• _koko_

Barnkarusellen snurrar vidare

Liten - Drygt 5 miljoner, jag har väl kanske blivit lite fartblind. Vi köpte vårt för under 3, visserligen för snart 5 år sedan, men jag firar fortfarande.

Oh, när AM nu skrev krämgurun kom jag på vad jag hade tänkt kommentera för längesen: varför man blir eller inte blir rynkig! Jag tror på 70% gener och att resten är vad man gör i sin ungdom. Dvs titta på era föräldrar och få en hint om hur ni kommer se ut i hyn som gamla. Lägg sedan till hur mycket ni solade och spacklade er i tonåren och ni har en hyfsad ekvation. Tror jag alltså.

AM - Såg Tommy Körberg göra nässköljning i "Berg flyttar in" och det såg väldigt komiskt (och lite äckligt) ut!

• _koko_

EA - Diskmedel och lite t-sprit (t-röd har jag för mig) är mitt bästa tips, fast det luktar rätt starkt...

• _koko_

Hahaha, tvätta fönster, det är det jag skjuter upp allra längst! Tror det är gjort 3 gånger sedan vi flyttade in, och minst 2 av dem har vi anlitat nån att göra det.

• _koko_

Jag tycker det är fascinerande att se professionella fönsterputsare (kan stanna till på gatan när det tvättas skyltfönster ), ni vet de som torkar hela fönstret med ett drag med skrapan...

Aaaah, sitter här däst efter en god lunch med en japp och en plopp som väntar när suget sätter in igen.

AM - Vilken kul idé av dagis! Det är faktiskt en sak som jag tycker att vi borde importera från usa - att ha speech på schemat i skolan! Telis, översättning tack!

• _koko_

Japp och plopp fick mig att tänka på en intervju med Ulrika Johnsson i en engelsk talkshow som jag såg när jag jobbade i london. Kommer inte ihåg om hon hade det med sig eller om de hade importerat, men ni kan ju tänka er hur "plopp", "käck", "bugg" (tuggummi) osv låter på engelska...

• _koko_

Shit, jag tror lillebror blivit hög på koffein, det är cirkus i magen!!

Hmmm, måste nog gå lite tidigt idag jag med, just nu sitter jag bara och dokumenterar, skiiittråkigt!!

• _koko_

Ja, det är FREDAG, och nenne är väl och åker skidor, annars brukar man ju kunna lita på att hon påminner oss. Bra att du axlar ansvaret, ore!

• _koko_

Jag har hälften av pizzadegen kvar, undrar om vi ska göra pizza ikväll också?! Måste köpa mer mozarella, oliver och champinjoner isf...

• _koko_

Stopp och belägg! Hemligheten med bra pizza är att ha tillräckligt varm ugn, dvs 250 grader!!
    Sen har jag ett väldigt bra pizzadegsrecept:
    1 paket jäst
    8hg mjöl (hushållsvåg är grymt bra att ha för att mäta mjöl eftersom man så lätt tar för mycket eller för lite om man mäter dl)
    5dl vatten
    1-2tsk salt
    ger pizzadeg till 4 plåtar, degen görs förstås enklast i bakmaskin med torrjäst.

Det finns annars rabarber/vanilj-likör på systemet som man säkert kan snapsa på (goda drinkar blir det iaf).

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare