Clownis - Jag beklagar verkligen er stora sorg och är tacksam att du tänkt på oss och kikar in och berättar. Jag kan inte ens föreställa mig hur tufft det måste ha varit och är, men är så glad att ni fick er dotter. Kan inte förstå att någon kan ha varit negativt inställd, så många barn växer upp med ensamstående föräldrar idag pga kraschade äktenskap, och de föräldrarna kritiserar man ju inte. Ni fick en graviditet och 8 månader tillsammans med er dotter och jag kan tänka mig att ni tog vara på varenda sekund. Och att du kommer att fortsätta göra det resten av livet eftersom du vet hur bräckligt livet är. Jag önskar er all lycka och hoppas att du vill kika in någon fler gång och berätta hur ni har det.
Tinga - Skillnaden mellan Conny och Piff och Puff börjar jag förstå är att Conny aldrig haft problem att svälja mat, han har bara inte tid att äta (plus att vi trugade så han fick negativa associationer med att äta). Det låter som att Piff och Puff har lite svårt med den biten, att mat ofta fastnar i halsen, kan det ha med saken att göra eller har jag tolkat fel alldeles?
Hur som helst hoppas jag att du får kontakt med någon av psykologerna snart, för som du säger svälter inte barn ihjäl, men du kan gå under om du inte får stöd. Kram!!!
Conny har en pipmugg från Avent (magic cup) och en med jättemjuk sugpip som jag inte kommer ihåg vad märket heter (nåt av de stora)... Sen har han en flaska med sugrör också, den tar lite tid att förstå (plötsligt ska man inte lyfta flaskan högt för att dricka ). Tror att jag köpt alla på ica maxi faktiskt, och alla är droppfria och fungerar bra på conny.
Krya på dig lite, trist att du åkte på magsjukan igen.
Conny är inne på andra veckan med diarré. Bad sambon ringa vårdguiden om han inte ser någon bättring idag (i morse såg det bättre ut, men det har det gjort tidigare också, och sen bajsar han 4 gånger till under dagen...). Dessutom har jag smittat honom med min förkylning, så han torrhostar jättemycketch är snorig, stackarn...
ROLIGARE är att vi var på UL igår, och allt såg bra ut! Vi gick dock därifrån med känslan att de var mycket noggrannare med Conny (det gjorde vi på Ultragyn på DS), frågan är om det berodde på att det var ivf, eller om det är personberoende. Vi var inte jätteimpade av bm som gjorde detta ul (på mamamia), hon sa så lite och det kändes som att hon inte tittade så noga heller.
Vågade knappt fråga om könet för det kändes som att hon kunde vara en sån som inte ville berätta, men det gjorde hon!! Med stor reservation dock (fast sambon och jag tyckte det var solklart), och döm om min förvåning när hon sa POJKE!!! Är överlycklig, conny ska få en lillebror!!!
Vi ska kika igen i v32, för då ska vi tillbaka och titta på min moderkaka som ligger lite lågt. Kan förklara min lilla blödning i förra veckan också.
Nu måste jag rycka tag i jobbet, mina kollegor klev in nu...