• _koko_

Barnkarusellen snurrar vidare

Wihiiii, vi har fått tillbaka kabeltv!!! Jag glömde visst betala en räkning och de stängde av illa kvickt! Inte för att det finns något bra att titta på, men lite psykologiskt är det allt att iaf kunna bläddra mellan en massa kanaler.

• _koko_

Sitter och storbölar, extreme home makeover bygger hus åt en familj med en cancer-sjuk 8-åring... Man fick precis följa med dem till ett sjukhus med en massa andra små cancersjuka barn. Hjälp!!

• _koko_

nenne - Bara ni är införstådda i att ni inte kommer få några blommor på syrenen i år om ni beskär nu är det inga problem att göra det.

nenne igen - Klätterträd brukar vara väldigt populära, men kanske inte nödvändigt om katten (-erna) ska få gå ut. Vi har inte satt upp vårt sen vi flyttade till hus. Håller fö med om att de inte är särskilt snygga.

Är fortfarande kanonförkyld, men lite bättre än igår iaf, då tyckte jag VÄLDIGT synd om mig själv. Orkade inte göra någon mat förrän på kvällen, och då blev det makaroner med en klick smör på...
    Nu har jag nybakat bröd (bakmaskin gör att man till och med orkar baka bröd när man är sjuk, det ni!), kanske därför jag mår bättre idag.
    Min mamma kommer dessutom förbi senare med lite mat till mig, så nu känner jag mig rentav bortskämd.

Har missat alla inredningslänkar den här gången, så kan inte kommentera det så mycket.
    Men dumlekakorna lät ju nästan för goda, sparar ner jag med! Tack telis!

Jag vill ha knulltofflor!

• _koko_

nenne - Jajks, peruker?!!

Hej cicci!! Skönt att ni mår bra igen!

Vi köpte våra utemöbler på Bauhaus. En teakgrupp till ett bra pris. MEN, det de inte sa till oss (för dåligt säljargument såklart), är att de är rätt dåligt oljade, så man bör olja möbeln ordentligt innan man ställer ut den. Gärna behandla med boracol också så man slipper svartmögel. Våra möbler står dock helt oskyddade hela sommarsäsongen.

nenne - Hahaha, ja, då är det bäst ni räddar stackars syrenen. Du ser om den har några knoppar, för de sätts redan på hösten (därav ingen blomning om man beskär på våren)!

Ore - Det jobbiga var att gå nerför trappan till källaren där själva maskinen står... För att inte tala om när jag skulle tillbaka upp igen.

Dagens tv-rapport: Tittar på Oprah som har mattema idag. Mycket om överviktiga barn och felaktiga uppfattningar om vad som är nyttigt. Riktig skrämselpropaganda och rätt obehagligt, men antagligen väldigt nyttigt för amerikanerna (japp, där kom mina fördomar fram).

• _koko_

Ore - Jag gillade också den första bäst. Är det Siemens som gäller? Annars säger min kompis (som är väldigt insatt), att Siemens är först med det senaste, men bosch är mer för pengarna (De tillhör samma koncern).

• _koko_

EA - Vad bra!!! Skönt att bli kollad nu. Har dålig koll på det här med ÄL och oregelbundna cykler, men helt orimligt kanske det inte är? Allt som avviker från normalfallet (dvs 28 dagars cykel med äl på dag 14) verkar ju kunna ställa till det...

MSW - Jag har inte gjort saffransbullarna, men spontant låter det nästan ännu godare i vanliga bullar.

• _koko_

Åh, telis, då får jag äntligen chansen att fråga, vad är fluff???? Tycker jag läser om det titt som tätt, men har aldrig orkat ta reda på vad det är...

• _koko_

Ore - Då kanske knapparna är "det senaste", och då är det kanske Siemens som gäller. Vi har touchknappar på vår (vanliga) häll, och de måste man verkligen vänja sig vid!! Vi har dessutom en platta som man måste trycka på två knappar samtidigt för att starta, det var hopplöst innan jag lärde mig tricket!

Gjorde förresten mjölkchoklad i morse, på mjölk, kakao och socker, och vad gott det blev! Inget mer oboy i det här hushållet!

• _koko_

Åh, tack, telis, lät ju ungefär hur gott som helst!!!
    Påminner mig dock om en kompis som gjorde shots på ahlgrens bilar. Annat tema, men också väldigt gott.

Grattis AM!! Hoppas bara inte de frångått kösystemet nu också.
    Verkar vara svårt det där med att välja/söka skola...

• _koko_

Ååååh, kan inte låta bli att säga något, lillebror sparkar hela tiden nu, så myyyyysigt!! Ibland känner jag det tom på utsidan. Det har börjat den här veckan, hoppas det fortsätter såhär! Med conny behövde jag aldrig vara orolig, för han sparkade verkligen hela tiden.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare