• _koko_

Barnkarusellen snurrar vidare

Hahaaaa, nenne, huvudet på spiken såklart! Visste väl att jag kunde lita på dig...

Liten - Du är väääldigt långt ifrån sanningen.

Vet inte hur vi räknade, men helt fel iaf, så vi har rätt mycket sånt över hemma (fast bättre det än åt andra hållet). Har blivit snygga vaser, ljusstakar och fat i parti och minut.

• _koko_

nenne - Exakt! Tänk vad dramatiskt snygg er toalett skulle kunna bli - den mosaiken, ett lila sammetsdraperi bakom själva toaletten, guldkandelabrar och levande ljus överallt. More is more, som sagt.

• _koko_

Page - Attans att jag missade dig, kom tillbaka! Har funderat massor på vad de kan ha menat sedan jag såg ditt inlägg igårkväll (var för trött för att svara då)... Eftersom även rekryteringsföretaget hade något att anmärka på är det ju något, precis som du säger, men jag har också svårt att sätta fingret på något. Kanske är det som nenne säger omständigheterna som gör att du beter dig annorlunda? För även jag tycker att du är en MYCKET sympatisk person. Du är ju inte den som tar mest plats bland okända, men det är ju knappast negativt. Kan det ha med fördomar att göra? Folk vill ju gärna få fördomar bekräftade, och du ser ju inte ut som en sockersöt tjej-tjej direkt (missförstå mig inte nu, jag tycker inte du är någon ytterlighet utan snygg och stilig!).
    Hur tar du i hand (kommer inte ihåg)? Ett slappt handslag kan ge ett dåligt intryck. Ang stirrandet fattar jag inte, inget jag har tänkt på, men kanske är det något du gör när du koncentrerar dig mycket på vad den du pratar med säger?

Kram till Vickan, jobbigt, men skönt att det är över ändå. Nu får hon sova gott.

BS - Blä för förkylningar, jag hostar också fortfarande, men inte så mycket att det är jobbigt.

Mrs B - Hoppas på inte svinkoppor (vore ju för konstigt om två i tråden drabbas av något jag knappt hört talas om tidigare?!), utan något som har med mat att göra som AM föreslog.

AM - Lycka till idag!!

Nenne - Lycka till idag!!

gosnosen - Hej! Snällt av dig att uppdatera oss, jättetråkigt att det går så lååångsamt!!! Kram!

kängu - Heja dig och uppsatsen!

Sen har jag glömt vad jag skulle kommentera mer...

Mitt egobidrag är att jag är gräsänka den här veckan, HUA, säger jag bara!!! Men jag har bestämt mig för att njuta av all egentid i stället för att gräva ner mig i saknad och än så länge går det bra faktiskt!
    Kram på er allihop!!

• _koko_

nenne - Åh, vad roligt!! Och spännande!!!
    Och en ocicat också!! De är ju helt sjukt vackra för det första, och väldigt sociala vad jag har förstått. Men kanske inte en ensamkatt? Fast ni funderar på två va?
    Läste att EN katt/hund/whatever inte gör någon skillnad för allergier hos barn, men två gör jättestor skillnad! Åt det positiva hållet alltså.

Liten - Tråkigt att du är så nere, men jag förstår det eftersom du verkar ha det så knepigt på jobbet. Man är ju på jobbet en väldigt stor del av sin tid och mår man inte bra där drar det ju ner en i övrigt också. Kram!

• _koko_

Liten - Min frisör är jättebra på färg, men nu när jag vet vad jag vill ha gör jag hemma (MYCKET billigare). Det enda (tro mig, jag har provat det mesta) som fäster på mitt hår är Wella, dvs deras serie som säljs hos frisörer. Frisören i källaren i pub-huset (om de finns kvar) har sjukt stort sortiment (av allt), där brukar jag köpa. 3 66 (typ lila, men nästa gång ska jag blanda med någon mörkbrun för att få mer djup i färgen) är "min" färg, men det är kanske inte är riktigt så du har tänkt dig?

Page - Vilken sötis!!!!!!!

• _koko_

Åh, Telis, är du en av dem de brukar skriva om, typ "magont kan vara dold sjukdom"??
    Står det om någon lösning på problemet också? *Hoppas*

• _koko_

Liten - Såna bestick har conny också, ibland får han till och med upp mat på dem!

Tinga - Vad skönt att du fick den påminnelsen, med en förklaring till ett beteende är det ju betydligt enklare att hantera det!!

BS - Vad kul att Iris kan utrrycka sig så bra!! Skulle vara betydligt enklare om conny också kunde tala om när han är trött...

Jag har åkt på ytterligare en förkylning nu, ont i halsen och en djup jobbig hosta. Som tur är får jag sova på nätterna, hostar ingenting då, så jag klagar inte alltför högljutt. Eller, jo, det gör jag visst det, är så sjukt less på att vara förkyld!!!

Igår jobbade jag sent men ikväll ska jag nog gå rätt tidigt och njuta av att vara själv hemma. Har köpt lite påskpyssel som jag ska sysselsätta mig med. Vi har redan ett påskris, men sambon tyckte det blev så fint(!) att han beställde ett till till köksbordet. MYCKET oväntat.
    Ja, lite tidigt, men tidigare år tycker jag påsken bara kommit och gått, så nu pyntar jag två veckor i förväg. Har väl kanske en del att göra med att jag fick 4 fina porslinstuppar/hönor efter farmor också...

Lappis - Hua för cancerbesked, men SKÖNT!!! att det inte var maken som fick beskedet!!!

• _koko_

muggles - Vårt sovrum är en riktig feng shui-mardröm, vi har ju en hel spegelvägg (skjutdörrsgarderoben), och det har jag förstått är big nono för sömnen. Jag sover skitbra.

Förresten tror jag inte man får betalt för att donera ägg i sverige, däremot i usa. Såg en annons därifrån och man kunde få 100K dollar!!!! Men då skulle man uppfylla VÄLDIGT högt ställda krav (lång, ej överviktig, lysande skolresultat, idrottsprestationer etc), kändes lite hitler-läskigt...

• _koko_

Uuuuu.... En något spak koko sitter vid tangentbordet...
    Förkyld och matförgiftad (eller vad jag ska kalla det, drack ännu ej utgången men ändå dålig brämhultsjuice igårkväll)...

Gick på DNs aprilskämt för ett ögonblick i morse, hahaha...
    www.dn.se/sthlm/sls-nya-graddfil-ger-sittplats-och-fortur-1.834937

Orkar inte riktigt skriva mer just nu, men är väldigt nyfiken på att höra hur det går för AM idag...

• _koko_

nenne-hjärtat - Jag fick ingen blödning utan hade bara ett datum när jag skulle börja med sprutorna, men det beror ju på att jag redan var nedreglerad!

Får man ingen blödning kan man ju vara gravid (har hänt en kompis till mig!), så det bör man definitivt vara uppmärksam på.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare