stan?
    Conny börjar inte dagis förrän i augusti, det är lång framförhållning här ute.

Just det, BS!!! KRAM!! Fy vad ni råkar ut för nu!! Och jag är helt förundrad över kreativiteten hos lilla Iris, lyckas skära sig så svårt på barnbestick!! Stackarn, hoppas verkligen hon inte kom åt någon nerv!

Födelsedagar behöver man inte komma ihåg, om man inte är väldigt närstående förstås.

Kan inte jag få en ny brunchchans med er snart?? Är fortfarande sur över att jag blev sjuk sist...

• _koko_

Ååååh, Frejis, vad roligt med hjärtat!!! Nu ska du se att det blir en liten bebis! Och vad skönt att du också gillade citygyn.

Håller tummarna för EA!

Håller även tummarna för att natten gått ok för Iris (med föräldrar ), och att dagen idag också går bra.

FruLlan - Jag vaknade halv 6 i morse av en dröm, men jag tog det lugnt och var inte på jobbet förrän strax före 8 ändå. Skönt att göra sig i ordning och äta frukost i lugn och ro, det brukar jag inte orka annars. Positivt är ju att man kan gå tidigt om man kommer tidigt (ibland iaf, idag SKA jag gå senast 3 har jag bestämt, får se hur det går med det...).

Mmmm, bullar, är sååå sugen på det! Måste baka i helgen, men hinner jag det? Måste röja ur nya garaget eftersom vi får det målat nästa vecka. Sen ska vi gå ut och äta på lördag och på söndag har vi brunchgäster hemma. Hmmm, söndag morgon kanske.

Vad SKÖNT också att Malte går upp i vikt nu!! Hoppas sömnen blir bättre när han blir mättare och mår bättre, annars har ju både muggles och liten bra tips.

• _koko_

Telis - Vilka goda nyheter, det går verkligen åt rätt håll nu!

Liten - Min brorsa opererade ögonen före jul och det gick toppenbra! Han hade riktiga flaskbottnar förut och behöver nu inte glasögon ALLS! Han velade också en massa år först, men till slut var det så många i hans umgänge som gjort det med lysande resultat att det vägde över.

Hua för njurbäcksblabla, verkar riktigt obehagligt!! Jag har knappt ens haft urinvägsinfektion sen jag var liten, glad för det! Hoppas det inte är något allvarligt nenne, jobbigt att svettas så mycket på nätterna!

Mmmmm, vin... Får kanske ta en sväng förbi systemet och köpa några flaskor carl jung och lite alkoholfri öl på vägen hem.
    Måste även förbi apoteket, för jag har nog fått tillbaka vaginosen.

Smaskar annars lösviktsgodis, inte fel alls. Har dessutom äntligen lite paus på jobbet, så har jag riktig tur kanske jag faktiskt kan gå så tidigt som jag hade tänkt! Hoppas!

• _koko_

Just det, nenne, kramar till systersonen, hoppas han blir bättre snabbt!!!

Och jag lyssnar på mix megapol på mornarna (såklart ), men jag har bara hört reklamen en gång och då reagerade jag bara på att han sjöng konstigt... Ska lyssna bättre framöver.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare