Barnkarusellen snurrar vidare
Varning, totalt egoinlägg.
Conny hade 39.5 ikväll, torrhostar som en dåre sedan igår (fast nu sover han konstigt nog lugnt! Hoppas hoppas att det värsta är över...) och är snorig. Det är hans första riktiga förkylning (dvs att han verkligen är påverkad), och fy vad det är HEMSKT!!! Både sambon och jag är som spända fiolsträngar, rent intellektuellt vet vi ju att det inte är någon fara, men det är alldeles för mycket känslor inblandade för att man ska tänka klart...
Samtidigt är jag jätteglad att han är såpass stor, han kan ju hantera en ordentlig förkylning nu.
Har pratat med vårdguiden (tänkte på det ni skrev om tidigare ang febernedsättande), och hon sa att man kunde ge panodil (el dyl) för att få i dem vätska om de dricker för dåligt eller för att sova bättre på natten, men annars var det bra att låta bli och låta kroppen sköta det.
Nu ska jag äta upp min gigantstora bit sockerkaka och gå och lägga mig. Kram på er!
(ang pälsar förresten, nån som har tips på en bra körsnär, jag har en väldigt vacker päls som tyvärr är en storlek för stor på bredden...?)